Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud, jeg ble virkelig sint i dag. Er jenter OVERALT på studioet som er overpeppra med parfyme. Det er greit når man er ute osv. men på et treningstudio? Blir gaaaal.

 

Skal de dusje før trening da, hvis de har vært på middag før de drar på gymmen?

 

Enig med Hugol!

Er ei dasskjerring på studioet vårt som lukter så mye at det sitter fast på apparatene hun har vært borti.

Folk bør være såpass selvbevisste på egne lukter at di kan ta litt hensyn!

La meg legge til at parfymen til denne damen er av den verre sorten!

Lenke til kommentar

Hei, tenkte jeg kunne legge ut et spørsmål her angående trening istedet for å opprette en ny tråd.

 

Skal begynne å trene styrke daglig fremover i en periode, med økter på ca 1-2 timer, gjerne flere ganger til dagen. Er 16 år og har trent mye kondisjon før, men lite styrke.

 

Hva kan jeg gjøre med kostholdet mitt for å få maksimalt utbytte av treningen, er vel egentlig spørsmålet mitt. Er det noe spesielt jeg bør spise, og hvor ofte/mye bør jeg spise?

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Hei, tenkte jeg kunne legge ut et spørsmål her angående trening istedet for å opprette en ny tråd.

 

Skal begynne å trene styrke daglig fremover i en periode, med økter på ca 1-2 timer, gjerne flere ganger til dagen. Er 16 år og har trent mye kondisjon før, men lite styrke.

 

Hva kan jeg gjøre med kostholdet mitt for å få maksimalt utbytte av treningen, er vel egentlig spørsmålet mitt. Er det noe spesielt jeg bør spise, og hvor ofte/mye bør jeg spise?

 

Takk på forhånd!

 

Hvilket styrkeprogram er det du skal følge? Å trene styrke flere ganger om dagen vil nok virke i mot sin hensikt. Noen få klarer daglig styrketrening i perioder, mens de fleste av oss trives godt med 48 timers restitusjon mellom hver økt. Husk at det er i hviletiden at musklene dine bygges opp.

 

Sjekk stickyen fra styrketreningsforumet: http://www.diskusjon...owtopic=1060728

 

Angående hva du bør spise er det ingen fasit, men for å legge på deg muskler og samtidig ha overskudd til treningen din vil jeg nok ha regnet ut hvor mange kalorier kroppen din forbrenner i løpet av en dag og lagt til 5-700kCal, og tatt et proteintilskudd i tillegg om kostholdet ditt ikke har tilstrekkelige mengder. 1,5g proteiner per kilo kroppsvekt, f.eks (mange spiser dog mer enn dette, jeg ligger på rundt 2.3g/kg selv).

 

Mange har hatt god fremgang med technutrition sitt RYP-program, det kan du lese om her: https://www.tn.no/ryp

 

Der får du også en del konkrete anbefalninger vedrørende kosthold og hvilke øvelser du kan gjøre for å oppnå målene dine.

Endret av kjøtt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Dere som går på trenung med feber og dritt og sprer virus til alle som er i nærheten av dere skulle fått en smekk. Jævla egoister. Om man har et så stort ønske om å være hardcore får dere heller løpe dere en tur i skogen ;)

 

Og for ordens skyld, man trener aldri med feber, om man ikke har lyst å være syk i 2-3 uker mer enn nødvendig

Lenke til kommentar

Hei, tenkte jeg kunne legge ut et spørsmål her angående trening istedet for å opprette en ny tråd.

 

Skal begynne å trene styrke daglig fremover i en periode, med økter på ca 1-2 timer, gjerne flere ganger til dagen. Er 16 år og har trent mye kondisjon før, men lite styrke.

 

Hva kan jeg gjøre med kostholdet mitt for å få maksimalt utbytte av treningen, er vel egentlig spørsmålet mitt. Er det noe spesielt jeg bør spise, og hvor ofte/mye bør jeg spise?

 

Takk på forhånd!

 

Hvilket styrkeprogram er det du skal følge? Å trene styrke flere ganger om dagen vil nok virke i mot sin hensikt. Noen få klarer daglig styrketrening i perioder, mens de fleste av oss trives godt med 48 timers restitusjon mellom hver økt. Husk at det er i hviletiden at musklene dine bygges opp.

 

Sjekk stickyen fra styrketreningsforumet: http://www.diskusjon...owtopic=1060728

 

Angående hva du bør spise er det ingen fasit, men for å legge på deg muskler og samtidig ha overskudd til treningen din vil jeg nok ha regnet ut hvor mange kalorier kroppen din forbrenner i løpet av en dag og lagt til 5-700kCal, og tatt et proteintilskudd i tillegg om kostholdet ditt ikke har tilstrekkelige mengder. 1,5g proteiner per kilo kroppsvekt, f.eks (mange spiser dog mer enn dette, jeg ligger på rundt 2.3g/kg selv).

 

Mange har hatt god fremgang med technutrition sitt RYP-program, det kan du lese om her: https://www.tn.no/ryp

 

Der får du også en del konkrete anbefalninger vedrørende kosthold og hvilke øvelser du kan gjøre for å oppnå målene dine.

 

Vil også bare legge til at for å bedrive treningen og kostholdet optimalt så er det nærmest en hobby. Man må sette seg inn i programmene og spiseplanene. Grunnen til at jeg sier dette er fordi det ser ut som om at gutten ikke har lest noe særlig på forhånd.

 

Men bra svar Kjøtt!

 

Dere som går på trenung med feber og dritt og sprer virus til alle som er i nærheten av dere skulle fått en smekk. Jævla egoister. Om man har et så stort ønske om å være hardcore får dere heller løpe dere en tur i skogen ;)

 

Og for ordens skyld, man trener aldri med feber, om man ikke har lyst å være syk i 2-3 uker mer enn nødvendig

 

+1 for den! Når man trener så er immunforsvaret svakt, da er det ikke akkurat hyggelig at en halvsyk luring møter opp på treningsstudioet og leker Rambo.

Lenke til kommentar

Har man feber er man syk og bør naturligvis holde seg hjemme, men har man bare litt vondt i huet og føler seg slapp så vil ofte en tur på treningssenteret hjelpe på formen. Jeg blir alltid kvitt en evt hodepinen i løpet av økta. Styrketrening vel å merke. Trene kardio med vondt i hodet er ikke akkurat kos.

Lenke til kommentar

Folk er altfor kjapt ute med å skylde på influensa bare de opplever feber, hodepine etc.. Jeg tviler på at noen av dere to har influensa.

Har ikke sagt at jeg har influensa eller, men merker tegn.

 

 

Uansett, litt bedre i dag. Bare vondt i hodet, snufsete og jævelig varm.

 

Blir vell til å prøve å ta en treningsøkt.

Lenke til kommentar

Jeg ser på studioet der jeg trener er det en skjerm på Elipsemaskinen der man kan velge å se på tv, men den får ikke inn kanaler. Hadde det vært kanaler på den hadde jeg gledelig brukt den 30-90 min en gang i blandt.

Men til vanlig er kardio i studio så møkk kjedelig så jeg orker maks 5-10 min, på en god dag kan det hende jeg er på den i 15 min. :)

 

Er ikke noe jeg klarer å holde på med lengre selv, men er "eneste" alternativet når jeg er her oppe i nord. Prøvde meg på ny økt i går, kom ikke lengre enn 35 min før jeg måtte gi meg, maskinen knirket så mye at det forstyrret TV-titingen til min far..

 

EDIT: Ocean Thirteen

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...