Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert. Det viktigste er at du trener.

Endring:

Jeg har lest litt rundt og det virker som om (1.2-1.8)g/kg er et greit intervall. Det er en grense på hvor mye kroppen kan ta opp. Så skal du være helt sikker, og gjøre det lett å regne, kan du legge deg på 2g/kg.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Ja. Noe særlig over det anbefales stort sett bare av tre grunner

1) Folk som anbefaler kostholdstipsene til kjemisk forbedrede kroppsbyggere

2) Folk som selger proteintilskudd

3) Folk som bruker det som et diett-tips (siden man blir mer mett av protein enn karbohydrater og fett)

Gevinsten av et proteininntak >2 g/dag på annet enn metthetsfølelse er dårlig dokumentert.

Lenke til kommentar

ca 2g pr kroppsvekt holder sikkert, sikkert mindre også men jeg pleier og si 2-3g pr kroppsvekt da har man sikra seg nok ialefall, skader ikke og få i seg litt mer av det man skal ha :) jeg teller aldri hvor mye proteiner jeg får i meg men vet at det er mer en nok uansett :)

Lenke til kommentar

Bare lommeboka til mora mi som blir mindre, mens min vokser :green:

Men så klart ikke noe vits og spise mer en det man trenger, men jeg som ikke veier eller teller proteiner eller kcal, pleier jeg bare og spise spise og kose meg, og bruke speilet som "motivasjon" :green: Men heldighvis fokuserer jeg mest på styrkeløfting/styrke så kostholdet er jo ikke det viktigste, men det er en del av sporten det også, en større muskel er en sterkere muskel og dermed en fordel.. :)

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Siden alt over 4g protein pr kg osv bare omdannes til glukose i kroppen så blir det bare dyre karbohydrater.

Så da utelukker man "formye protein" som en ting som kan skje.

Pga TEF mister man 1 kcal også så bulkmessig er det også et tap.

Men tilskudd er jo ikke 100g protein i 100g og gram protein pr kg er fettfri kroppsvekt så ca-tall må det bli uansett.

Gevinsten av et proteininntak >2 g/dag på annet enn metthetsfølelse er dårlig dokumentert.

På en bulk ja, kan vel med fordel øke det til 3 på en deff.

Ikke bare for å være helt sikker på at kroppen bruker minst mulig av egen protein/massen, men kcal må komme ifra ett sted og 2 til 3g protein er ca 300-400kcal økning og velger man for eks 2g må man spise 400kcal fra fett/karb isteden.( i tillegg til det andre man uansett hadde på planen)

Endret av War
Lenke til kommentar

Kroppen har noe i mot meg virker det som. Ikke vil den si i fra når den tørster eller sulter før helt til krittmerket. Jeg får vel bare bli vant til å trøkke på med for, kanskje det blir bedre etterhvert.

Helt klart bånn form i dag etter hard økt i går. :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

På en bulk ja, kan vel med fordel øke det til 3 på en deff.

Ikke bare for å være helt sikker på at kroppen bruker minst mulig av egen protein/massen, men kcal må komme ifra ett sted og 2 til 3g protein er ca 300-400kcal økning og velger man for eks 2g må man spise 400kcal fra fett/karb isteden.( i tillegg til det andre man uansett hadde på planen)

Jepp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...