Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv, så kjenner du fort om det blir formye.

+1

Folk slenger hele tiden ut påstander som om de skulle ha vært universelle sannheter. Dette gjelder alt fra treningsprogram til kostholdsopplegg. Det er en grunn til at man på sider som f.eks bodybuilding.com og iform.no finner hundretalls treningsopplegg og kostholdsplanleggere som alle visstnok fungerer strålende (jamfør kommentarfeltene).

Lenke til kommentar

Har nettopp begynt å løfte egen kroppsvekt, i form av dips og pull-ups. Dips går fint, men sliter med å få til pull-ups (klarer vel 1-2). For å bli bedre i dette, bør jeg ta flere sett med 1-2 repetisjoner, eller bør jeg bruke apparatet der jeg kan legge til hjelpevekter, og så gradvis bruke mindre og mindre hjelp?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Så det skulle gå greit bare jeg får i meg nok mat og nok søvn?

Det finner du ut av. Kjenn på kroppen din.

Lenke til kommentar

For å bli bedre i dette, bør jeg ta flere sett med 1-2 repetisjoner, eller bør jeg bruke apparatet der jeg kan legge til hjelpevekter, og så gradvis bruke mindre og mindre hjelp?

Personlig så synes jeg at det avlastningsapparatet får pullups/chins til å føles unaturlig og statiske (det kan ha noe med posisjoneringen av underkroppen å gjøre).

Jeg foretrekker å trene nedtrekk med bredt grep i en kabelmaskin:

girl-doing-wide-grip-front-lat-pulldown.jpg

Lenke til kommentar

Har nettopp begynt å løfte egen kroppsvekt, i form av dips og pull-ups. Dips går fint, men sliter med å få til pull-ups (klarer vel 1-2). For å bli bedre i dette, bør jeg ta flere sett med 1-2 repetisjoner, eller bør jeg bruke apparatet der jeg kan legge til hjelpevekter, og så gradvis bruke mindre og mindre hjelp?

Du kan begynne på topp å senke deg ned sakte istedenfor å dra deg opp i nå i begynnelsen.

Eventuelt at du har noe å "lande" på som du kan bruke til å gi et avspark fra. En stol elns...

Man er sterkere i den eksentriske bevegelsen (tror det var 25% eller faktisk mer) så mange har hatt gode resultater av å trene pullups på den måten.

Lykke til :)

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Senker vel testosteron-nivået ditt i en kort tid etter inntaket (snakk om under et døgn). Så er du vel også sliten, men fysisk sett er det bare å trene uten å overdrive.

EDIT: Det er altså snakk om en liten nedgang i testosteron, i kort periode. Så er i grunn ikke mye å bry seg om.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

Hei. For to uker siden ble jeg ferdig med RYP programet. Skulle ta meg en uke pause før jeg begynte på samme program, en gang til på et annet senter. Den ene uken, ble til to og tok med seg det meste jeg hadde igjen av motivasjon. Kostholdet har sviktet og har fått mindre og mindre overskudd.

Noen som har no motiverende å komme med? Trenger det virkelig :(

For meg hjelper det å tenke langsiktig. Se på han her for eksempel, på 69 år:

http://www.youtube.com/watch?v=kV34-Y_KesQ

Endret av kjøtt
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Hvordan er det med trening hvis man var ute å drakk i går? Har alltid hørt at det skal være så ille, men vil tro promillen min er 0 igjen nå, så skjønner ikke at det skal ha en innvirkning da?

Man hører alltid at det er så veldig uheldig å trene dagen etter alkoholinntak pga dehydrering, lavere testosteronnivåer osv.

Personlig har jeg alltid veldig gode dager de dagene jeg trener mens jeg er svakt bakfull. Jeg vet ikke hvor mye man får ut av treningene, men jeg har som sagt veldig gode økter dagen etter fest (med mindre jeg har vært veldig full og ligget og spydd el.l).

Lenke til kommentar

Må bare spørre. Leste akkurat dette om pull-ups trening. Noen formening om det kan være bra?

Recommended Workout

Pyramid workout. Start off with just one pull-up for the first set, two pull-ups for the second set. Continue up the pyramid by adding one pull-up for every set possible. When you can no longer continue, repeat in reverse order until you are back to just one pull-up (Ex. 1,2,3,4,5,6,5,4,3,2,1).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Ja, men pleier egentlig ikke bli særlig bakfull og drikker masse vann før/mens/etter jeg drikker så bør vel gå bra. Stikker på trening straks, blir uansett en rolig økt.

Da går det sikkert bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...