wingeer Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Nei, 5x5 betyr ikke at man hverken er låst til 5 reps eller 5 serier. Har vært oppe i over 30 reps på øvelser før jeg. Noen av disse er lettere vekter på vei opp mot et toppsett tho. Andre ganger har jeg vært nede i 15-20 reps på en øvelse. Hva du gjør/har gjort endrer ikke matematikken. 5 ganger 5 er 25. Jeg er så drittlei det råttne kjøttet i dagligvaren. Særlig kyllingkjøttet er duggent. hvor får jeg tak i ekte, ferskt kjøtt, som gjort på gamlemåten? Hvordan kjøtt? Lenke til kommentar
kjøtt Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Kvalitetskjøtt er det da nok av, men da må du forvente å betale 200kr/kg+ Sist jeg sjekka hadde de frittgående og relativt ferske kyllinger på ICA Maxi for 275kr stykket. Endret 1. juli 2011 av kjøtt Lenke til kommentar
War Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Hva du gjør/har gjort endrer ikke matematikken. 5 ganger 5 er 25. 5x5 er egentlig 5 rep 5 sett, men oppvarming osv kommer utenom dette. Umodifisert skal man ha 25 rep på hovedsettene tilsammen og derfor 5x5. Men etter 1-2 runder så er det vanlig med modifisering , myorep, autoregulerende ol og da blir det på en måte ikke 5x5 lenger. Så enig i det du sier. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Kvalitetskjøtt er det da nok av, men da må du forvente å betale 200kr/kg+ Sist jeg sjekka hadde de frittgående og relativt ferske kyllinger på ICA Maxi for 275kr stykket. Nettopp. Ganske sikker på at du får kjøpt ganske bra kjøtt på de litt større butikker. Men det er svindyrt (HEHEHE). Umodifisert skal man ha 25 rep på hovedsettene tilsammen og derfor 5x5. Men etter 1-2 runder så er det vanlig med modifisering , myorep, autoregulerende ol og da blir det på en måte ikke 5x5 lenger. Så enig i det du sier. Enig. Da kjører en et modifisert opplegg, og det blir jo noe helt annet! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Endra på den hvis noen vil ha.. "STFU and Pump" Lenke til kommentar
Brad Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 4,5 kg protein, 3 bokser med grønn te ekstrakt, 1 boks med Tribulus, 1 Pro Shaker og treningshansker (til tunge løft) for 1100,- Fornøyd Kunne noen sett over øvelsene jeg har satt opp i treningsloggen min her. Lenke til kommentar
kjøtt Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 4,5 kg protein, 3 bokser med grønn te ekstrakt, 1 boks med Tribulus, 1 Pro Shaker og treningshansker (til tunge løft) for 1100,- Fornøyd Kunne noen sett over øvelsene jeg har satt opp i treningsloggen min her. Hvor bestilte du proteinet fra? Bare spør ettersom gymgrossisten tar 1049,- for den posen der og du fikk alt det for bare en femtilapp mer. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 4,5 kg protein, 3 bokser med grønn te ekstrakt, 1 boks med Tribulus, 1 Pro Shaker og treningshansker (til tunge løft) for 1100,- Fornøyd Kunne noen sett over øvelsene jeg har satt opp i treningsloggen min her. Du glemte å nevne PENISRINGEN som ligger sentralt i bildet 3 Lenke til kommentar
War Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Ja, steng blodet inne i kroppen så løfter man mer. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Ja, steng blodet inne i kroppen så løfter man mer. Er du plaget av at blodet ditt stikker av gjennom penis? 5 Lenke til kommentar
War Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Ikke jeg som trener på flex gym, men de andre over her som trener på elixia, ja. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 4,5 kg protein, 3 bokser med grønn te ekstrakt, 1 boks med Tribulus, 1 Pro Shaker og treningshansker (til tunge løft) for 1100,- Fornøyd Kunne noen sett over øvelsene jeg har satt opp i treningsloggen min her. Fikk du med matchende veske med de treningshanskene? :-) ert ert. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Endra på den hvis noen vil ha.. "STFU and Pump" As you wish. Endret 1. juli 2011 av Diskutant Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 En ting jeg alltid har lurt på: Det sies at man ikke bør trene til failure fordi restitusjonstiden vil være markant lengre enn om du stopper like før failure og gevinsten vil være liten. Men dette mener folk tydeligvis bare gjelder øvelser med vekter(?). Noe typisk jeg ser folk skrive kan være "Jeg klarte 10 repetisjoner chins på første sett, men på siste klarte jeg bare 3, men det var nesten jeg klarte å skvise inn en fjerde repetisjon her". Mao trener folk ofte til failure på egenvektsøvelser, men kan ikke tenke seg å gjøre det samme i f. Eks benk. Hvorfor? Er det slik at det ikke gjør noen stor skade om man trener til failure i egenvektsøvelser, men i øvelser med vekter? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 En ting jeg alltid har lurt på: Det sies at man ikke bør trene til failure fordi restitusjonstiden vil være markant lengre enn om du stopper like før failure og gevinsten vil være liten. Men dette mener folk tydeligvis bare gjelder øvelser med vekter(?). Noe typisk jeg ser folk skrive kan være "Jeg klarte 10 repetisjoner chins på første sett, men på siste klarte jeg bare 3, men det var nesten jeg klarte å skvise inn en fjerde repetisjon her". Mao trener folk ofte til failure på egenvektsøvelser, men kan ikke tenke seg å gjøre det samme i f. Eks benk. Hvorfor? Er det slik at det ikke gjør noen stor skade om man trener til failure i egenvektsøvelser, men i øvelser med vekter? Litt forskjell på failure når det gjelder kroppsvekt og annen vekt vil jeg påstå. Men mulig det bare er min hjerne som spiller meg et puss Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Litt forskjell på failure når det gjelder kroppsvekt og annen vekt vil jeg påstå. Men mulig det bare er min hjerne som spiller meg et puss .Det er nok slik mange tenker, men igjen: Hvorfor? Hvor ligger forskjellen på egenvektsøvelser og øvelser med vekter? Jeg forstår godt at f. eks mark og bøy blir sett på som mye tyngre øvelser enn chins. Men hva med f. eks biceps curls? Hvorfor vil folk for all del ikke biceps curle seg til utmattelse, men gjerne ta chins til utmatelse? Lenke til kommentar
Bulava Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 4,5 kg protein, 3 bokser med grønn te ekstrakt, 1 boks med Tribulus, 1 Pro Shaker og treningshansker (til tunge løft) for 1100,- Fornøyd Kunne noen sett over øvelsene jeg har satt opp i treningsloggen min her. 4 Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Litt forskjell på failure når det gjelder kroppsvekt og annen vekt vil jeg påstå. Men mulig det bare er min hjerne som spiller meg et puss .Det er nok slik mange tenker, men igjen: Hvorfor? Hvor ligger forskjellen på egenvektsøvelser og øvelser med vekter? Jeg forstår godt at f. eks mark og bøy blir sett på som mye tyngre øvelser enn chins. Men hva med f. eks biceps curls? Hvorfor vil folk for all del ikke biceps curle seg til utmattelse, men gjerne ta chins til utmatelse? Poenget er ikke kroppsvekt kontra vekter, men hva øvelsen krever nevralt av kroppen. Altså, baseøvelser som knebøy, markløft, militærpress, pull-ups og andre som krever at flere store muskelgrupper samarbeider tar mer på sentralnervesystemet, og det er på slike øvelser man bør unngå failure for å ikke forlenge restitusjonstid og pådra seg skader. Det tar mye lengre tid å restituere CNS enn muskulaturen. Det var en grov vitenskapelig forklaring. Hva betyr det i praksis? Jo, unngå failure på baseløft, men du kan trene opp mot failure med lav risiko på isolasjonsøvelser som bicepscurls, triceps extensions, sidehev og lignende. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 4,5 kg protein, 3 bokser med grønn te ekstrakt, 1 boks med Tribulus, 1 Pro Shaker og treningshansker (til tunge løft) for 1100,- Fornøyd Kunne noen sett over øvelsene jeg har satt opp i treningsloggen min her. Jeg ser ditt bilde og høyner med: Lenke til kommentar
War Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Du kan ikke høgne med laktosebøtter som ble trukket av markedet pga svindel. 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå