Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal visstnok ikke være bra for skuldrene å ta benk med armene rett ut. De skal være i ca 45 graders vinkel fra kroppen.

Jeg trynte under alpintrening en gang, og slo skulderen ganske kraftig (typ ut av ledd), og kunne ikke bruke armen på noen uker. Når jeg løfter armene og holder de vannrett ut fra skuldrene og trykker bakover (mens jeg står) gjør det vondt i den skulderen, men ikke den andre. Så for min del er det veldig forskjell på å ha litt vinkel og ikke. :)

Så det vil si at armene i ca 45 graders vinkel på benk er uproblematisk for skuldra di, mens armene rett ut gjør vondt?

Mener å huske at dette var noe som var skadelig over lengre tid, dvs at man ikke nødvendigvis merker at man får vondt i skuldrene mens man trener med armene rett ut, men at det vil ta knekken på skuldrene etterhvert.

Er "negerboller" et litt sunnere alternativ til snop?

Ingredienser

100 g smeltet margarin

1 dl sukker

3 dl havregryn

2 ss sterk kaffe

1 ts vaniljesukker

2 ss kakao

Havregryn er jo bra, men trekker alt det andre ned? Når jeg lager de så tar jeg alltid litt mindre sukker enn hva man skal ta.

Forslag til forbedringer som gjør dem sunnere:

- Bytt ut margarin med kokosolje

- Bytt ut sukker med sukrin etc.

- Bytt ut deler av havregryn eller kakao med proteinpulver

- Eller bytt ut vanlig kakao med fettredusert kakao

- Bytt ut vanliljesukker med vaniljeessens etc.

Veit ikke om dette er gjennomførbart med et like godt resultat da. Spesielt sunt er det hvertfall ikke, utifra oppskrifta.

Lenke til kommentar

Jeg går på faste nå 2245 til og med 1445 i morgen. Skal trene omtrentlig 1130 i morgen. Tar BCAA 5 minutt før trening (hvor mye? - kapsler fra Star Nutrition), og hvor mye etter trening? Mister da måltidet etter trening, om jeg skal følge fasten fullt ut. Vil dette ødelegge for næringsopptak i forhold til treningen, eller ordner BCAA'en det?

Lenke til kommentar

Lite spørsmål.

Kva er mest optimalt i forhold til muskelvekst:

1: 80 kilo og trene seg ned til 75 kilo.

2: 70 kilo og trene seg opp til 75 kilo.

Kan du bygge muskler av overflødig fett, eller må du slanke vekk fettet og så bygge muskler med kalorioverskot?

Lenke til kommentar

Jeg går på faste nå 2245 til og med 1445 i morgen. Skal trene omtrentlig 1130 i morgen. Tar BCAA 5 minutt før trening (hvor mye? - kapsler fra Star Nutrition), og hvor mye etter trening? Mister da måltidet etter trening, om jeg skal følge fasten fullt ut. Vil dette ødelegge for næringsopptak i forhold til treningen, eller ordner BCAA'en det?

Har vel vært snakk om 10 gram BCAA, enten direkte eller gjennom omtrent 40g myseprotein. Når det kommer til måltidet etter treningen din er jeg ikke sikker hvordan du kan løse det, om det fungerer å ta proteinshake som man kan FØR trening eller hva.

Lite spørsmål.

Kva er mest optimalt i forhold til muskelvekst:

1: 80 kilo og trene seg ned til 75 kilo.

2: 70 kilo og trene seg opp til 75 kilo.

Kan du bygge muskler av overflødig fett, eller må du slanke vekk fettet og så bygge muskler med kalorioverskot?

Avhenger vel av tidsperioden du legger på deg, og hvor mange av de kiloene som er muskler. Med kalorioverskudd og god sammensetning av kostholdet vil du kunne bruke av overskuddet til å bygge de musklene kroppen klarer, og resten vil, vel ikke bli muskler. Så om du stormraser opp i vekt nå kombinert med trening vil du legge på deg noe muskler og mye fett, som du så må slanke bort om ønsket ditt er synlige muskler.

Lenke til kommentar

Ta 10g før og 10g etter trening.

Lenke til kommentar

Hei. Har i det siste byttet ut lettmelken i proteinshaken, med skummet melk. Jeg har altid 45 g ProZyme fordelt på 4,5 dl melk. Dog i det siste etter at jeg har byttet ut lettmelken med skummet, har konsistensen blitt mye tykkere. Nærmer seg nesten yoghurt. Har jeg bare vært veldig unøyaktig med måleskjeen i det siste, eller er det grunnet skummet melk?

Takk

Lenke til kommentar

Hei. Har i det siste byttet ut lettmelken i proteinshaken, med skummet melk. Jeg har altid 45 g ProZyme fordelt på 4,5 dl melk. Dog i det siste etter at jeg har byttet ut lettmelken med skummet, har konsistensen blitt mye tykkere. Nærmer seg nesten yoghurt. Har jeg bare vært veldig unøyaktig med måleskjeen i det siste, eller er det grunnet skummet melk?

Takk

Prøv å riste ut prozymen i 2 dl først og tilsett så resten uten å riste men heller vende på shakeren... Funker for meg ivaffal...

Vaffel? Vafler!!!!!!!!! Med jordbær på... :dribble:

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ihvertfall begynne med kardio, siden de er så flinke på Elixia... :rofl:

http://www.dagbladet.no/2011/05/31/tema/helse/klikk/16740777/

For å redusere fettprosenten er kondisjonstrening og kosthold essensielt, sier personlig trener Erlend Vada på Elixia Majorstuen.

Hirr hirr... Tror han har BETALT for mastergraden sin... :ph34r:

edit: så blir magefettet blir værende om du slurver med kostholdet og dropper kondisjonstreningen.

Umad??????

Endret av Doofenschmitz
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva trenere sier er så villt at det finnes ikke ord.

Hadde de iallefall vært inne på noe som hadde noe relevans.

Ser de på dragvoll, 5 års utdannelse så lærer de bort helt feil ting, rett og slett bortkastet studielån og på toppen av det hele ødelegger de for andre.

De er destruktive som satan og dette får de betalt for.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå skal jeg ihvertfall begynne med kardio, siden de er så flinke på Elixia... :rofl:

http://www.dagbladet.no/2011/05/31/tema/helse/klikk/16740777/

For å redusere fettprosenten er kondisjonstrening og kosthold essensielt, sier personlig trener Erlend Vada på Elixia Majorstuen.

Hirr hirr... Tror han har BETALT for mastergraden sin... :ph34r:

edit: så blir magefettet blir værende om du slurver med kostholdet og dropper kondisjonstreningen.

Umad??????

Ikke rart mennesker tror verden skal gå under, fortiden.

Endret av Hugol
Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på en ting. Jeg har gått opp sånn 2-3 kilo med samtidig tap av fett. Men i dag når jeg "måler" rundt armen med min venstre, så føles den "mindre", selv om jeg nesten er 100% sikker på at den umulig kan være det. Er dette et vanlig fenomen? Hva skal jeg gjøre? :S

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på en ting. Jeg har gått opp sånn 2-3 kilo med samtidig tap av fett. Men i dag når jeg "måler" rundt armen med min venstre, så føles den "mindre", selv om jeg nesten er 100% sikker på at den umulig kan være det. Er dette et vanlig fenomen? Hva skal jeg gjøre? :S

Hvis du er høyrehendt, så er det rett og slett runkingen som har skylden. I militæret hadde jeg faktisk synlig forskjell på brystene mine samt arm :thumbs:

Lenke til kommentar

Det var da alvorlig, da. Duh, har vel hørt om feltmadrasser, vel? :p

Men seriøst.. jeg ser at det var formulert litt dumt, men jeg mener at høyre overarm har blitt mindre i volum, selvom jeg har trent det ganske mye. Jeg føler meg rett og slett spinklere nå og er redd for å se liten ut nå. :S

Lenke til kommentar

hehe.. jaja høyrehånda er i den forstand ganske trygg allikevel vil jeg tro. har ikke vært i militæret, så jeg kan ikke uttalle meg så mye om akkaurat det, men jeg har jo hørt historier der i fra. så derfor tenker jeg: feltmadrass? Hvorfor ikke? :p

jeg har mistet litt fett, ja. men det er hovedsaklig på rompa og mave. lår og forsåvidt også overarmen har en del fett. jeg føler ikke at jeg har mistet mye der og selvom så er det under forventet volum. langt under. kan musklene krympe hvis man trener intensivt en periode og så tar en relativ lang pause og spiser utilstrekkelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...