Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man må si til seg selv at man er det, vet man i utgangspunktet at man ikke er det...

 

Tro gjør man i kirka... ;)

 

Det er to store forskjeller på en sier til seg at han kan klare det, enn en som ikke gjør det. Se på mohammed Ali, han hadde psyke av stål og skrøyt av seg selv 24/7.

 

Styrketrening krever ekstremt mye aktiveringsnivå også, dvs at man må psyke seg opp til et nivå som nesten er farlig for andre rundt deg.

Lenke til kommentar

Om man må si til seg selv at man er det, vet man i utgangspunktet at man ikke er det...

 

Tro gjør man i kirka... ;)

 

Virker ikke som du er en som løfter de tyngste vektene, prøv å motiver deg skikkelig før trening - så skal du se det flyger opp noen kg til, lett ;)

Vel, styrkeløft er kult men ikke noe som interesserer i den grad at jeg gidder bry meg om å trene for det.

Jeg ser f.eks. INGEN styrkeløftere på fjellet om sommeren... Eller om vinteren...

 

Og det er det en grunn til...

Lenke til kommentar

Om man må si til seg selv at man er det, vet man i utgangspunktet at man ikke er det...

 

Tro gjør man i kirka... ;)

 

Virker ikke som du er en som løfter de tyngste vektene, prøv å motiver deg skikkelig før trening - så skal du se det flyger opp noen kg til, lett ;)

Vel, styrkeløft er kult men ikke noe som interesserer i den grad at jeg gidder bry meg om å trene for det.

Jeg ser f.eks. INGEN styrkeløftere på fjellet om sommeren... Eller om vinteren...

 

Og det er det en grunn til...

 

Hmm, hva har styrkeløft med dette å gjøre?

Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at dere tar så lange pauser?

 

Var litt tilfeldig, jeg skulle ta en uke pause og startet med svømming. Har fortsatt med dette siden da. Avsluttet medlemskapet mitt på studioet da det ikke var bra nok utstyr der og er midt i en flytte prossess og vet enda ikke hvor jeg skal bo. Jeg har også fokusert litt mer på reduksjon i fett-masse, noe svømmingen har passer perfekt i forhold til :)

Lenke til kommentar

snip- Hmm, hva har styrkeløft med dette å gjøre?

Den fysikken man utvikler setter begrensninger for mange aktiviteter...

 

Jeg prøver igjen: HVA HAR STYRKELØFT MED DET VI DISKUTERTE Å GJØRE?

 

Ikke alle som trener for å bulke til man blir ballong og løfte 1000kg totalt i stevne, altså er det ikke alle som har lyst til å bli _styrkeløfter_. Noen har ikke lyst til å veie særlig mer enn 70 kg, men vil heller være atletiske på en lavere vekt eller opprettholde den muskelmassen man allerede har. Er da ingenting galt med det.

Endret av Kevlar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

snip- Hmm, hva har styrkeløft med dette å gjøre?

Den fysikken man utvikler setter begrensninger for mange aktiviteter...

 

Jeg prøver igjen: HVA HAR STYRKELØFT MED DET VI DISKUTERTE Å GJØRE?

 

Ikke alle som trener for å bulke til man blir ballong og løfte 1000kg totalt i stevne, altså er det ikke alle som har lyst til å bli _styrkeløfter_. Noen har ikke lyst til å veie særlig mer enn 70 kg, men vil heller være atletiske på en lavere vekt eller opprettholde den muskelmassen man allerede har. Er da ingenting galt med det.

 

Så de som er 70kg og under klarer ikke å psyke seg opp? hmm

Lenke til kommentar

snip- Hmm, hva har styrkeløft med dette å gjøre?

Den fysikken man utvikler setter begrensninger for mange aktiviteter...

 

Jeg prøver igjen: HVA HAR STYRKELØFT MED DET VI DISKUTERTE Å GJØRE?

Virker ikke som du er en som løfter de tyngste vektene, prøv å motiver deg skikkelig før trening - så skal du se det flyger opp noen kg til, lett

 

At jeg ikke gidder å motivere meg for stykeløfting siden det bryr meg der ryggen møter kuken...

Lenke til kommentar

snip- Hmm, hva har styrkeløft med dette å gjøre?

Den fysikken man utvikler setter begrensninger for mange aktiviteter...

 

Jeg prøver igjen: HVA HAR STYRKELØFT MED DET VI DISKUTERTE Å GJØRE?

Virker ikke som du er en som løfter de tyngste vektene, prøv å motiver deg skikkelig før trening - så skal du se det flyger opp noen kg til, lett

 

At jeg ikke gidder å motivere meg for stykeløfting siden det bryr meg der ryggen møter kuken...

 

Aha, ja.. hva trener du for da? opprettholde muskelmasse?

Lenke til kommentar

At jeg ikke gidder å motivere meg for stykeløfting siden det bryr meg der ryggen møter kuken...

 

Aha, ja.. hva trener du for da? opprettholde muskelmasse?

For å være helt ærlig trener jeg kun styrke for å beholde muskelmasse, for å se bra ut.

Jeg utvikler styrke i forbindelse med jobb og andre fritidsaktiviteter...

 

Med det sagt så synes jeg styrkeløfting er kult å se på, strongman og slikt... Men å trene for noe sånt selv... Mnjæææææh... :p

Lenke til kommentar

Argh, føler jeg er på vei til å råtne bort nå.

Etter den lengre pausa jeg hadde fra trening i russetiden/eksamensperioden fikk jeg klemt inn noen uker med trening før jeg blir sjuk (kyssesyken) og ikke orker/kan trene. Dårlig matlyst gjorde at jeg gikk ned noen kg og mista litt masse, og har ikke fått trena på noen uker. Kan fortsatt ikke trene denne uka heller.

 

Gruer meg til å komme tilbake og sjekke styrka etter dette. Har på følelsen at den er betydelig redusert. :ermm:

 

 

Motivasjon er forresten noe man skaper, ikke noe man får!!

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Vel, styrkeløft er kult men ikke noe som interesserer i den grad at jeg gidder bry meg om å trene for det.

Jeg ser f.eks. INGEN styrkeløftere på fjellet om sommeren... Eller om vinteren...

 

Og det er det en grunn til...

 

Lol? Jeg snittet vel på halvannen mil på ski hver dag hele påsken, og har gått flere mil i fjellet enn de aller fleste. Vi har folk i klubben som har syklet birken, som bruker sommerferiene for å gå turer i rondane ++++ I tillegg morsomt å se at du kan kjenne igjen alle styrkeløftere i Norge :) Da er du flinkere enn meg.

 

For ordens skyld nr 1, de aller færreste styrkeløftere er i plussen. Fem (kanskje seks?) løftere i Norger løfter over 1000 kg totalt.

 

Og for ordens skyld nr 2, jeg tror jeg hadde kommet meg fortere opp på fjellet enn deg, en hvilken som helst kråps bygger eller for den saks skyld mosjonist på deff, med tanke på at jeg ikke har tomme glykogenlagre etter første oppoverbakke.

 

09382b84-a162-49a6-b1a5-f0d172b4072c.jpg

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Så reklame på sats i dag, på skapdørene i garderoben, "Hei dere som pumper, tenk på musklen som pumper 9000liter hver dag. Spis Vita Hjertegod" Før jeg leste siste setning var jeg sikker på at de skulle promotere kondisjonstrening, men neida. :p

Lenke til kommentar

Morsomt så defensive folk som synes styrkeløfting er gøy er :) Slapp av, ingen som har kalt dere feite her.

 

Mosjonist: "Nei, jeg syns styrkeløft er kult å følge med på, men vil ikke drive med det selv."

Styrkeløfter: "DET ER FAKTISK GØY OG DET ER FAKTISK SUNT OG JEG KJENNER MANGE SOM LØPER OM SOMMEREN"

Mosjonist: :ermm:

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Morsomt så defensive folk som synes styrkeløfting er gøy er :) Slapp av, ingen som har kalt dere feite her.

 

Mosjonist: "Nei, jeg syns styrkeløft er kult å følge med på, men vil ikke drive med det selv."

Styrkeløfter: "DET ER FAKTISK GØY OG DET ER FAKTISK SUNT OG JEG KJENNER MANGE SOM LØPER OM SOMMEREN"

Mosjonist: :ermm:

 

Sitat Doofenschmitz:

 

"Jeg ser f.eks. INGEN styrkeløftere på fjellet om sommeren... Eller om vinteren...

 

Og det er det en grunn til..."

Lenke til kommentar

man trenger ikke være feit for og være sterk, bare se på han her veier 83kg og løfter 360kg i markløft! man kan også gjøre andre ting som og gå på fjellet selv om man er styrkeløfter :)

 

 

www.youtube.com/watch?v=mJ3YUUkJVzg&feature=related

Hvordan er det mulig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...