Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Og det blir for dumt at man skal la være å trene i frykt for å trene for mye.

Jeg mener det er VELDIG fornuftig å spørre seg selv om man trener for mye på langsiktig basis, men er helt enig i at det nok ikke er fare for overtrening/skader hvis man velger å ta to dager på rad en gang innimellom :)

Det jeg heller setter spørsmålstegn ved er om det er hensiktsmessig å trene en muskel som ble påført mikrotrauma dagen før, og kanskje ikke er restituert ennå. Sånt er individuelt, og jeg ville heller brukt dag nr. 2 på rad til å kjøre litt støttemuskulatur, facepulls, kanskje noen shrugs og sånne koseøvelser. Så dratt på tur med god samvittighet, klar for ny økt om 4 dager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øvelsene er jo litt overlappende i hvilke muskler som benyttes, og bøy kjøres også samme dagen som mark om du følger SL 5x5, men da med 1x5. Så antar at marken kommer som et supplement til bøyen, på en dag som medfører ganske stor påkjenning for muskler og nervesystem.

Lenke til kommentar

Jeg pushpresset 40 kg i dag :mrgreen:

Er det noen fordeler med å trene push press fremfor militærpress, for oss som ikke driver med konkurranseløft? Man vil vel kunne løfte noen kilo mer og derfor se vesentlig tøffere ut, så det frister jo :green:

Lenke til kommentar

movie? :ph34r:

Meg du siktet til?

Kommer film av 105 kg på søndag, følte ikke for å filme når det sto så mange og såg på.. :ermm:

Ja. Men siden det sto så mange folk rundt deg kunne du jo bare ha spørt en av de om og filmet da :mrgreen:

Joda, men ingen av dem visste at jeg hadde logg, så de hadde jo trodd at jeg ville ha det på film for selvskryt :)

Lenke til kommentar

Vurderer å starte å logge her selv jeg. Til nå har det kun vært på ipod og papir. Programmet mitt for tiden er lite strikt og er egentlig på vei ut, though. Kjører etter RYP og 3x8, men med 5x5 på knebøyen, og autoregulering. Jæjæ.

Lenke til kommentar

Vurderer å starte å logge her selv jeg. Til nå har det kun vært på ipod og papir. Programmet mitt for tiden er lite strikt og er egentlig på vei ut, though. Kjører etter RYP og 3x8, men med 5x5 på knebøyen, og autoregulering. Jæjæ.

Anbefales! Kjører autoregulering selv. Om du har logg vil du yte mer på trening for å ikke skuffe fansen, og alltid slå rekorder :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...