Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Tror dette er riktig sted å spørre.

I løpet av 3-4 måneder gikk jeg ned 15 kg, og dette var kun ved å legge om til ett sunt kosthold og begynne å trene. Foreldrene mine sier jeg har gått ned for fort, kan jo legge til at jeg har bygd en del muskler i tillegg til det jeg hadde før[/skryting] Men da lurer jeg på, er dette for fort å gå ned i vekt? Føler meg jo friskere og sunnere enn noen sinne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dette er riktig sted å spørre.

I løpet av 3-4 måneder gikk jeg ned 15 kg, og dette var kun ved å legge om til ett sunt kosthold og begynne å trene. Foreldrene mine sier jeg har gått ned for fort, kan jo legge til at jeg har bygd en del muskler i tillegg til det jeg hadde før[/skryting] Men da lurer jeg på, er dette for fort å gå ned i vekt? Føler meg jo friskere og sunnere enn noen sinne.

Nei det er ikke for fort, 1 kg i uka funker fint. Hvorfor sier foreldrene dine dette, er de bekymret for deg pga du har blitt for tynn?

Lenke til kommentar

Bor i Tromsø, men er for tiden på en 2 måndeders ferie i Oslo, trener på et senter som ikke finnes her nede, og lurer på om dere vet om noen sentere/klubber elns som tilbyr rimelige drop in timer, eller ukes medlemskap? Alt jeg ser etter er vanlige fri apparater som knebøy stativ, benkpress etc.

Takk.

Lenke til kommentar

Veier 74kg og er 1.82 høy, og jeg syns ikke jeg er for tynn. Men jeg har jo forandret kroppen min mye siden jeg begynte å trene, kanskje det bare er det at de er uvante med hvordan jeg er nå.

Kilo/Høyde gir egentlig ikke noe mer enn en pekepinn da folk har ulike kroppstyper og ikke minst ulik fordeling av kiloene. I tillegg til dette så stiller spørsmålet seg anderledes om man er 15 eller 50 år gammel.

Jeg synes 74 kg høres helt normalt ut med tanke på høyden din. Det høres ut som om du har gjort en strålende jobb med tanke på trening og ernæring. Nå handler det om vedlikehold og muligens å nå mål med hensyn på kondisjon-, styrke- eller volumøkning (muskler).

Lenke til kommentar

Bor i Tromsø, men er for tiden på en 2 måndeders ferie i Oslo, trener på et senter som ikke finnes her nede, og lurer på om dere vet om noen sentere/klubber elns som tilbyr rimelige drop in timer, eller ukes medlemskap? Alt jeg ser etter er vanlige fri apparater som knebøy stativ, benkpress etc.

Takk.

http://www.fitnessxpress.no/ Ingen bindingstid, 299,- pr mnd.

Lenke til kommentar

Har aldri forstått meg på dei som skal imponere andre mannfolk med å løfte tungt. :shrug:

Kor mykje eg kan løfte er avhengig av kva eg faktisk kan løfte, kva har ein random person på treningssenteret eller ein kompis med min kropp å gjere?

Lenke til kommentar

Har aldri forstått meg på dei som skal imponere andre mannfolk med å løfte tungt. :shrug:

Kall meg gjerne dum, men jeg trener så og si utelukket for å imponere andre (av begge kjønn). Hadde det vært opp til meg selv så hadde jeg ligget på sofaen og spist potetgull dagen lang. :cool:

• Liker 5
Lenke til kommentar

Hva er det for slags kvasifilosifisk utsagn? At det er kult å være sterkest er jo ganske lett å forstå, rent evolusjonsteoretisk..

Ikke at jeg bryr meg et gram om hvor mye nestemann løfter, jeg er på gymmen for min egen skyld.

Lenke til kommentar

Kor mykje eg kan løfte er avhengig av kva eg faktisk kan løfte, kva har ein random person på treningssenteret eller ein kompis med min kropp å gjere?

Har jo vært sånn i evig tid. Blant dyr og mennesker. Den "tøffeste" vinner den beste kvinnen.

Lenke til kommentar

Har jo vært sånn i evig tid. Blant dyr og mennesker. Den "tøffeste" vinner den beste kvinnen.

Med mindre ein tar med seg vekter på by'n er det vel heller få damer som registrerer at ein løftar 5 kilo tyngre enn nestemann på eit treningssenter. Me er for øvrig langt forbi tida der den sterkaste vinn. Å trene for ein betre kropp som igjen tiltrekker damer er eg heilt med på.

Men men, det er ikkje mitt problem. Eg har ikkje fått tildelt fullstendig dose testosteron av han der oppe, og det er kanskje like greit.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Me er for øvrig langt forbi tida der den sterkaste vinn. Å trene for ein betre kropp som igjen tiltrekker damer er eg heilt med på.

Det utsagnet faller jo på seg selv.

Om man ser bra ut så ser man jo sterk ut...

Jeg er forøvrig enig med deg om det å trene for å se bra ut... :new_woot:

Lenke til kommentar

Neeeeeeeeeeei, mente jo at om man er godt deffa så ser man sterkere ut enn en som har høyere fettprosent siden musklene vises bedre...

De fleste som deltar i denne tråden vet jo bedre, men de fleste ser på godt synlige muskler som et tegn på at vedkommende er sterk selv om virkeligheten fort kan være heeeeeeelt annerledes...

planbygg_tannpirkere.jpg

Lenke til kommentar

Så det var ikkje mitt utsagn som falt på sin eigen urimelighet, men sitatet eg siterte?

Om me skal tru på evolusjonsteorien så er den sterkaste (den som kan løfte tyngst), den med best sjans for å overleve.

I dag er det den som ser best ut (låg fettprosent og godt trent) som har best sjans på damene, sjølv om det ikkje betyr at vedkomande er sterkast.

Verdas sterkaste menn er store, men ikkje utprega markert.

Eg bygger kropp. Har aldri hatt noko stort behov for å kunne bære eller løfte tunge ting, sjølv om det av og til er praktisk. Ein blir sjølvsagt sterkare av å bygge kropp, men det forskjellig framgangsmåte alt etter om ein skal bli sterk eller muskuløs.

Lenke til kommentar

For å få frem hva jeg mener skal jeg si det ganske enkelt...

Kari og Ola Nordmann som tror trening er fotball på løkka om ettermiddagene, vil tro at en trent person med magemusklene over hele kroppen er sterk siden de forbinder muskler med styrke og de kan se musklene i dette eksemplet.

De vil på samme måten tro at en som trener strongman bare er tjukk siden musklene hans er gjemt bak mere fett enn vedkommende i det første eksemplet...

Selv om disse to gitte eksemplene er stikk motsatt av hva allmennheten TROR om dem...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Selv om disse to gitte eksemplene er stikk motsatt av hva allmennheten TROR om dem...

Tja. En blodrippet kar på 80 kg vil se svak ut ved siden av Arild Haugen, selv om han skulle være litt småchubbs akkurat da. Det er en grunn til at det heter "stor og sterk" og ikke "ripped og sterk"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...