Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

@Fredrik: Jeg har smakt Lemon Lime (den jeg foretrekker) og noe som heter blueberry ett eller annet. Syns begge to er veldig gode.

Ellers, jeg fokuserer veldig mye på teknikk når det kommer til ryggøvelser (generelt også, hehe), og jeg føler den sitter veldig godt da jeg har fått folk som er dyktige på området om å observere.

Progresjonen min på andre områder som feks, benk, biceps, triceps, ben er stigende. Det er derfor jeg syntes det er så rart at jeg ikke kommer noen vei på rygg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv sliter jeg littl med å stagnasjon på arnold og skulderpress, men tenker å enten deloade eller bytte ut med andre øvelser en periode for å se om jeg kan dra nytte av det. Det påstås jo at deloading kan ha en god effekt på det, så kan være verdt å prøve.

Lenke til kommentar

Etter kjapp Googling virker det som en relativt vanlig bivirkning av beta-alanine. Skal ikke være farlig (da hadde det vel heller ikke vært lovlig).

Var det ikke noe av innholdet som sto på doping-lista? Eller var det noen andre "kosttilskudd" hvor dette var problemet?

Lenke til kommentar

Etter kjapp Googling virker det som en relativt vanlig bivirkning av beta-alanine. Skal ikke være farlig (da hadde det vel heller ikke vært lovlig).

Var det ikke noe av innholdet som sto på doping-lista? Eller var det noen andre "kosttilskudd" hvor dette var problemet?

Jack3d inneholder DMAA som er på WADA sin dopingliste, ja, men det spiller ingen rolle om man ikke følger regler fra WADA. Lovmessig er det lov å selge og bruke i f.eks UK og Sverige.

Lenke til kommentar

Jack3d inneholder DMAA som er på WADA sin dopingliste, ja, men det spiller ingen rolle om man ikke følger regler fra WADA. Lovmessig er det lov å selge og bruke i f.eks UK og Sverige.

I norge da?

Lenke til kommentar

Dette har vel med EU sitt reglement eller ikke?

Så lenge produktet er lov i EU, så kan ikke sverige si nei.

Vi er ikke medlem av EU (DUUUU-UUUH), så hvis produktet selges i EU kan du innføre det (men ikke selge???).

Lenke til kommentar

Nå har jeg trent rygg, nedre rygg og skuldrer i snart 3 mnd.

Jeg savner progresjon, og lurer derfor på om jeg gjør noe feil.

Min rygg/skulder trening består av dette:

*SNIP*

Disse øvelsene tar jeg 2 til 3 ganger i uken.

Ellers tar jeg markløft 1 gang i uken hvor jeg løfter oppimot 70 kg. Jeg er sikker på at jeg greier ca.100 kg+, men jeg avventer til teknikken sitter 100%.

Jeg anbefaler deg å prøve lineær eller ikke-lineær periodisering for å få litt fart på progresjonen. Les mer.

Lenke til kommentar

Mens vi snakker om periodisering. Har trent 5x5 over en god stund og forsåvidt godt fornøyd med fremgangen men kunne tenkt meg å prøve blande inn litt periodisering. Hva blir mest hensiktsmessig, linær eller ikke-linær?

Tenker noe slik f.eks:

Mandag - 3x12 A

Onsdag - 3x12 B

Fredag - 3x8 A

Mandag - 3x8 B

Onsdag - 5x5 A

Fredag - 5x5 B

Ke du trur?

Endret av phax
Lenke til kommentar

Periodisering er vel mest effektivt om det gjoeres over litt lenger perioder enn en uke? :)

Mulig? Egentlig det jeg spør om. :p Leste bare her at det var ikke-linær som ga best fremgang.

edit: haha, veldig feil link. :green:

Endret av phax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...