Corey Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 @Fredrik: Jeg har smakt Lemon Lime (den jeg foretrekker) og noe som heter blueberry ett eller annet. Syns begge to er veldig gode. Ellers, jeg fokuserer veldig mye på teknikk når det kommer til ryggøvelser (generelt også, hehe), og jeg føler den sitter veldig godt da jeg har fått folk som er dyktige på området om å observere. Progresjonen min på andre områder som feks, benk, biceps, triceps, ben er stigende. Det er derfor jeg syntes det er så rart at jeg ikke kommer noen vei på rygg. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Selv sliter jeg littl med å stagnasjon på arnold og skulderpress, men tenker å enten deloade eller bytte ut med andre øvelser en periode for å se om jeg kan dra nytte av det. Det påstås jo at deloading kan ha en god effekt på det, så kan være verdt å prøve. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Etter kjapp Googling virker det som en relativt vanlig bivirkning av beta-alanine. Skal ikke være farlig (da hadde det vel heller ikke vært lovlig). Var det ikke noe av innholdet som sto på doping-lista? Eller var det noen andre "kosttilskudd" hvor dette var problemet? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Jo, det står på WADA sin liste. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Etter kjapp Googling virker det som en relativt vanlig bivirkning av beta-alanine. Skal ikke være farlig (da hadde det vel heller ikke vært lovlig). Var det ikke noe av innholdet som sto på doping-lista? Eller var det noen andre "kosttilskudd" hvor dette var problemet? Jack3d inneholder DMAA som er på WADA sin dopingliste, ja, men det spiller ingen rolle om man ikke følger regler fra WADA. Lovmessig er det lov å selge og bruke i f.eks UK og Sverige. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Etter kjapp Googling virker det som en relativt vanlig bivirkning av beta-alanine. Skal ikke være farlig (da hadde det vel heller ikke vært lovlig). Var det ikke noe av innholdet som sto på doping-lista? Eller var det noen andre "kosttilskudd" hvor dette var problemet? Jack3d inneholder DMAA som er på WADA sin dopingliste, ja, men det spiller ingen rolle om man ikke følger regler fra WADA. Lovmessig er det lov å selge og bruke i f.eks UK og Sverige. I norge da? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Vet ikke hvorfor det er ulovlig i Norge, men det er nok et av de stimulerende stoffene eller mengdene av det som stopper det. Norge er rimelig strenge på kosttilskudd og slikt, se bare på Red Bull. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Tror ikke det er lov å selge i sverige lenger heller. Sist jeg var der spurte jeg på bodypower om de kom til å få det inn igjen, men han tvila pga dopingregler og sånt. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 BCAA var jo også ulovlig i Norge intil nylig, så mange av disse lovene bør taes med en klype salt. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Gymgrossisten selger Jack3d ut fra sin svenske webshop, så ulovlig har det nok ikke blitt. I allefall ikke per dags dato. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Dette har vel med EU sitt reglement eller ikke? Så lenge produktet er lov i EU, så kan ikke sverige si nei. Vi er ikke medlem av EU (DUUUU-UUUH), så hvis produktet selges i EU kan du innføre det (men ikke selge???). Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Kan nok stemme det, ja. Men spørs om Sverige har noe ønske om å si nei når EU har klassifisert det som trygt. Man må jo bare anta at det er kompetetente mennesker som vurderer stoffene. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Noen her som har testet Jackd3? Ja - og som fleir så begynnar det å sittre under huden. Spesielt på armane og i ansiktet. Skjer vanlegis ikkje om eg tar ei lita dose, men tar eg opp til maks, så merkar eg at eg kan begynne å svette. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Nå har jeg trent rygg, nedre rygg og skuldrer i snart 3 mnd. Jeg savner progresjon, og lurer derfor på om jeg gjør noe feil. Min rygg/skulder trening består av dette: *SNIP* Disse øvelsene tar jeg 2 til 3 ganger i uken. Ellers tar jeg markløft 1 gang i uken hvor jeg løfter oppimot 70 kg. Jeg er sikker på at jeg greier ca.100 kg+, men jeg avventer til teknikken sitter 100%. Jeg anbefaler deg å prøve lineær eller ikke-lineær periodisering for å få litt fart på progresjonen. Les mer. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Moderatormelding Kjøp og salg er ikke tillatt på forumet! Flere poster slettet! KristianModerator Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Mens vi snakker om periodisering. Har trent 5x5 over en god stund og forsåvidt godt fornøyd med fremgangen men kunne tenkt meg å prøve blande inn litt periodisering. Hva blir mest hensiktsmessig, linær eller ikke-linær? Tenker noe slik f.eks: Mandag - 3x12 A Onsdag - 3x12 B Fredag - 3x8 A Mandag - 3x8 B Onsdag - 5x5 A Fredag - 5x5 B Ke du trur? Endret 30. mai 2011 av phax Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Har ingen fakta eller kilder, men eg ville tru ikkje-linær. Trur det er mest hensiktsmessig at ein prøvar ta maxbelastning når ein trenar (?) Iallfall sålenge ein ikkje har "roleg"-økt. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Periodisering er vel mest effektivt om det gjoeres over litt lenger perioder enn en uke? Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Periodisering er vel mest effektivt om det gjoeres over litt lenger perioder enn en uke? Mulig? Egentlig det jeg spør om. Leste bare her at det var ikke-linær som ga best fremgang. edit: haha, veldig feil link. Endret 30. mai 2011 av phax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå