Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Sandvik underskrev i mange år samtlige skriverier med "vennelig hilsen Eirik Sandvik". Jeg har problemer med å ta tips fra noen som mangler grunnleggende grammatikkunnskaper, og endel av "eksperttipsene" på iform han har ført i pennen har jeg nesten blitt irritert av å lese.

Klart, grammatiske ferdigheter er jo avgjørende for om man er flink i det man driver med! Selv ber jeg alltid om vitnemål fra fullført videregående utdanning fra mekanikere som skal skru på bilen min.

 

Hvis jeg kan velge mellom to mekanikere, der den ene har stavefeil i firmanavnet sitt, kommer jeg sannsynligvis alltid til å velge den som har fulgt med på skolen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. Nok om denne pysete gramatikkdriten og melankoli i hverdagen.

 

HER SKAL DET TRENES!!! :grumpy:

 

 

Jeg var inne på det før, og jeg velger nå å ta dette opp igjen.

 

ryggøvelser.

 

Før ble det etterspurt ryggøvelser uten noen form for utstyr. Hva med frivekter? Noen gode forslag hadde trengts av undertegnede.

Lenke til kommentar

Var nettop på studio, og her snakker vi hardcore triple X..

 

Jeg trakk i denne der snora så inderlig hardt og lenge som jeg aldri har tatt en gjenstand før. Allikevel så føler jeg at jeg ikke har fått juica ryggmuskulaturen som når jeg f.eks trener armene (føles som to stk potetsekker etter ei skikkelig økt)

 

Jeg trenger øvelser som isolerer og kjører ryggmusklene! Please help!

 

:p

Lenke til kommentar

gjerne rett meg om jeg tar feil, og at det ikke var det du mente, KEV. ... ser nå på youtube etter nevnte øvelser, er bare det at jeg er redd for å etterape feil teknikk ( har ikke lyst på treningskader )

 

 

markløft:

 

 

 

 

 

stående roing

 

 

 

 

 

 

reverse flyes ( denne ser nydelig ut til mitt formål ) :)

 

 

 

 

herlighet så bra :thumbup:

 

keep em coming :)

Lenke til kommentar

Var nettop på studio, og her snakker vi hardcore triple X..

 

Jeg trakk i denne der snora så inderlig hardt og lenge som jeg aldri har tatt en gjenstand før. Allikevel så føler jeg at jeg ikke har fått juica ryggmuskulaturen som når jeg f.eks trener armene (føles som to stk potetsekker etter ei skikkelig økt)

 

Jeg trenger øvelser som isolerer og kjører ryggmusklene! Please help!

 

:p

 

Markløft, stående roing, omvendte flyes, chins. :thumbup:

Lenke til kommentar

Markløft kan det være lurt å lese seg litt opp på, og kanskje få med en kamerat som kan se over teknikken din.

 

 

Legg merke til at han som tar markløft i den youtube-videoen din tar sumo-markløft, dvs. med brede bein og hendene mellom knærne. Syns dette var en god veiledning for "vanlig" markløft:

 

http://www.youtube.com/watch?v=8-O_MT72rck

 

Markløft er øvelsen med stor Ø hvis du vil ha en sterk rygg!

Lenke til kommentar

Nei, det kan du si. De fleste må kanskje bytte til mixed grip når de begynner å få litt vekt på stanga, men som nybegynnerguide er det kanskje ikke helt nødvendig.

 

 

edit: Ikke glem chins/pullups, Balthier :) Vinger hører med. Det er jo en evig diskusjon om underhånds vs overhåndsgrep, der jeg er på underhånds-siden, men du får prøve deg frem og finne ut hva du selv liker best.

 

Er nok endel folk på forumet som kjenner igjen denne karen:

http://www.youtube.com/watch?v=xaEVDfDazI4

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...