Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, vet at kostholdet er meget viktig.

 

Men ser liksom mange 19-20 åringer som allerede har en sånn kropp.

Kan da ikke ta veldig mange år?

Det er som sagt avhengig av kva utgangspunktet ditt er. Enkelte har ein kortare vei enn andre. 19-20-åringar kan ha trent i mange år.

Lenke til kommentar

Han er jo ikke særlig stor så bør ikke være noe problem å bygge sånne muskler på rundt en 6-9 måneder hvis du er relativt spinkel fra før. Problemet er å få såpass lav fettprosent, for den er imponerende. Da kreves det målrettet arbeid. Jeg er såpass glad i mat at jeg aldri hadde giddet å jobbe for så lav fettprosent, men massen hans er ikke særlig imponerende.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det er få som ser slik ut er vel ganske innlysende? Sier heller ikke at det er lett å se sånn ut. Jeg sa at det er relativt lett å bygge den mengden masse hvis man trener riktig, spiser riktig osv. Å gå ned til den fettprosenten uten å miste betydelig mengder masse vil jeg si er veldig vanskelig. Men at det kan gå med 100% riktig kunnskap og utførelse.

Vil selv påsta at jeg ikke er så langt unna han der i mengden muskelmasse og store deler av det har kommet på 4 måneder mens jeg har gått ned i fettprosent.

 

EDIT: For å presisere, sier ikke at det er lett å bli sånn, men spørsmålet var hvor lang tid det tar. Og hvis du gjør alt riktig bør man klare det på et år. Problemet er at de aller fleste ikke gidder å legge såpass stor innsats som kreves.

 

 

Endret av -Sindre
Lenke til kommentar

Grunnen til at det er få som ser slik ut er vel ganske innlysende? Sier heller ikke at det er lett å se sånn ut. Jeg sa at det er relativt lett å bygge den mengden masse hvis man trener riktig, spiser riktig osv. Å gå ned til den fettprosenten uten å miste betydelig mengder masse vil jeg si er veldig vanskelig. Men at det kan gå med 100% riktig kunnskap og utførelse.

Vil selv påsta at jeg ikke er så langt unna han der i mengden muskelmasse og store deler av det har kommet på 4 måneder mens jeg har gått ned i fettprosent.

 

EDIT: For å presisere, sier ikke at det er lett å bli sånn, men spørsmålet var hvor lang tid det tar. Og hvis du gjør alt riktig bør man klare det på et år. Problemet er at de aller fleste ikke gidder å legge såpass stor innsats som kreves.

 

Få se bilder da, jeg tviler for å si det sånn. Man bør IKKE klare en slik kropp på et års trening :nei:

Endret av Styrketrenern
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som gjør deg til en allvitendes treningsgud "Styrketreneren", men jeg tviler faktisk ikke på at man kunne klart det på ett år. Ett år med strikt diett, hard trening og disiplin.

 

Det avhenger av gener og utganspunkt.. sier ikke at det er umulig, men at alle bør klare en slik kropp etter 1 år stemmer ikke.

Lenke til kommentar

Han kjekkasen i twilight oppnådde jo veldig gode resultater på ett år, men han er ikke like stor som han på bildet over her.

Da skal det også nevnes at mange treningsguruer rundt om mente at det er nærmest umulig å få så gode resultater på ett år, og det ble spekulert i doping osv.

 

Så jeg vil tro det tar mer enn 1 år, men hvor lenge kommer veldig an på både gener, utangspunkt og trening+kosthold. Et sted mellom 2-5 år ville kanskje være realistisk?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Han kjekkasen i twilight oppnådde jo veldig gode resultater på ett år, men han er ikke like stor som han på bildet over her.

Da skal det også nevnes at mange treningsguruer rundt om mente at det er nærmest umulig å få så gode resultater på ett år, og det ble spekulert i doping osv.

 

Så jeg vil tro det tar mer enn 1 år, men hvor lenge kommer veldig an på både gener, utangspunkt og trening+kosthold. Et sted mellom 2-5 år ville kanskje være realistisk?

 

:thumbup::yes:

Lenke til kommentar

Virker som de fleste missforstår svarene. Når 1 år blir nevnt, er dette minimumstiden det tar ved et 100% perfekt kosthold og treningsprogram. Trolig vil man ikke kunne ha jobb eller sosial liv på siden.

 

Jeg vil selv påstå at det vil nok ta mer enn 1 år å bli sånn (spørs selvsagt på utgangspunktet), men tenker på den gjennomsnittlige nordmann.

 

- Personer med lav fettprosent har trolig en allerede høy forbrenning og vil derfor slite med å få i seg og legge på seg nok i tillegg til treningen.

 

- Personer med høy fettprosent vil ha problemer med på bygge musklene mens fettprosenten går ned raskt nok til å klare 1 års-begrensningen.

 

Fyren har en fettprosent på 5-8% etter photoshop (ren gjetting), det krever hardt arbeid når man i tillegg skal ha en muskelmassen (som jeg ikke synes man skal feie bort slik sindre gjør.)

Lenke til kommentar

Virker som de fleste missforstår svarene. Når 1 år blir nevnt, er dette minimumstiden det tar ved et 100% perfekt kosthold og treningsprogram. Trolig vil man ikke kunne ha jobb eller sosial liv på siden.

 

Jeg vil selv påstå at det vil nok ta mer enn 1 år å bli sånn (spørs selvsagt på utgangspunktet), men tenker på den gjennomsnittlige nordmann.

 

- Personer med lav fettprosent har trolig en allerede høy forbrenning og vil derfor slite med å få i seg og legge på seg nok i tillegg til treningen.

 

- Personer med høy fettprosent vil ha problemer med på bygge musklene mens fettprosenten går ned raskt nok til å klare 1 års-begrensningen.

 

Fyren har en fettprosent på 5-8% etter photoshop (ren gjetting), det krever hardt arbeid når man i tillegg skal ha en muskelmassen (som jeg ikke synes man skal feie bort slik sindre gjør.)

 

Hvorfor skal det være ett problem med høg forbrenning å få i seg nok i tillegg til treningen?

 

Personer med høy fettprosent har ikke sjangs å få den kroppen etter 1 års trening sett at de er nybegynnere med nesten ikke noen muskler under alt fettet. (Igjen, avhenger av utgangspunktet)

Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal det være ett problem med høg forbrenning å få i seg nok i tillegg til treningen?

 

Personer med høy fettprosent har ikke sjangs å få den kroppen etter 1 års trening sett at de er nybegynnere med nesten ikke noen muskler under alt fettet. (Igjen, avhenger av utgangspunktet)

 

Som du vet, ut i fra det jeg har lest i dine logger, så handler fettprosent og kroppbygging om kcal spist vs kcal brukt. En person som mer eller mindre bare er er skinn og bein har trolig en forbrenning og/eller spiser veldige lite, begge deler gjør det vanskelig å komme i overskudd. Er forbrenningen høy, vil kcal inntaket måtte være enda høyere. Spiser personen like, vil det ta lang tid før personen faktisk klarer å spise nok til å komme i overskudd.

 

Er det naudsynt med oppvarming på mølle eller sykkel før styrketrening? Eg kjører oppvarming på kroppen med strekkøvelser og lette løft, men er det naudsynt med nokre minuttar kondisjonstrening for å få opp pulsen?

 

Personlig gjør jeg ikke det, jeg tar gjerne noen lette baseløft med genser på før jeg starter treningen. Det skal nevnes at jeg er en veldig varmblodig person. Så skal ikke mye bevegelse til før jeg blir varm! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...