stenja Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Er det noen som har noen styrketreningsbøker å anbefale? Mye tid til å lese nå i sommer. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 vet ikke om bøker, men denne siten er bra for eksempler og øvelser. https://www.tn.no/ryp/guide Lenke til kommentar
Brad Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Okei, hva er mest riktig når det gjelder antall gram proteiner pr kg kroppsvekt? Har hørt om alt fra 1,5 - 3 gram pr kg. Jeg ligger som regel rundt 1,5 - 2 g pr kg. Er det bra nok? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Sikkert. Det viktigste er at du trener. Endring: Jeg har lest litt rundt og det virker som om (1.2-1.8)g/kg er et greit intervall. Det er en grense på hvor mye kroppen kan ta opp. Så skal du være helt sikker, og gjøre det lett å regne, kan du legge deg på 2g/kg. Endret 3. juli 2011 av wingeer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Ja. Noe særlig over det anbefales stort sett bare av tre grunner 1) Folk som anbefaler kostholdstipsene til kjemisk forbedrede kroppsbyggere 2) Folk som selger proteintilskudd 3) Folk som bruker det som et diett-tips (siden man blir mer mett av protein enn karbohydrater og fett) Gevinsten av et proteininntak >2 g/dag på annet enn metthetsfølelse er dårlig dokumentert. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 ca 2g pr kroppsvekt holder sikkert, sikkert mindre også men jeg pleier og si 2-3g pr kroppsvekt da har man sikra seg nok ialefall, skader ikke og få i seg litt mer av det man skal ha jeg teller aldri hvor mye proteiner jeg får i meg men vet at det er mer en nok uansett Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Hva skjer hvis man trener hardt og spiser for lite proteiner vis-a-vis ete for mye protein? Jeg føler selv at jeg ikke spiser nok fordi jeg prøver å tape fett samtidig som å komme i form. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Man kan ikke spise for mye proteiner... Man blir mett lenge før det skjer og lommeboka merker det også før det skjer... Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Bare lommeboka til mora mi som blir mindre, mens min vokser Men så klart ikke noe vits og spise mer en det man trenger, men jeg som ikke veier eller teller proteiner eller kcal, pleier jeg bare og spise spise og kose meg, og bruke speilet som "motivasjon" Men heldighvis fokuserer jeg mest på styrkeløfting/styrke så kostholdet er jo ikke det viktigste, men det er en del av sporten det også, en større muskel er en sterkere muskel og dermed en fordel.. Endret 3. juli 2011 av joakimz Lenke til kommentar
War Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Siden alt over 4g protein pr kg osv bare omdannes til glukose i kroppen så blir det bare dyre karbohydrater. Så da utelukker man "formye protein" som en ting som kan skje. Pga TEF mister man 1 kcal også så bulkmessig er det også et tap. Men tilskudd er jo ikke 100g protein i 100g og gram protein pr kg er fettfri kroppsvekt så ca-tall må det bli uansett. Gevinsten av et proteininntak >2 g/dag på annet enn metthetsfølelse er dårlig dokumentert. På en bulk ja, kan vel med fordel øke det til 3 på en deff. Ikke bare for å være helt sikker på at kroppen bruker minst mulig av egen protein/massen, men kcal må komme ifra ett sted og 2 til 3g protein er ca 300-400kcal økning og velger man for eks 2g må man spise 400kcal fra fett/karb isteden.( i tillegg til det andre man uansett hadde på planen) Endret 3. juli 2011 av War Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Kroppen har noe i mot meg virker det som. Ikke vil den si i fra når den tørster eller sulter før helt til krittmerket. Jeg får vel bare bli vant til å trøkke på med for, kanskje det blir bedre etterhvert. Helt klart bånn form i dag etter hard økt i går. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Gevinsten av et proteininntak >2 g/dag på annet enn metthetsfølelse er dårlig dokumentert. På en bulk ja, kan vel med fordel øke det til 3 på en deff. Ikke bare for å være helt sikker på at kroppen bruker minst mulig av egen protein/massen, men kcal må komme ifra ett sted og 2 til 3g protein er ca 300-400kcal økning og velger man for eks 2g må man spise 400kcal fra fett/karb isteden.( i tillegg til det andre man uansett hadde på planen) Jepp. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Er det noen som har noen styrketreningsbøker å anbefale? Mye tid til å lese nå i sommer. Styrketrening - i teori og praksis av Truls Raastad skal visst være gode greier Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Hey, vet at nøtter er en god kilde til ekstra kalorier. Hva slags nøtter bør jeg kjøpe? Regner med at Polly peanøtter ikke er helt deg jeg burde stappe i meg. Har spist endel mandler, men ikke alle steder som selger det nå. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Pass på. Nøttene er salty! Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Hasselnøtter, valnøtter, peanøtter med skall dersom du liker å skrelle? Vil tro mandler er det billigste. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Cashewnøtter er også smud. Prøv å få tak i usaltet. Lenke til kommentar
kjøtt Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Sjekk lokale innvandrersjapper for billige nøtter. Handler en del nyimporterte og usalta cashews slik. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Støtter kjøtt i denne. Er ofte mye billigere der. Og kanskje sågar bedre utvalg. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Paranøtter eller hasselnøtter er gode kilder for fett og kcal! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå