Gjest Slettet+45613274 Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Er lavkarbo en god ide for meg som bulker, og trener for å bli større? Vil jeg under en lavkarbo-diett øke like mye i volum og styrke som med et "vanlig kosthold"? Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Lykke til med nok mat under lavkarbo i alle fall. Skal være vanskelig nok å få i seg nok mat på bulk, uten karbohydrater. Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Lavkarbo er aldri en god idé. Aldri. Endret 30. mai 2011 av phax Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Fordi? Fordi det er en bedriten diettform som krever unødvendig stor omlegging av kostholdet utover det som er normalt og hensiktsmessig, i tillegg mister man mye vannvekt som spretter rett tilbake så snart man sprekker. Og sprekker gjør man ettersom det er ingen som gidder spise så sært over lengre tid. For all del, skal ikke benekte at man kan få resulater av lavkarbo, men det finnes bedre veier til mål. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Fordi? Fordi det er en bedriten diettform som krever unødvendig stor omlegging av kostholdet utover det som er normalt og hensiktsmessig, i tillegg mister man mye vannvekt som spretter rett tilbake så snart man sprekker. Og sprekker gjør man ettersom det er ingen som gidder spise så sært over lengre tid. For all del, skal ikke benekte at man kan få resulater av lavkarbo, men det finnes bedre veier til mål. har flere kompiser som digger LCHF og de er relativt fitte og har ikke noe mindre energi enn andre mennesker. De er folk som tidligere har veid myyye, og har hatt syke resultater av det kostholdet... ( igjen ) Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Når man er inne på lavkarbo. Alternativer til lunsj med mindre karbohydrater? Havregryn er greit nok, men på treningsfri dager er det greit med proteiner i stedet for karbs. Kesam blir for sært på skolen. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 SKYR og en ti-tolv nøtter av forskjellig slag... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Fordi? Fordi det er en bedriten diettform som krever unødvendig stor omlegging av kostholdet utover det som er normalt og hensiktsmessig, i tillegg mister man mye vannvekt som spretter rett tilbake så snart man sprekker. Og sprekker gjør man ettersom det er ingen som gidder spise så sært over lengre tid. For all del, skal ikke benekte at man kan få resulater av lavkarbo, men det finnes bedre veier til mål. har flere kompiser som digger LCHF og de er relativt fitte og har ikke noe mindre energi enn andre mennesker. De er folk som tidligere har veid myyye, og har hatt syke resultater av det kostholdet... ( igjen ) Er vel liten tvil om at det fungerer, men jevnt over vil jeg tørre å påstå det finnes lettere måter å legge om livsstilen. Metodene for slanking baserer seg jo i grunn på en tilpasning av forholdet mellom inntak og uttak av energi. Dette kombinert med dedikasjon gir resultater. Enkelte har vilje av stål, men de som virkelig trenger en slankekur har jo bevist at dette er noe de mangler, og med en så brå endring ser man ofte resultatene i form av jojo-slanking. Dette er jo i bunn og grunn personlige meninger, men ingen kan bestride det faktumet at går man i underskudd går man ned i vekt. Tabloid-dietter er så altfor ofte myntet på de som minst sannsynlig kan klare omleggingen, føler jeg. EDIT: Ja, jeg babler.. Endret 30. mai 2011 av Fredrik Lenke til kommentar
Brad Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Kaloriunderskudd = vektnedgang, uansett? Altså, over lengere tid selvfølgelig. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Kaloriunderskudd = vektnedgang, uansett? Altså, over lengere tid selvfølgelig. Går du i underskudd går du ned i vekt over kort tid og. Kroppens celleånding, forbrenning, må holdes i gang om cellene skal leve, og tilfører du ikke nok gjennom kosten så vil kroppen ta energi fra andre kilder i kroppen, f.eks fett eller muskler som fortæres og omgjøres. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Fordi? Fordi det er en bedriten diettform som krever unødvendig stor omlegging av kostholdet utover det som er normalt og hensiktsmessig, i tillegg mister man mye vannvekt som spretter rett tilbake så snart man sprekker. Og sprekker gjør man ettersom det er ingen som gidder spise så sært over lengre tid. For all del, skal ikke benekte at man kan få resulater av lavkarbo, men det finnes bedre veier til mål. Javell. Jævla piss preik! Gjekk på lavkarbo DIETT i ca 8mnd derav eg gjekk ned 25kg. Har aldri sett noko til dei kiloane i ettertid. Kva du legg i STOR OMLEGGING av kosthald er vell ekstremt relativt? Mykje vatnnvekt er for deg? Er det ingen som gidder følger ein lavkarbo livsstil? Du burde vite bedre enn å gå ut så hardt om noko du tydlegvis bare synsar om. GPP kallar læraren min det (generelt piss preik) Oh wait - du kallar det ein bedriten diettsform fordi du faktisk ikkje klare det sjølv? Endret 30. mai 2011 av Ondskap Lenke til kommentar
Brad Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Kaloriunderskudd = vektnedgang, uansett? Altså, over lengere tid selvfølgelig. Går du i underskudd går du ned i vekt over kort tid og. Kroppens celleånding, forbrenning, må holdes i gang om cellene skal leve, og tilfører du ikke nok gjennom kosten så vil kroppen ta energi fra andre kilder i kroppen, f.eks fett eller muskler som fortæres og omgjøres. Men hva med fett? Vist du har kaloriunderskudd, men får i deg mye fett. Fortsatt vektnedgang? Lenke til kommentar
War Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Eneste positive med lavkarbo er for de som sovner ved inntak av karbohydrater, dvs de som fungerer best uten. Og dette er på diett, på bulk må man da spise store mengder fett noe man ikke kommer til å orke , øke proteininntaket for å booste kcal er en dårlig ide, for det første er TEF ca 25% så kcal du faktisk får er 3 pr gram og etter 3-4g pr kg kroppsvekt så omdannes mesteparten til glukose = karbohydrat og plutselig var det ikke lavkarb alikevel. Dyr måte å bulke på. Og til du over, er vedlikehold 3000kcal og et underskudd 2500kcal så vil man gå ned i vekt selv om alle 2500kcal kommer ifra fett ja. Uansett hva de kommer fra, man vil faktisk gå mer ned i vekt siden uten protein så vil man forbrenne masse også ca 50/50 iallefall uten styrketrening også. Endret 30. mai 2011 av War Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Du bruker energien din på å være sint når du bør være fornøyd over at du gjorde det mange andre på lavkarbo ikke klarer - nemlig å finne middelveien ETTER dietten. Noe annet du kunne gjort for å gå ned i vekt var å hoppe over lavkarbodietten og gått rett på en hvilken som helst diett med en nogenlunde fornuftig grunntanke. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Lavkarbo er nok best egna for vektnedgang ja - men skal seiast at eg gjekk ned mykje fett samtidig som eg auga relativt mykje i muskelmasse. Du bruker energien din på å være sint når du bør være fornøyd over at du gjorde det mange andre på lavkarbo ikke klarer - nemlig å finne middelveien ETTER dietten. Noe annet du kunne gjort for å gå ned i vekt var å hoppe over lavkarbodietten og gått rett på en hvilken som helst diett med en nogenlunde fornuftig grunntanke. Er nyskjerrig på kva du meiner med det? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Kaloriunderskudd = vektnedgang, uansett? Altså, over lengere tid selvfølgelig. Går du i underskudd går du ned i vekt over kort tid og. Kroppens celleånding, forbrenning, må holdes i gang om cellene skal leve, og tilfører du ikke nok gjennom kosten så vil kroppen ta energi fra andre kilder i kroppen, f.eks fett eller muskler som fortæres og omgjøres. Men hva med fett? Vist du har kaloriunderskudd, men får i deg mye fett. Fortsatt vektnedgang? Jepp, det som spiller noen rolle er den totale energimengden. Det er forskjeller inne i bildet av hvor effektive de forskjellige stoffene er i forhold til forbrenning (det krever f.eks mer energi å gjøre om 1g protein enn karbohydrater), men alt i alt er det totalt antall kalorier som spiller en rolle. Fett har et høyere energiinnhold per gram enn proteiner og karbo, med 9 kalorier per gram kontra 3 kalorier per gram. Så du ville fått i deg mye mindre mat om du baserer kostholdet på fett. Men, folk har spist Twinkies og gått ned i vekt, så lenge man er bevisst på totalen. Det ligger nok endel mer bak enn det jeg sier her, men prinsippene gjelder. EDIT: Ondskap: Jeg mener at du kunne gått ned i vekt om du kuttet ned på energiinntaket ditt på andre måter enn lavkarbo. At du gikk ned i fettprosent samtidig som du økte i muskelmasse er vel en konsekvens av at du holdt et tilfredsstillende proteininntak antar jeg. Endret 30. mai 2011 av Fredrik Lenke til kommentar
Brad Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Ja, var det jeg var ute etter. Takk for svar Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Javell. Jævla piss preik! Gjekk på lavkarbo DIETT i ca 8mnd derav eg gjekk ned 25kg. Har aldri sett noko til dei kiloane i ettertid. Kva du legg i STOR OMLEGGING av kosthald er vell ekstremt relativt? Mykje vatnnvekt er for deg? Er det ingen som gidder følger ein lavkarbo livsstil? Du burde vite bedre enn å gå ut så hardt om noko du tydlegvis bare synsar om. GPP kallar læraren min det (generelt piss preik) Oh wait - du kallar det ein bedriten diettsform fordi du faktisk ikkje klare det sjølv? Haha, traff jeg en nerve her? Hvorfor slutta du på lavkarbo? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå