Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

hehe. lagde meg en proteinshake i går. er en stundt siden sist da jeg først og fremst knasker FastGain for tiden.

 

Tenkte meg ikke om da jeg blandet. Tok 6 skjeer (som er mengden man tar med FastGain) og 3-4 dl melk. Det ble jo bare en stor klump! :D

 

Måtte tynne det ut ganske mye før det var drikkbart. Ble en stor shake da! :p

 

 

 

 

 

edit:

trente forresten RYP i går. er midt i tredje uken nå. De siste to gangene har jeg tatt flyes i tillegg. Synes nesten jeg merker forskjellen allered. kanskje litt psykisk da! :p

 

men det var en ganske digg øvelse.

 

Er det forresten noen som har et bra treningsprogram? har lyst å prøve noe annet etter jeg er ferdig med grunnprogrammet. Gjerne et program som isolerer en eller flere muskelgrupper per trening.. (ikke hele kroppen)

Endret av Kenny000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Synes bare det blir litt vel hyllet opp i skyene. Jeg har prøvd det selv, likte det ikke spesielt. Dessuten har de fleste jeg kjenner gjort seg ferdig med hele RYP-konseptet og gått videre til mer egendefinert opplegg. Kjenner flere som har trent seg gjennom det flere ganger, men de bruker det ikke nå lenger. RYP er sikkert bra for noen det, men det er ikke så fantastisk som alle skal ha det til. Jeg er mye større fan av for eksempel Arnolds treningsfilosofi, enn det der. Jeg tror på at man skal høre på kroppen og i tillegg ha et veldig skreddersydd program. Det finnes ikke et knippe øvelser som funker perfekt for alle.

Lenke til kommentar

Enig med White.

 

Jeg ser flere som driver med RYP øker på enkelte muskelgrupper veldig mye, mens andre blir utelatt. Problemet med det er at når du er så sterk i en muskelgruppe som er relatert/latent med en annen vil den andre lide å bli veldig vanskelig å trene opp!

 

Jeg mener at et rent split program er det absolutt beste. Får mye bedre kontroll på alle muskelgruppene og dermed trent mer effektivt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Da har jeg kommet hjem fra min siste trening før militæret. Jeg hadde som mål å gå opp til 80 kg på 2 måneder. Nå veier jeg 83.1 kg og er temmelig fornøyd. Er klar over at det er mye fett, men jeg er stolt over mine egne bulkeevner. Jeg har egentlig ikke gått inn for å bulke så mye. Teknikken min var å spise hele natten, mens forbrenningen var på det laveste. Jeg holder også på en del vann, men noen muskler har det jo blitt. Denne siste uken har jeg merket fremgangen og det irriterer meg at jeg skal ødelegge den fine rytmen jeg har nå med militæret. Det første jeg skal gjøre nå er å gå ned en del i fettprosent.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg bruker også split, og jeg er fullt klar over at min 4-split ikke er den optimale, men det er sånn jeg har blitt vant til å trene:

 

Biceps og Triceps

Bryst og skuldre

Mage og rygg

Ben

Tror det vært bedre med:

 

Triceps og skuldre

Biceps og bryst

Selv kjører jeg triceps/bryst, biceps/rygg og skuldre for seg selv. Jeg prioriterer skuldre.

Lenke til kommentar
Da har jeg kommet hjem fra min siste trening før militæret. Jeg hadde som mål å gå opp til 80 kg på 2 måneder. Nå veier jeg 83.1 kg og er temmelig fornøyd. Er klar over at det er mye fett, men jeg er stolt over mine egne bulkeevner. Jeg har egentlig ikke gått inn for å bulke så mye. Teknikken min var å spise hele natten, mens forbrenningen var på det laveste. Jeg holder også på en del vann, men noen muskler har det jo blitt. Denne siste uken har jeg merket fremgangen og det irriterer meg at jeg skal ødelegge den fine rytmen jeg har nå med militæret. Det første jeg skal gjøre nå er å gå ned en del i fettprosent.

Hva veide du for 2 måneder sida da?

Lenke til kommentar

nei det er det ikke, men prinsippene vil jeg si er en god løsning.

 

 

Husk al lena østhus har stillt i vm og i nm , hu har trent splitt i 10 år , men mener nå i dag at ryp er mye bedre og dette er en som er med i vm, dvs hu tar dette litt mer seriøst enn oss og vet litt mer en oss.

 

En som er proff og trent i mer enn 12 år og har mange tittler sier at ryp er det beste hu har trent --eller noen her inne som har trent i 0-3 år og ikke vunnet noenting sier at demmes supersplitt er best :whistle:

Hvem vet mest om hva de snakker om?

 

Husk at ryp ikke er ryp, det ligger tilrette for masse justering.

Det er prinsippene som gjør det spesielt.

 

Alle program i verden vil fungere supert om de hadde kcal overskudd, nok protein, strategisk nedtrening og progresjon. + trente hver muskelgruppe 3-4++ ganger i uka.

 

Klippet ut fra lena i en annen post.

Ja, dessverre så er det mye sannhet i det Stian skriver. Utøverne innen disse sportene er ofte så full av medikamenter at "all" trening gir resultat. De får på en måte resultater på tross av hvordan de trener, ikke på grunn av hvordan de trener... Dette gjelder selvsagt ikke alle som får bra resultat ved gammelt split-opplegg. Genetikk spiller også en vesentlig rolle for hvor stor evne man har til å bygge muskulatur, og selvsagt også kosthold. Vi har i alle fall fått kun bra tilbakemeldinger fra dem som har valgt å gå over til å prøve Release YOUR Potential - inkludert meg selv, som i ti år trente etter split-prinsipper. Jeg var skeptisk til og med under utvikling av programmet, men nå er jeg overbevist om at dette er beste måten å trene på! Har bedre resultater nå med mindre trening

 

Lena Mathisen Østhus

Daglig Leder

 

ovelse10.jpg

Poste et bilde i denne teksttråden. :)

Endret av War
Lenke til kommentar

Så du trener bi og tri 2 ganger i uka?

 

Min split er slik:

1 - Bryst - triceps

2 - Rygg - biceps

3 - Ben

4 - Skuldre - nakke

5 - En økt til med bryst, kjører litt lett her.

 

Er egentlig en 4splitt, med en ekstra brystdag. Prøver å få skikk på kassa, men det går - og har alltid gått - seint med den.

 

Er også rundt 86, etter litt mat iallfall ;) Er 183 høy tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...