Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Anbefaler dere å kjøpe kreatin fra bodybulding.com, fremfor gymgrossisten o.l? Blir omtrent samme pris for 2kg (1kg + 1kg) på bodybulding. Kvalitetsmessig.

Kreatin er kreatin. Trenger ikke noe fancysmancy greier.

 

ATP creatine fra tn.no funker krutt, synes ikke prisen er så ille heller, men kanskje den er det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Men hvordan får folk tid til slikt? Jeg har det mer enn nok med å trene fire ganer i uken (inkludert utholdenhet) Jeg tror jeg kommer til å kjøre treningen som jeg har gjort hittil. Har bare 2 uker igjen :) thoughts?

Alt handler om vaner og prioriteringer. Jeg har trent 2-3 timers økter 5 ganger i uken i et år. Dette har vært kombinert med både masteroppgaveinnspurt, full jobbing og til dels en del reising. Er utrolig mange av døgnets timer som går bort i utrolig mye tull (inkludert surfing på internettfora.. ;) ) så det vil for svært mange ikke være noe vanskelig å få til uten at du føler at du "ofrer" noe. Det er i hvertfall den oppfatningen jeg har :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Det er stort sett ikke verre enn å gjøre litt research på nettet før man drar og finne et treningssenter i noenlunde nærhet. :) Man har stort sett alltid en time eller to til disposisjon i løpet av dagen.

Lenke til kommentar

Alt handler om vaner og prioriteringer. Jeg har trent 2-3 timers økter 5 ganger i uken i et år. Dette har vært kombinert med både masteroppgaveinnspurt, full jobbing og til dels en del reising. Er utrolig mange av døgnets timer som går bort i utrolig mye tull (inkludert surfing på internettfora.. ;) ) så det vil for svært mange ikke være noe vanskelig å få til uten at du føler at du "ofrer" noe. Det er i hvertfall den oppfatningen jeg har :)

 

Der var du tilbake! Like før vi ringte kripos for å etterlyse deg her. Nedprioritering av forumet i månedsvis setter vi lite pris på frøken. ;)

Lenke til kommentar

Dere som mener at det og det kosttilskuddet fungerer som bare rakkern...

 

Har dere testet dette grundig nok til å virkelig kunne si det, eller bare tar dere det på feelingen? Tenker med kontrolluker uten, kontrolluker med for mye, for lite og rett dosering...

 

For man kan jo ikke si at f.eks. kreatin funker etter å ha tatt anbefalt dose i en uke...

 

 

 

On another note... Grønn te... Ble så kvalm av den daglige formiddagskoppen at jeg holdt på å spy i fôrtankene til forsøksfisken... :sick:

Noen andre som har opplevd det?

Lenke til kommentar

Vurderer kjøpe en pakke med Pink Magic.

Noen som kan si om denne inneholder noen ulovlige substanser? Eller gjelder EU-direktivet for alt?

 

Kan ikke svare på det du lurer på, men ville spart penga hvis jeg var deg.

Lyser jo scam lang vei når jeg leser hva disse magiske pillene liksom skal gjøre:

 

- Muscle Density and Hardness

- Massive Strength Gains

- Mind Blowing Pumps

- Accelerated Recovery

- Body Recomposition

- Sexual Stimulant

- Lack of Side Effects

 

Utrolige greier.

 

LALL!

 

Leste ikke selve beskrivelsen før jeg posta linken. Eneste jeg kan si er at jeg brukte stoffet når jeg nylig var i USA. Følte det hadde bra effekt, og det ble brukt av flere innen friidrett-miljøet der borte som anbefalte det. Skal visstnok være en bi-effekt at kroppen produserer mer testosteron.

Lenke til kommentar
Skal visstnok være en bi-effekt at kroppen produserer mer testosteron.

Akkurat DEN tror jeg ikke på.

 

Og om det skulle være så, svarer det greit på spørsmålet ditt om det inneholder ulovlige substanser.

 

Hehe, ikke vet jeg, det er jo derfor jeg spør ;)

Lenke til kommentar

Dere som mener at det og det kosttilskuddet fungerer som bare rakkern...

 

Har dere testet dette grundig nok til å virkelig kunne si det, eller bare tar dere det på feelingen? Tenker med kontrolluker uten, kontrolluker med for mye, for lite og rett dosering...

 

For man kan jo ikke si at f.eks. kreatin funker etter å ha tatt anbefalt dose i en uke...

 

 

 

On another note... Grønn te... Ble så kvalm av den daglige formiddagskoppen at jeg holdt på å spy i fôrtankene til forsøksfisken... :sick:

Noen andre som har opplevd det?

 

Nja, for meg selv så bruker jeg bare ATP Creatine (ikke nå lengre) og ProZyme proteinpulver. Jeg føler det blir vanskelig å måle effekten av kreatinet når jeg har såpass mye fett på kroppen som jeg har. Jeg har heller ikke gjort noen nøyaktige målinger på oppgang i vekt på det jeg løfter, men mener jeg gikk opp greit. Så større ut også, men her spiler jo psyken inn ofte.

 

Proteintilskudd tar jeg fordi jeg mener det er billigere enn å spise helt riktig, lettere er det også. Ikke missforstå, jeg spiser sunt, men for å få nok proteiner i seg innen en halvtime etter trening så krever det mer nøye planlegging og varer som er dyre for en singel ungkar.

 

Det med grønn te er etterhva jeg har fått med meg bare en myte. Det er ett av x antall skikkelige forskerprosjekter som har sett at det hjelper ifm styrketrening, men det studiet var ikke helt legitimt det heller. Kilder på dette har jeg dessverre ikke, så jeg forstår om du er kritisk :-)

Lenke til kommentar

snip...

 

Nja, for meg selv så bruker jeg bare ATP Creatine (ikke nå lengre) og ProZyme proteinpulver. Jeg føler det blir vanskelig å måle effekten av kreatinet når jeg har såpass mye fett på kroppen som jeg har. Jeg har heller ikke gjort noen nøyaktige målinger på oppgang i vekt på det jeg løfter, men mener jeg gikk opp greit. Så større ut også, men her spiler jo psyken inn ofte.

 

Proteintilskudd tar jeg fordi jeg mener det er billigere enn å spise helt riktig, lettere er det også. Ikke missforstå, jeg spiser sunt, men for å få nok proteiner i seg innen en halvtime etter trening så krever det mer nøye planlegging og varer som er dyre for en singel ungkar.

 

Det med grønn te er etterhva jeg har fått med meg bare en myte. Det er ett av x antall skikkelige forskerprosjekter som har sett at det hjelper ifm styrketrening, men det studiet var ikke helt legitimt det heller. Kilder på dette har jeg dessverre ikke, så jeg forstår om du er kritisk :-)

Jeg bruker selv bare ZMA og proteinpulver.

 

ZMA fordi jeg sover særdeles bedre når jeg bruker det.

Det er dog tross alt bare zink og magnesium sammen med vitamin B6 så noe hokuspokus er det ikke...

Jeg har prøvd en uke uten og en uke med og så opphold på to uker før jeg begynte å bruke det for fullt forå være sikker på at det ikke bare var placeboeffekten som sparka meg i nøttene...

 

Proteinpulver for å være sikker på å få i meg nok proteiner, det kan vel egentlig ikke sidestilles med kreatin, ZMA og andre slike typer tilskudd siden det bare er "frysetørrede" proteiner... (kan jo sammenlignes med Toro tomatsuppe...

 

Grønn te gir forhøyet termisk aktivitet i kroppen, men ingen styrkeboost eller hjelp (for min del ihvertfall) ifm trening som du sier.

Har sett flere studier som indikerer forhøyet forbrenning etter inntak av grønn te og etter egne erfaringer stemmer de resultatene som kom frem i de studiene med det jeg selv har erfart...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Vurderer kjøpe en pakke med Pink Magic.

Noen som kan si om denne inneholder noen ulovlige substanser? Eller gjelder EU-direktivet for alt?

 

Kan ikke svare på det du lurer på, men ville spart penga hvis jeg var deg.

Lyser jo scam lang vei når jeg leser hva disse magiske pillene liksom skal gjøre:

 

- Muscle Density and Hardness

- Massive Strength Gains

- Mind Blowing Pumps

- Accelerated Recovery

- Body Recomposition

- Sexual Stimulant

- Lack of Side Effects

 

Utrolige greier.

 

LALL!

 

Leste ikke selve beskrivelsen før jeg posta linken. Eneste jeg kan si er at jeg brukte stoffet når jeg nylig var i USA. Følte det hadde bra effekt, og det ble brukt av flere innen friidrett-miljøet der borte som anbefalte det. Skal visstnok være en bi-effekt at kroppen produserer mer testosteron.

Det blir vell litt det samme som jack3d? Får masse energi og klarer å trene hardere?

Jack3d funker jævelig bra for meg hvertfall.

Lenke til kommentar

*klipp*

 

Nja, for meg selv så bruker jeg bare ATP Creatine (ikke nå lengre) og ProZyme proteinpulver. Jeg føler det blir vanskelig å måle effekten av kreatinet når jeg har såpass mye fett på kroppen som jeg har. Jeg har heller ikke gjort noen nøyaktige målinger på oppgang i vekt på det jeg løfter, men mener jeg gikk opp greit. Så større ut også, men her spiler jo psyken inn ofte.

 

Proteintilskudd tar jeg fordi jeg mener det er billigere enn å spise helt riktig, lettere er det også. Ikke missforstå, jeg spiser sunt, men for å få nok proteiner i seg innen en halvtime etter trening så krever det mer nøye planlegging og varer som er dyre for en singel ungkar.

 

Det med grønn te er etterhva jeg har fått med meg bare en myte. Det er ett av x antall skikkelige forskerprosjekter som har sett at det hjelper ifm styrketrening, men det studiet var ikke helt legitimt det heller. Kilder på dette har jeg dessverre ikke, så jeg forstår om du er kritisk :-)

 

Du må huske på at dette 30 min vinduet etter trening ikke er så veldig fakta som man tror. Det tar uansett noen timer for proteinet å løse seg opp og i tillegg vil du trolig få i deg såpass mye kasein proteiner at du kontinuerlig vil ha proteiner som blir prosessert :)

 

Grønn te er ikke en mye og har en positiv effekt når det gjelder forbrenning samt sulthetsfølelse. Hjelper ikke på styrken though..

Lenke til kommentar

Du må huske på at dette 30 min vinduet etter trening ikke er så veldig fakta som man tror. Det tar uansett noen timer for proteinet å løse seg opp og i tillegg vil du trolig få i deg såpass mye kasein proteiner at du kontinuerlig vil ha proteiner som blir prosessert :)

Du tror ikke de tok høyde for det når de utførte forsøkene, da..

Lenke til kommentar

Det blir vell litt det samme som jack3d? Får masse energi og klarer å trene hardere?

Jack3d funker jævelig bra for meg hvertfall.

Forsåvidt.

Jeg prøvde det dog samtidig med Jack3d :p

Skal ikke påstå noe som helst, men effekten ble knall (det kan mistenkes at varmen hadde noe å si her også).

Tror jeg investerer i en boks for å teste det ut her hjemme.

Lenke til kommentar

Du må huske på at dette 30 min vinduet etter trening ikke er så veldig fakta som man tror. Det tar uansett noen timer for proteinet å løse seg opp og i tillegg vil du trolig få i deg såpass mye kasein proteiner at du kontinuerlig vil ha proteiner som blir prosessert :)

Mener å ha lest at B. Fagerli skrev et eller annet om det temaet...

Om man inntok en shake med både whey og kasein rett etter trening sammen med karbs så var det ikke kritisk om man ikke spiste innen to eller tre timer siden den shaken ville tilføre så mye at man ikke "gikk tom" i mellomtida...

 

Correct me if i`m wrong...

Lenke til kommentar

Kreatin er vel det best dokumenterte tilskuddet når det kommer til effekt.

 

Det skal visstnok være mange studier som indikerer at grønn te har positiv innvirkning på fettforbrenningen. Hvor mye det hjelper er jeg dog ikke sikker på. Grønn te inneholder også koffein som er bevist prestasjonsfremmende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...