bIsk0p Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Ikke glem at magesekken tilpasser seg mengden mat den får. Spiser du lite/små porsjoner, vil den krympe slik at den fortere blir mett. Dette er en prosesss som må endres på vår fiktive skinnogbein-person. Lenke til kommentar
Styrketrenern Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Er det naudsynt med oppvarming på mølle eller sykkel før styrketrening? Eg kjører oppvarming på kroppen med strekkøvelser og lette løft, men er det naudsynt med nokre minuttar kondisjonstrening for å få opp pulsen? Om du skal trene tunge baseøvelser ala markløft og knebøy hadde det vært lurt med noen minutter på møllen ja! Ikke glem at magesekken tilpasser seg mengden mat den får. Spiser du lite/små porsjoner, vil den krympe slik at den fortere blir mett. Dette er en prosesss som må endres på vår fiktive skinnogbein-person. Det er når du er mett måltidet begynner Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Er det naudsynt med oppvarming på mølle eller sykkel før styrketrening? Eg kjører oppvarming på kroppen med strekkøvelser og lette løft, men er det naudsynt med nokre minuttar kondisjonstrening for å få opp pulsen? Det kan absolutt være positivt å få opp pulsen litt og få litt blod og oksygen rundt i kroppen. Kort på min favorittside exrx.net om oppvarming: Warmup Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Hva faen er greia med at man må DRITE midt i en treningsøkt? Sånn veldig prekært i tillegg... Skjer ofte Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Ikke undervurder tiden det tar å bygge mengden muskelmassen fyren på bildet har. Hvis det tar 1 år, hvorfor er det så få som ser slik ut, og hva hindrer dere i å se slik ut? Latskap - never underastimate it! Endret 24. juni 2011 av Ondskap Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Har heldigvis ikke opplevd det så veldig mye i det siste, men på morgen kardioene for noen år siden måtte jeg _alltid_ drite! Hatte en titentei som stempla trusa mens jeg jogga, MEGET plagsomt! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Hva faen er greia med at man må DRITE midt i en treningsøkt? Sånn veldig prekært i tillegg... Skjer ofte Kroppen reagerer på ein bevegelse ein ofte nyttar på dass. Har du ikkje avføringsprotokoll? Lenke til kommentar
Coa Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Hva faen er greia med at man må DRITE midt i en treningsøkt? Sånn veldig prekært i tillegg... Skjer ofte Det er derfor du gjør det før du trener Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Er det naudsynt med oppvarming på mølle eller sykkel før styrketrening? Eg kjører oppvarming på kroppen med strekkøvelser og lette løft, men er det naudsynt med nokre minuttar kondisjonstrening for å få opp pulsen? jeg starter alltid økten med sykkel! og det funker knall før mark/bøy. alltid sykel, rotatorcuff, rygghev(på bøy/mark dager), mage - deretter det dynamiske og tøying og sånt. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Har heldigvis ikke opplevd det så veldig mye i det siste, men på morgen kardioene for noen år siden måtte jeg _alltid_ drite! Hatte en titentei som stempla trusa mens jeg jogga, MEGET plagsomt! Haha, bra sagt! Selv var jeg på 4-dagers skitur for noen måneder siden hvor kroppen stadig var i nedbrytnig grunnet sparsommelighet på maten de stedene vi overnattet, men stappet i meg det jeg klarte når jeg fikk det. Endte med at alt av tarmer og magesekk ble stappet fulle og jeg til slutt måtte sette meg ned på den helvettes ekle utedassen siste dagen! det var surt...! Lenke til kommentar
Brad Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Så man kan klare det på ca. 1 år med riktig trening og kosthold? Har tenkt å trene i mange år, og blir flinkere og flinkere innenfor "faget" Har også tenkt på å kanskje ta PT utdanning. Så det er ikke veldig vanskelig å bygge en sånn kropp? Bare hard og riktig trening. Vanskeligste blir selvfølgelig fettprosenten. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Så man kan klare det på ca. 1 år med riktig trening og kosthold? Har tenkt å trene i mange år, og blir flinkere og flinkere innenfor "faget" Har også tenkt på å kanskje ta PT utdanning. Så det er ikke veldig vanskelig å bygge en sånn kropp? Bare hard og riktig trening. Vanskeligste blir selvfølgelig fettprosenten. Det er absolutt vanskelig! Som sagt, understreket og presisert, 1 år er med 100% korrekt kosthold og trening, da snakker vi et kosthold hvor hver protein og kalori teller! PT utdanninger er jeg enig i at høre gøy ut, men når du se hvor de fleste ender opp (Sats, elixia osv) som stort sett følger standards skjema med bare apparater, så mister iallefall jeg lysten. Endret 24. juni 2011 av bIsk0p Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Man Må vel ikke følge "standards skjema" når man jobber der. Tror faktisk det kan være ganske bra å jobbe som PT hos en av de store kjedene. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Evt. starte litt for seg selv? Tenkte kanskje det er lurt å begynne i en av de store kjedene, og prøve å kunne følge sin egen vilje. Deretter skape et nettverk med kundene dine, og etterhvert begynne for seg selv. Vist kundene du hadde via en stor kjede er fornøyd med deg, så driter dem sikkert i om det går gjennom kjedene? Bare de får trene etter dine prinsipper. Er bare noe jeg har tenkt Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Evt. starte litt for seg selv? Tenkte kanskje det er lurt å begynne i en av de store kjedene, og prøve å kunne følge sin egen vilje. Deretter skape et nettverk med kundene dine, og etterhvert begynne for seg selv. Vist kundene du hadde via en stor kjede er fornøyd med deg, så driter dem sikkert i om det går gjennom kjedene? Bare de får trene etter dine prinsipper. Er bare noe jeg har tenkt En jeg kom i kontakt med prøvde dette og det viste seg veldig vanskelig. De fleste kjedene liker ikke at andre PT'er kommer og har timer hos dem. Om det finnes noen regler de klarer å gjemme seg bak er jeg usikker på, men han jeg snakket med måtte gi opp. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Hmm, men vist begge har betalt for tilgang til f.eks Elixia. Er det ikke lov å gi tips til en person da? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Hmm, men vist begge har betalt for tilgang til f.eks Elixia. Er det ikke lov å gi tips til en person da? Usikker på hvordan lovgivningen er og om det finnes noe om dette i kontrakten, men det er forskjell på å gi tips og ta betalt for å undervise Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Hvis du har tenkt til å jobbe som PT, vil nok det beste være å starte i en stor og godt besøkt kjede. Grunnen til dette er at du vil få dette store systemet rundt deg som tar seg av markedsføring som hjelper deg med å få kunder osv. I tillegg slipper du utgifter til senteret. Klart at kjeden vil jo ta en god del av kaka, men samtidig vil du jo også få sykepenger, feriepenger osv. Flere kunder = mere penger. Stort og kjent senter = flere kunder. Tror det vil være vanskeligere å starte opp for seg selv, uten noe erfaringer å vise til. Da må du også selv stå til ansvar for å markedsføre deg og skaffe kunder på egenhånd. I tillegg må du eie deg inn hos en styrkeløfterklubb f.eks. Er du god, vil du kanskje tjene mer enn på en stor kjede, men du har ikke disse velferdsordningene om det skulle være noe og du må stå på egne bein hele veien. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Ja, når jeg tenker meg om er det nok best å starte hos en av de store kjedene. Eventuelt starte for seg selv etter noen år vist man har mange og fornøyde kunder. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Slik at DU kan bli den neste Børge Fagerli som får kreds på diskusjon.no 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå