Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Dette er egentlig et dumt og unødvendig spørsmål, men noen av dere som ønsker å dele litt tips om måltider og sammensetninger for å gå i overskudd på treningsdager? Føler jeg sliter med å få i meg nok på dager der jeg kanskje står opp litt sent... Kunne jo eventuelt tatt flere proteinshakes for å fylle på, men hadde vært fint med noen tips til enkle måltider jeg kunne brukt for å spe på. Bruker endel kyllingkjøttdeig og ris samt kyllingkjøttdeig med ost og tortilla osv. Ikke det sunneste, men litt av målet er også å gå i overskudd så.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Ost, sjokomelk, nøtter og sukker. Jevnt over tar karbs mindre plass i magen, så øk gjerne inntaket av dette, og ikke vær opphengt i at de skal være lavglykemiske nødvendigvis. Spiser du bare veldig fiberrike karbokilder blir du stappmett.

2 lomper + ost + skinke + litt salsa eller ketchup eller chilisaus i midten -> inn i micro eller eine kleine augenblinck i steikepanne = epic win

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Dette er egentlig et dumt og unødvendig spørsmål, men noen av dere som ønsker å dele litt tips om måltider og sammensetninger for å gå i overskudd på treningsdager? Føler jeg sliter med å få i meg nok på dager der jeg kanskje står opp litt sent... Kunne jo eventuelt tatt flere proteinshakes for å fylle på, men hadde vært fint med noen tips til enkle måltider jeg kunne brukt for å spe på. Bruker endel kyllingkjøttdeig og ris samt kyllingkjøttdeig med ost og tortilla osv. Ikke det sunneste, men litt av målet er også å gå i overskudd så.

Bruk ris i stedenfor poteter etc. Ris har mye høyere energitetthet så du kan få i deg mer kcal før du blir mett. (Fullkorns)tortillas til kjøttet er jo good, masse kcal i de tynne lefsene.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

2 lomper + ost + skinke + litt salsa eller ketchup eller chilisaus i midten -> inn i micro = epic win

Anbefaler dette, kanongodt og så fantastisk enkelt. Har ikke micro så pleier sette grillen på stekovnen på full pupp å grille de et par minutter. Så blir det litt crispy i kantene også.

Ellers er jo avocado en god kalorikilde, og funker like godt alene som i mat.

Lenke til kommentar

Takker, folkens :)

Ost, sjokomelk, nøtter og sukker. Jevnt over tar karbs mindre plass i magen, så øk gjerne inntaket av dette, og ikke vær opphengt i at de skal være lavglykemiske nødvendigvis. Spiser du bare veldig fiberrike karbokilder blir du stappmett.

2 lomper + ost + skinke + litt salsa eller ketchup eller chilisaus i midten -> inn i micro eller eine kleine augenblinck i steikepanne = epic win

Prøver meg på å bruke endel revet ost for å øke inntaket, kombinert med kyllingkjøttet for å prøve å få så mye proteiner ut av det som mulig. Skal teste ut forslaget med lomper. Sånne måltider er kjekt og det jeg ser for meg jeg er ute etter. Jeg får i meg for få måltider i løpet av dagen de dagene jeg enten jobber eller står opp sent, så må ha noe kjapt å lage som er både mettende og består av kjøtt :p

Sir-Andy, bruker veldig mye jasminris til mat, og er fornøyd med det. Men er det noen store fordeler med fullkornstortillas kontra de vanlige, og smaker de okei? Har aldri giddet å teste de egentlig :p

EDIT: Mente du lomper som i potetlomper eller tortillas, First Best? (Du vil aldri være First Best for meg, smårips eier)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

Sliter med å få i meg nok selv. I dag har jeg proppet i meg mat, men det er vanskelig å få i seg nok, særlig om man skal noe annet. Vanskelig å få tid til store og riktige måltider om man er på jobb eller ikke er hjemme. Har vel fått i meg rundt 2500 kcal og 150 gram proteiner i dag. Veier litt over 70 kilo, så jeg skulle gjerne klart 500 kcal til. Nå var det en treningsfri dag, riktignok. Ligger vel godt over 3000 kalorier på treningsdager.

Lenke til kommentar

Der var føste dag med PF over. Optimistisk

M1 Kyllingfilleter med ris og salat, 2 sp oliven olje

M2 To laksefilleter, masse poteter og grønnsaker, en proteinshake med melk, en skyr, en håndfull nættemiks og to sp oliven olje

M3 Omelett med 3 egg, ca 1 liter melk, 2 sp olivenolje og en håndfull nøttemiks

Lenke til kommentar

Takker, folkens :)

Prøver meg på å bruke endel revet ost for å øke inntaket, kombinert med kyllingkjøttet for å prøve å få så mye proteiner ut av det som mulig. Skal teste ut forslaget med lomper. Sånne måltider er kjekt og det jeg ser for meg jeg er ute etter. Jeg får i meg for få måltider i løpet av dagen de dagene jeg enten jobber eller står opp sent, så må ha noe kjapt å lage som er både mettende og består av kjøtt :p

Sir-Andy, bruker veldig mye jasminris til mat, og er fornøyd med det. Men er det noen store fordeler med fullkornstortillas kontra de vanlige, og smaker de okei? Har aldri giddet å teste de egentlig :p

EDIT: Mente du lomper som i potetlomper eller tortillas, First Best? (Du vil aldri være First Best for meg, smårips eier)

En av fordelene med fullkornstortilla er at de er mye bedre på smak, syntes jeg :)

Lenke til kommentar

Noen som vet om en grei side eller tråd med billige, proteinrike måltider og oppskrifter? Flytter hjemmefra for å studere til høsten og må jeg ha et så stramt budsjett som mulig, samtidig som jeg har et godt kosthold. Blir en stor forandring å flytte hjemmefra der kjøleskapet alltid er fult.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Med havregryn, egg og proteinpulver kommer man langt. :)

Om ikke annet, får man respekt for at mat faktisk koster noe, og det tar nok ikke lang tid før dere innser at tilværelsen blir mye bedre med god mat og skaffer dere en deltidsjobb ;)

Lenke til kommentar

Kjør følgende i blender:

- 1 boks cottage cheese

- Melk, minst 0,5 l

- 1 - 2 bananer

- Så mye havregryn som mulig

- Frossen frukt

- Peanøttsmør

Gir deg lett 1000 kcal, mye protein, mye karbohydrat, mye fiber og noe fett.

Lenke til kommentar

Hvor mye må du ut med for hybelen? (eller er det kolektiv?)

Har sett på hybler i tr.heim, eller rom i kolektiv, og det ser dårlig ut for matbudsjettet :dontgetit:

Betaler litt under 3000 for hybel med eget bad. Blir nok ikke mye annet enn leie + mat. Må nok leve på havregryn eller få meg jobb om jeg skal klare å leve som jeg gjør nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...