Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En ting jeg lurer litt på er hvorvidt snop/sjokolade/digg osv er hemmende med tanke på trening på noen annen måte enn at man går opp i fettprosent.

Kommer vel ann på hvor rask forbrenning du har og hvor mye fett du "tåler"

Helt opp til hver enkelt person...:)

Lenke til kommentar
Kan bli med jeg. Hvor mange reps hadde du sett deg ut?

En kjører lavrep 5-8/10 med gode pauser på 2-3 min, en annen kjører 10-16 med max 30 sek pause.

2 øvelser og 3-4 set på hver.

Tenker bicepscurl med rettstang og muligens scottcurl med Z-stang, begge deler som det er vanskelig å ha forskjellig teknikk på. Hvis du har andre forslag så kom gjerne med dem.

Så var det triceps da, tenkte meg dips og en annen øvelse, frankspress er jeg ikke stor fan av bare så det er sagt. Muligens benk med smalgrep, eller en annen øvelse jeg ikke kan navnet på. Skal prøve og finne bilde av den.

Jeg hadde tenkt å kjøre høyrep siden jeg har kjørt lavrep over lengre tid nå.

Høres greit ut det her, men jeg litt problemer med en sene i høyre armen, så jeg kjører bare forskelige versjoner av hantel curl når jeg trener biceps, så det kan bli litt problematisk.

Lenke til kommentar
Hvorfor sies det at lettbrus, f.eks. min beste venn P. Max, ikke er bra når man trener?

Hva med pastiller og tyggegummi uten sukker?

Hvem har sakt det?

Lav ph og syreangrep på tennene er eneste ulempen.

pastiller og tyggis har jeg i munnen 18-24 timer pr dag.

Endret av War
Lenke til kommentar

Digg da. Målet mitt er å veie ca 75 kg til sommeren igjen med lav fettprosent.

Veier 66-67 kg nå. Har vel relativt høy forbrenning. Spiser snop daglig. Veide 61 når jeg startet på nyåret.

Er på uke 4 RYP. Etter uke 6 skal jeg teste et annet program. Primært for å bedre styrke!

Lenke til kommentar
Er så evig deilig å kunne trene igjen. :love:

En smule ufint å få strekk i legge på vei hjem da, og jeg trente ikke beina engang. :p

Jeg er misunnelig. Har ikke trent sida forrige uke en gang, pga operasjon i foten. Kommer meg ikke nedover på gymet. Lurer på om jeg skal prøve å kjøre meg en tur likevel. Forfaller jo her jeg sitter :nei:

Lenke til kommentar
Høres greit ut det her, men jeg litt problemer med en sene i høyre armen, så jeg kjører bare forskelige versjoner av hantel curl når jeg trener biceps, så det kan bli litt problematisk.

Det er ikke mot formodning sena som er på innsiden av armen som strammer seg? Har hatt akkurat samme problemet.

Men greit om du kjører bicepscurl og scottcurl med hantler, er bare intensitet og reps jeg vil se effekt av. Så om du endrer på øvelser har ikke så mye og si siden det tross alt bare er snakk om biceps/triceps å du treffer stort sett likt både med stang og hantler.

Lenke til kommentar
Hvorfor sies det at lettbrus, f.eks. min beste venn P. Max, ikke er bra når man trener?

Hva med pastiller og tyggegummi uten sukker?

Hvem har sakt det?

Lav ph og syreangrep på tennene er eneste ulempen.

pastiller og tyggis har jeg i munnen 18-24 timer pr dag.

Jeg og, men alle jeg kjenner maser om at man ikke burde drikke lettbrus, hvertfall ikke når man bruker protein/kreatin...

Lenke til kommentar
Det er ikke mot formodning sena som er på innsiden av armen som strammer seg? Har hatt akkurat samme problemet.

Men greit om du kjører bicepscurl og scottcurl med hantler, er bare intensitet og reps jeg vil se effekt av.  Så om du endrer på øvelser har ikke så mye og si siden det tross alt bare er snakk om biceps/triceps å du treffer stort sett likt både med stang og hantler.

Jepp det er den senen der. Har slitt med den en god tid, så nå er jeg veldig forsiktig og bare kjører hammer varianter med hantel som sagt. Etter hvert har jeg tenkt til å begyne og prøve meg forsiktig på vanlig bicepscurl. Kjører jeg med ez-stang kommer den for fult tilbake igjen.

Men da sier vi 2 øvelser med 4, 1 gang i uken både på biceps og triceps?

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
Jepp det er den senen der. Har slitt med den en god tid, så nå er jeg veldig forsiktig og bare kjører hammer varianter med hantel som sagt. Etter hvert har jeg tenkt til å begyne og prøve meg forsiktig på vanlig bicepscurl. Kjører jeg med ez-stang kommer den for fult tilbake igjen.

Men da sier vi 2 øvelser med 4, 1 gang i uken både på biceps og triceps?

Jeg hadde samme problemet i starten. Jeg bare kjørte på for fullt, og den forsvant. Var også verst når jeg brukte EZ stang. Selv om dette er noe du selv må føle om du tør, men sener blir bare sterker av slikt om du har varmet skikkelig opp. Hvis ikke så rykker de ;)

2x4 på biceps ja, og muligens 3x3 på triceps siden det er en litt større muskelgruppe. Da starter jeg med dette på neste armøkt.

Mine små mål etter def.

Venstre arm: 40.5 cm

Høyre arm: 39.5

målt når jeg strammet, uten noe som helst pump.

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problemet i starten. Jeg bare kjørte på for fullt, og den forsvant. Var også verst når jeg brukte EZ stang. Selv om dette er noe du selv må føle om du tør, men sener blir bare sterker av slikt om du har varmet skikkelig opp. Hvis ikke så rykker de ;)

2x4 på biceps ja, og muligens 3x3 på triceps siden det er en litt større muskelgruppe. Da starter jeg med dette på neste armøkt.

Mine små mål etter def.

Venstre arm: 40.5 cm

Høyre arm: 39.5

målt når jeg strammet, uten noe som helst pump.

Ja da skal jeg begyne med dette til onsdagen.

Mine mål nå er :

Høyre arm 35,5

Venstre arm 35,0

Dette er stramet uten pump.

Tror jeg :hmm: Skal sjekke når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Heh, hva tror du jeg gjorde på 5 uker?

Er i drittform nå, men fortsatt kos.

Det skjer nok mer på 5 uker enn på ei uke ja. Bra du er i gang igjen nå da, kommer nok kjapt tilbake til godformen skal du se :)

Jeg skal prøve å trene idag har jeg tenkt, blir nok i 12 tida på kvelden, men det ordner seg, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...