Ol'H Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Biceps og triceps to ganger i uka ja, en lett og en tung økt. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Husk al lena østhus har stillt i vm og i nm , hu har trent splitt i 10 år , men mener nå i dag at ryp er mye bedre og dette er en som er med i vm, dvs hu tar dette litt mer seriøst enn oss og vet litt mer en oss. En som er proff og trent i mer enn 12 år og har mange tittler sier at ryp er det beste hu har trent --eller noen her inne som har trent i 0-3 år og ikke vunnet noenting sier at demmes supersplitt er best Å hvor stor er andelen av kroppsbyggere som bruker RYP i forhold til spiltt? Å RYP sine prinsipper? Jo mer du trener en muskelgruppe jo mer vokser du? wow! Banebrytende. Ærlig talt, det er en jippo som TN utnytter til fulle for å selge mest mulig kostilskudd. TN får det jo til å virke som de har funnet opp kruttet på nytt med dette. btw, den øvelsen er genial. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Selv kjører jeg triceps/bryst, biceps/rygg og skuldre for seg selv. Jeg prioriterer skuldre. Tror triceps-bryst har mye for seg da du bruker triceps i veldig mange brystøvelser, og tilsvarende at du bruker biceps i en del ryggøvelser (hvertfall de jeg bruker) Skuldre for seg selv? Det var nå en merkelig ting... da trener du ikke bare deltamuskelen men hele muskelsystemet som rører på armene? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Skuldre for seg selv? Det var nå en merkelig ting... da trener du ikke bare deltamuskelen men hele muskelsystemet som rører på armene? Mangler man skuldre så er det veldig lurt, da kan man kjøre flere pressøvelser på skuldre enn man kan f.eks etter en benkpress økt. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Hyrlen: Kan du gi meg et treningsprogram? Med øvelsesmetode, reps, vekt (i forhold til hva man klarer) Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Ærlig talt, det er en jippo som TN utnytter til fulle for å selge mest mulig kostilskudd. TN får det jo til å virke som de har funnet opp kruttet på nytt med dette. Bruker du ikke kosttilskudd siden du ikke trener RYP da? Hehe Tok 10RM i dag og begynner skikkelig i helgen eller på tirsdag. Kjører et 13-ukers program nå, og så ser jeg hvordan det går. Det er i hvert fall bedre enn å sitte på ræva her! Hvilket "program" mener du (Hyrlen) jeg burde fulgt? Jeg har aldri satt min fot innom døra til et treningsstudie før i dag. Lenke til kommentar
espinos Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Hyrlen:Kan du gi meg et treningsprogram? Med øvelsesmetode, reps, vekt (i forhold til hva man klarer) Han må omtrent kjenne deg for å gjøre noe sånt. det går ikke an å sette om et personlig treningsprogram til en man ikke har sett eller snakket med i det virklige livet snakk heller med sjefen på ditt helse studio eller noe. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Ærlig talt, det er en jippo som TN utnytter til fulle for å selge mest mulig kostilskudd. TN får det jo til å virke som de har funnet opp kruttet på nytt med dette. Bruker du ikke kosttilskudd siden du ikke trener RYP da? Hehe Jo, men mener bare at markedsføringen til TN er litt vel drøy. Hvilket "program" mener du (Hyrlen) jeg burde fulgt? Jeg har aldri satt min fot innom døra til et treningsstudie før i dag. Hvilke resultater er du ute etter? alminnelig trent kropp eller å bygge deg rett og slett større? Jeg følger ikke noe fast program når jeg trener, følger bare splitten og prøver å få riktig rep antall på de riktige øvelsene. Å hva slags resultater er du ute etter? Å hvor langt er du villig og gå for å få dem ? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Er ikke ute etter å bli noen body builder. Er 182cm høy og veier 67 kilo, no ejeg mener er for lite. Vil gjerne bli sterkere og få en mer muskuløs kropp. Vil legge på meg muskler slik at jeg ikke er tynn og spinkel lenger. Man kan telle samtlige ribbein på meg, og det er faktisk ikke så veldig kult. Har lav fettprosent, kan faktisk se magemusklene mine til vanlig (skikkelig 6-pack hvis jeg strammer). Tenker på å gå opp til i hvert fall 75kg, kanskje 80 også. Som sagt ikke noe body builder style- mere fitness. Trene 3 ganger i uka tenkte jeg. Kan kanskje strekke meg til 4. Endret 22. september 2005 av Nostradamus Lenke til kommentar
apwr Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Ærlig talt, det er en jippo som TN utnytter til fulle for å selge mest mulig kostilskudd. TN får det jo til å virke som de har funnet opp kruttet på nytt med dette. Bruker du ikke kosttilskudd siden du ikke trener RYP da? Hehe Tok 10RM i dag og begynner skikkelig i helgen eller på tirsdag. Kjører et 13-ukers program nå, og så ser jeg hvordan det går. Det er i hvert fall bedre enn å sitte på ræva her! Hvilket "program" mener du (Hyrlen) jeg burde fulgt? Jeg har aldri satt min fot innom døra til et treningsstudie før i dag. Ta en titt på www.fitnessprat.no! Der er det mange flere kvalifiserte som kan hjelpe deg med treningen din. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg veide vel 75 kg eller noe rundt det, for 2 måneder siden. Er vel 183 cm høy. Trener i utgangspunktet en 4-splitt, men har gitt opp bein ettersom det ødela for fotballen (gangsperr). Mandag: Triceps/bryst Onsdag: Biceps/rygg Torsdag: Skuldre En enkel og grei splitt som man ikke blir lei av, og det er viktig. Jeg kunne lett trent hver dag, men da hadde jeg ikke hatt treningskamerater. Blir nok mer hyppig trening i militæret om jeg får viljen min. Jeg er utrolig svak i forhold til mange andre på min alder, men jeg øker temmelig kjapt, imotsetning til mange av vennene mine som vurderer steroider for å øke mer. Jeg er evig glad at jeg i mars i år førte treningsdagbok i to uker (gadd ikke mer). Ganske inspirerende å lese det nå ettersom jeg har trent svært lite pga skade siden det, men har nesten doblet vekt i noen øvelser. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Når det gjelder dette med treningsprogrammer er jo dette veldig induviduelt. Noen har exstremt god restutisjon og vil tjene på og trene samme muskelen flere ganger i uken, og andre ikke. Poenget mitt er at alle er jo forskjellige så det finnes jo ikke noe fasit svar på dette. Alt kommer jo ann på hvordan kroppen din er bygd, og her er det mange faktorer som spiller inn. Men min menig er at varjason er bra. Både når det gjelder trenigns mengde og øvelser. Når man har trent det samme opplegget over tid så "venner" kroppen seg til det, og da tror jeg mange kan tjene på og bytte trenings metode litt. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Å hvor stor er andelen av kroppsbyggere som bruker RYP i forhold til spiltt? nesten ingen, pga de bruker dop .det blir noe helt annet. Les denne tråden. ryp/hst prinsippene er progresjon og strategisk nedtrening- ikke mange prog som har det. -------------------------------------------------------------------------------- Her veier han 90 kg, Det er mange her som hav lav kroppsfett og veier nesten 90kg , men vi ser ikke sånn ut. Endret 23. september 2005 av War Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Å hvor stor er andelen av kroppsbyggere som bruker RYP i forhold til spilt? nesten ingen, pga de bruker dop .det blir noe helt annet. Les denne tråden. ryp/hst prinsippene er progresjon og strategisk nedtrening- ikke mange prog som har det. Hvorfor trener nesten alle fitness folk i norge split da? Mener du at disse boler seg å? Her veier han 90 kg, Det er mange her som hav lav kroppsfett og veier nesten 90kg , men vi ser ikke sånn ut. Sånn kvalitet muskelmasse som han der har, får du kun etter mange års trening, uansett bol eller ikke bol. Kan ikke regne med at en 18-20 som veier 90k skal se sånn ut Endret 23. september 2005 av kengdal Lenke til kommentar
War Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Hvorfor trener nesten alle fitness folk i norge split da? Mener du at disse boler seg å? Hvem har sakt det ikke fungerer? de fleste som gjør det i norge og er proffer tilbringer mer enn 4 timer i gymmet i uka. Det proffene som prøver ryp /hst sier er at de fikk mer resultat og mindre trening av det. Seff fungerte det, lena kom på 4 plass i vm med splitt, men fikk en bedre kropp da hun begynnte med ryp. Hu hadde jo trent splitt i 10 år. Endret 23. september 2005 av War Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hvorfor trener nesten alle fitness folk i norge split da? Mener du at disse boler seg å? Hvem har sakt det ikke fungerer? de fleste som gjør det i norge og er proffer tilbringer mer enn 4 timer i gymmet i uka. Det proffene som prøver ryp /hst sier er at de fikk mer resultat og mindre trening av det. Seff fungerte det, lena kom på 4 plass i vm med splitt, men fikk en bedre kropp da hun begynnte med ryp. Hu hadde jo trent splitt i 10 år. Tror ikke det er så mange som driver med fitness og stiller opp i konkuranser trener 4 timers økter i uken. Ikke de som jeg har lest intervjuer av iallefall. De ligger vell på ca 1 time hver økt. Skal du trene 4 timer hver økt må du ha ekstremt god restutisjons- evne og i tilleg hvere veldig godt trent, eller helle litt over på den "ulovlige" siden, hvis du skal klare å hente deg inn til neste dag. Det proffene som prøver ryp /hst sier er at de fikk mer resultat og mindre trening av det.Seff fungerte det, lena kom på 4 plass i vm med splitt, men fikk en bedre kropp da hun begynnte med ryp. Hu hadde jo trent splitt i 10 år. Dette tror jeg kan vere mye på grunn av at kroppen venner seg til spiltt, som sagt tidligere tror jeg det er bra og bytte trenings metode innemellom. Men det jeg tror hovedgrunnen av at folk innen bodybuilding og fitness ikke kjører ryp, er på grunn av at det er ikke nok øvelser til å dekke alle muskelene, og at det blir fort at noen blir hengenes etter. Med alle muskelene mener jeg ikke sånne ting som bryst og slikt, men alle de "små" musklene som kan utgjøre stor forskjell på en scene i konkuranse i fitness f. eks. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) mente 4 timer i uken som sakt tilpassing, er det ikke nok muskelgrupper ,legg til en til. eller fler. Endret 23. september 2005 av War Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Etter å ha trent i dag har jeg en sånn ekkel følelse i høyre kne. Kjente den også når jeg trene. Gjør ikke vondt, men er ekkelt som noe ligger å trykker inne i kneet, hva er det for noe? Belastningen var 10 reps, siste dag i uke tre (ryp), så det er vel 10 RM omtrent.. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hyrlen:Kan du gi meg et treningsprogram? Med øvelsesmetode, reps, vekt (i forhold til hva man klarer) Du kan få mitt: hvilke deler vil du ha? Rygg: På Basis bruker jeg 3x10 roing med overhåndsgrep i apperat Eller 3x10-12 Chins Så tar jeg 3x8 nedtrekk smalt eller bredt. Varierer veldig 3x12-14 En arms hantelroing Så bruker jeg flere sorter apperat for nedtrekk som jeg varierer mellom. Jeg mener variasjon er det viktigste for fremgang. Bryst/skuldre 3x6-8 benkpress 3x6-12 Flies. Flies er en øvelse man kan gå veldig langt ned på rep antall å få mye ut av, siden du får en sinnsyk strekk i brystet hvis det utføres riktig. Å det bygger helt rå styrke! Etter disse to varierer jeg mellom 3x12 cabelcross liggende 3x12 Cabelcross stående 3x10 Skråbenk Så tar jeg noen få øvelser på skuldrene, sidehev som regel. Minst mulig pressøvelser hvertfall Armer: 3x8-12 biceps curl med rettstang eller Z-stang 3x10 Hammercurl med hantler 3x8 ? Men blir som regel scottcurl 3x8-12 Franskpress/dips Så tungt på dips at jeg skriker, gjerne 30-40kg ekstra 3x8 En øvelse som er vanskelig og forklare. så gidder ikke nå, er sulten. 3x12 en hånds nedtrekk, men ikke ta underarmen helt opp. Fokuser fra 90 grader og ned på å få skikkelig sammentrekning på triceps. Bruk lett vekt. Dette var helt raskt så har garantert glemt noe. hvis det er noe du lurer på så spør gjerne på PM Lenke til kommentar
-Makaveli- Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hei hei, kanskje noen av dere kan hjelpe meg med å få klarhet i alt dette med kost-tilskudd, proteiner og whatnot, det hele er fryktelig forvirrende, har nylig begynt å trene på studio og lest meg til at man må til med kost-tilskudd for å oppnå maksimal effekt på treningen. Målet er å bli så stor som mulig, treningsplanen som treneren min satt opp innebar at jeg skal trene 3 ganger i uken, da trener jeg hele kroppen med 12 x reps og 3 sett, det tar meg som regel 2 timer å gjøre meg ferdig med hele planen. Har gått til innkjøp av Whey 100% Protein, hva annet burde jeg ta i kombinasjon med dette, er ikke så fryktelig stolt av kostholdet mitt, eter ikke grønnsaker i det hele tatt, så da må jeg vel ta noe vitaminer utenom eller hva? Som sagt, jeg har absolutt ikke noe peiling i det hele tatt når det kommer til dette med trening og kost-tilskudd, så hvis noen av dere kunne fortalt meg litt hva de forskjellige tilskuddene gjør og hva slags produkter som er anbefalt og hvordan dette skal taes. Hadde vært en stor fordel hvis Proteinfabrikken har disse produktene inne så jeg får bestilt alt fra en plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå