Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vondt i venstre kne, venstre albue og tett i venstre øret. Begynner se et mønster her.

Veldig usikker om jeg skal fortsette trene eller ta det rolig til det gir seg. Kneet har vært vondt i en uke nå, albuen sånn ca fem dager. Smertene i kneet kom etter et tung knebøy økt så antar jeg har fått meg en strekk eller noe. Albuen aner jeg ikke hvorfor er vond.

Har trent to ganger siden plagene oppsto og det går fint å gjennomføre treningsøkten, men redd for at det bidrar til at problemet ikke gir seg.

Lenke til kommentar

Er jo et helkroppsprogram hvor du legger inn kun teknikk med baseøvelser ( for eks kun stanga -20-30kg)

For eks i 6 uker, før deload og evt et prog med baseøvelser.

Det er iallefall feil og hoppe rett på 5x5 og slenge på 60kg markløft før man vet hvordan.

Lenke til kommentar

Jeg kan alle øvelsene samt teknikken, det er mer snakk om et program for å "varme opp" kroppen de første ukene. Jeg tror jeg begynner på et relativt lett helkroppsprogram med fokus på baseøvelser, for så å øke sakte.

Lenke til kommentar

Jeg kan alle øvelsene samt teknikken, det er mer snakk om et program for å "varme opp" kroppen de første ukene. Jeg tror jeg begynner på et relativt lett helkroppsprogram med fokus på baseøvelser, for så å øke sakte.

Jeg vet ikke om du har hatt en lengre pause fra styrketrening tidligere, men jeg er litt jojo trener (trener relativt jevnt og trutt i 6-7mnd så er jeg "fornøyd" og mister piffen). Dum som jeg er så prøver jeg hver gang å trene oppmot det jeg gjorde da jeg ga meg og resultatet blir 3-4 dager hvor jeg ikke får trent fordi jeg er så overmåtelig støl. Man trenger ikke å være formann i Mensa-kluben for å skjønne at det går sånn, men allikevel klarer jeg ikke å trene for halv maskin. Ha det i bakhodet ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Når noen sier hvor masse de har tatt i f.eks benken/ mark/ knebøy, er det inkl. eller ekskl. vekta på stanga? Du regner vel bare med vekta av vektskivene du legger på?

Du sier all vekten du har løftet. Inkludert vekten på stangen altså.

Lenke til kommentar

Når noen sier hvor masse de har tatt i f.eks benken/ mark/ knebøy, er det inkl. eller ekskl. vekta på stanga? Du regner vel bare med vekta av vektskivene du legger på?

Man teller jo selvsagt med stanga. Det er jo vekt det på lik linje med alt annet. Hvorfor skulle du trekke fra de kiloene?

Lenke til kommentar

Man teller jo selvsagt med stanga. Det er jo vekt det på lik linje med alt annet. Hvorfor skulle du trekke fra de kiloene?

Det vil jo heller ikke gi noe korrekt sammenligningsgrunnlag om en person tar militærpress med olympiastang og en 120cm 6,7kg stang, begge med 20kg ekstra vekt.

Lenke til kommentar

Nei, fordi du ikke vet vekta på stanga? Jeg vet iallfall ikke alltid det..

Lenke til kommentar

Nei, fordi du ikke vet vekta på stanga? Jeg vet iallfall ikke alltid det..

Vel da har du jo hvertfall null kontroll på hvor mye du løfter. :p

Men nå har jeg aldri vært borti et treningsstudio som ikke har olympiastang på 20kg. Hvis det er veldig spesielle stenger der du trener så spør du de som jobber der. De burde vite.

Lenke til kommentar

De fleste studioer bruker vel olympiastenger med 50mm skiver uansett, da er det vel 10kg på EZ og 20kg på 220cm stang (Som Joakim skriver).

Alle andre sære lengder og diametere kan man jo bare spørre om, eller sammenligne selv i henda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...