Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Morsomt så defensive folk som synes styrkeløfting er gøy er :) Slapp av, ingen som har kalt dere feite her.

Mosjonist: "Nei, jeg syns styrkeløft er kult å følge med på, men vil ikke drive med det selv."

Styrkeløfter: "DET ER FAKTISK GØY OG DET ER FAKTISK SUNT OG JEG KJENNER MANGE SOM LØPER OM SOMMEREN"

Mosjonist: :ermm:

Sitat Doofenschmitz:

"Jeg ser f.eks. INGEN styrkeløftere på fjellet om sommeren... Eller om vinteren...

Og det er det en grunn til..."

Doofenschmitz ble anklaget for å ikke ha motivasjon, og forklarte sine egne grunner til at han ikke var interessert i å bli så mye større. Tror ikke det var ment som et angrep på noen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Ikke alle som trener for å bulke til man blir ballong og løfte 1000kg totalt i stevne, altså er det ikke alle som har lyst til å bli _styrkeløfter_. Noen har ikke lyst til å veie særlig mer enn 70 kg, men vil heller være atletiske på en lavere vekt eller opprettholde den muskelmassen man allerede har. Er da ingenting galt med det.

Her er vel essensen i misforståelsen. For en vanlig styrkeløfter er dette omtrent like irriterende å lese som når dere konfronteres med påstander som "åja så du spiser proteinpulver, da boler du vel da, og får sånne falske muskler". :)

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Ikke alle som trener for å bulke til man blir ballong og løfte 1000kg totalt i stevne, altså er det ikke alle som har lyst til å bli _styrkeløfter_. Noen har ikke lyst til å veie særlig mer enn 70 kg, men vil heller være atletiske på en lavere vekt eller opprettholde den muskelmassen man allerede har. Er da ingenting galt med det.

Man kan fint bli sterk uten å legge på seg noe særlig med muskelmasse :)

Morsomt så defensive folk som synes styrkeløfting er gøy er :) Slapp av, ingen som har kalt dere feite her.

Mosjonist: "Nei, jeg syns styrkeløft er kult å følge med på, men vil ikke drive med det selv."

Styrkeløfter: "DET ER FAKTISK GØY OG DET ER FAKTISK SUNT OG JEG KJENNER MANGE SOM LØPER OM SOMMEREN"

Sitat Doofenschmitz:

"Jeg ser f.eks. INGEN styrkeløftere på fjellet om sommeren... Eller om vinteren...

Og det er det en grunn til..."

Hvordan ser en styrkeløfter ut? :)

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Han sier jo indirekte at ALLE styrkeløftere er utrente.

Det der kalles stråmansargumentasjon... Look it up...

For å klargjøre: det jeg mente var at jeg ikke gidder å trene styrke på den måten som du sier du gjør det. Det er kult å se på og høre å snakke om men der stopper det for min del...

Jeg er ikke sugen på å dra 100kg muskler opp fjellet med astmaen/kolsen min, da er det bedre å veie mindre og heller være klar i hodet på toppen enn å puste verre enn lokomotivet Thomas...

Jeg ser heller slik ut og har noe utholdenhet...

Picture%2B2.png

Jeg er imponert over Doofenschmits, hadde noen sagt til meg "hadde du vært motivert hadde du kanskje løftet litt mer" vet jeg ikke om jeg hadde vært like nådig :)

Er jo bare fakta.

Og her sier DU indirekte at jeg ikke er sterk... :roll:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lol? Jeg snittet vel på halvannen mil på ski hver dag hele påsken, og har gått flere mil i fjellet enn de aller fleste. Vi har folk i klubben som har syklet birken, som bruker sommerferiene for å gå turer i rondane ++++ I tillegg morsomt å se at du kan kjenne igjen alle styrkeløftere i Norge :) Da er du flinkere enn meg.

For ordens skyld nr 1, de aller færreste styrkeløftere er i plussen. Fem (kanskje seks?) løftere i Norger løfter over 1000 kg totalt.

Og for ordens skyld nr 2, jeg tror jeg hadde kommet meg fortere opp på fjellet enn deg, en hvilken som helst kråps bygger eller for den saks skyld mosjonist på deff, med tanke på at jeg ikke har tomme glykogenlagre etter første oppoverbakke.

Hvorfor skriver du konsenkvent kråps bygger? :) Det staves kroppsbygger. Kall meg gjerne tulling, men jeg tror du skjønner at du gir inntrykket av at du tror kroppsbyggere er uintelliggente og ikke kan stave, noe som er akkurat like tåpelig som Doofen som tror at styrkeløftere ikke kan gå på fjellet fordi de er hårete og feite :fun: Hvis kråps bygger er en eller annen internspøk som jeg ikke har fått med meg, så beklager inderlig ;)

Ellers så synes jeg hele behovet for å dele seg i to subkulturer som går ut på det samme, nemlig løfting av vekter, er helt tåpelig :thumbdown: Hvem er verst? Den mest sammensveisede byggergjengen; hvis brorskap ble stiftet gjennom å stikke nåler i ræva på kompisen, eller de aldri så lite forente styrkeløfterne; som heller vil se steroidebrukere likvidert enn Osama bin Laden? :fun: Jeg tror det er ganske opplagt at begge gruppene er nede på et historisk lavmål, der de rotter seg sammen mot hverandre for ingenting og drar seg selv ned på samme nivå som stridene ManU- og Arsenal-supportere (spesielt Arsenal-supportere) ;)

Jeg trodde virkelig vi var bedre enn dette. Når byggere og styrkeløftere har den diskusjonen jeg ser nå, så baserer begge seg på stereotypier som egentlig finner sted skjeldent, og har et jævlig nedlatende syn ovenfor hverandre. Begge polene demonstrerer utrolig barnslig oppførsel oppførsel. "Buhu, noen fornærmet sporten vår. La oss syte om dette i en 20 siders tråd på TF og bevise at vi er bedre". Dette er grunnen til at jeg ikke gidder å være på store treningsfora (foruteom å lese det Øivind Fjeldseth, Bo Bergan og lignende folk skriver på TF). Blant alt det andre pisset, er det alltid en eller annen diskusjon mellom byggere og styrkeløftere med oppførsel fra begge kanter som ikke ligner grisen. Det aller verste er at mange profilerte utøvere fra både styrkeløft og kroppsbygging er med på dette på nettet. Hadde jeg vært en ekstern person uten innsikt i noen av sportene hadde jeg fått et dårlig inntrykk. Disse gutta og jentene skal liksom være gode ambassadører for det de driver med.

Seriøst, hva skjedde med "The Brotherhood of Iron"? Jeg skjønner at kroppsbygging ikke er helt forenelig med testet styrkeløft på grunn av doping, og at styrkeløft ikke er helt forenelig med kroppsbygging fordi, vel, ærlig talt så ser ikke styrkeløftere like bra ut. Dog så handler begge sportene essensielt om det samme; løfte skrot, styrke kroppen og bli noe utenom det vanlige. Det er faen meg på tide at alle begynner å lære noe fra hverandre, og kaster fra seg dogmaene sine. Og, hvis ikke det er mulig, får alle bare manne seg opp, få ræva opp av stolen og begynne å kaste nødbluss på hverandre slik fotballsupportere gjør, for slenging med leppa på nettet fører ingen vei.

Snusen begynner å renne nå. Jeg stikker ut og jogger.

• Liker 5
Lenke til kommentar

For å klargjøre: det jeg mente var at jeg ikke gidder å trene styrke på den måten som du sier du gjør det. Det er kult å se på og høre å snakke om men der stopper det for min del...

Jeg er ikke sugen på å dra 100kg muskler opp fjellet med astmaen/kolsen min, da er det bedre å veie mindre og heller være klar i hodet på toppen enn å puste verre enn lokomotivet Thomas...

Jævlig gay bilde/img]

For å se slik ut må du trene som en bygger/styrkeløfter med mål om maksimal muskel- og styrkeøkning på kortest mulig tid. Forskjellen er at du stopper å øke når du har nådd målet ditt. Du blir ikke seende slik ut av å benke 50 kg uten å øke.

Lenke til kommentar

Vel, styrkeløft er kult men ikke noe som interesserer i den grad at jeg gidder bry meg om å trene for det.

Jeg ser f.eks. INGEN styrkeløftere på fjellet om sommeren... Eller om vinteren...

Og det er det en grunn til...

Lol? Jeg snittet vel på halvannen mil på ski hver dag hele påsken, og har gått flere mil i fjellet enn de aller fleste. Vi har folk i klubben som har syklet birken, som bruker sommerferiene for å gå turer i rondane ++++ I tillegg morsomt å se at du kan kjenne igjen alle styrkeløftere i Norge :) Da er du flinkere enn meg.

Jeg tar selvkritikk (med forbehold) på den. Jeg kjenner jo seff styrkeløftere som fisker, jakter og er i fjellet. Forbeholdet: Jeg så en anledning til å trolle "Styrkeløfteren" og tok den :p

jeg tror jeg hadde kommet meg fortere opp på fjellet enn deg, en hvilken som helst kråps bygger eller for den saks skyld mosjonist på deff, med tanke på at jeg ikke har tomme glykogenlagre etter første oppoverbakke.

Vel... Det er ikke DET som stopper meg utenfor diett, det er mer astma som setter mine begrensninger.

Nice tits på han der doof :thumbup:

U like? :p

Googla bare "fit guy" og tok det første og beste bildet :p

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Picture%2B2.png

Jeg er imponert over Doofenschmits, hadde noen sagt til meg "hadde du vært motivert hadde du kanskje løftet litt mer" vet jeg ikke om jeg hadde vært like nådig :)

Er jo bare fakta.

Nei, der sier ikke jeg indirekte at du ikke er sterk. Sier at du hadde løftet mer om du motiverte deg før trening.

Lenke til kommentar

Ikke bare styrkeløfterene som blir defensive her, så det er sagt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Jeg ER alpha og omega så jeg trenger ikke en stor neger som kjenner på følelsene sine med felegnikking i bakgrunnen til å motivere meg... :thumbup:

+1

Haha, kunne ikke sagt det bedre selv.

Lenke til kommentar

Picture%2B2.png

Er jo bare fakta.

>Vil se ut som personen på bildet

>Vil ikke bli større

Pick one

• Liker 3
Lenke til kommentar

Vel... Hva bildetråden angår så er det vel DINE valg du har lista? :p

Mulig jeg starta en liten superbarnslig diskusjon her i tråden.

La meg gjøre det klart for de som ikke kan lese...

Jeg syns styrkeløft er kult, men det er ikke heeelt min kopp med te...

Jeg trener KUN for å se bra ut..

Lenke til kommentar

Går til innkjøp av nytt proteinpulver snart. Etter hva jeg har lest er ProZyme med jordbærsmak verdt å prøve. Har i snart et halvt år drukket ProZyme med sjokolade, og merker jeg begynner å bli lei smaken.

Dog er jeg litt skeptisk til jorbærsmak, selv om alle sier den er en vinner. Noen her som har drukket det, evt. drikker det? Hva er deres meninger?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Går til innkjøp av nytt proteinpulver snart. Etter hva jeg har lest er ProZyme med jordbærsmak verdt å prøve. Har i snart et halvt år drukket ProZyme med sjokolade, og merker jeg begynner å bli lei smaken.

Dog er jeg litt skeptisk til jorbærsmak, selv om alle sier den er en vinner. Noen her som har drukket det, evt. drikker det? Hva er deres meninger?

Takk på forhånd!

Jordbær er helt grei, men banan er kongen på haugen.

Edit: skygg unna vanilje.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...