Mord-Sith Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Mnjaaaa... Jeg er IKKE vegetarianer, men er bombesikker på at linser, bønner o.s.v. har et høyt proteininnhold... Noen ganger er det greit å kunne la være å tenke så hardt på hva man skal lage, og å sørge for at det inneholder mye bønner, linser osv. Som f.eks når man har glemt å kjøpt det Gode proteinkilder er nøtter, frø, belgfrukter, soyaprodukter, kornprodukter, egg og melkeprodukter. Man må gjerne kombinere noen av de for å få fullverdige proteiner, men er ikke så vanskelig egentlig. Så ja, er en del som inneholder det. Lenke til kommentar
LasH Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Selv om det egentligt sier seg selv, så lærte jeg idag etter første fotballtrening på 3 år, at ensidig styrketrening, gir ingen form for kondisjon! Helt jævlig.. Edit: Som om det ikke var nok med alle feilpassningene... Endret 28. mai 2011 av LasH 1 Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Jeg må å begynne å løpe litt igjen snart, har virkelig mista all form for kondis iløpet av det siste året. Noen som vet hva µg utgjør i iu? Har kjøpt inn 2000iu D3 vitaminer som visstnok skal være bra for mye rart. Men så leste jeg akkurat dette nå ang inntak av D-vitaminer: "... når man kom over 1950 µg, opplevde man utskillelse av kalsium i kroppen." Lenke til kommentar
storken Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Jeg må å begynne å løpe litt igjen snart, har virkelig mista all form for kondis iløpet av det siste året. Noen som vet hva µg utgjør i iu? Har kjøpt inn 2000iu D3 vitaminer som visstnok skal være bra for mye rart. Men så leste jeg akkurat dette nå ang inntak av D-vitaminer: "... når man kom over 1950 µg, opplevde man utskillelse av kalsium i kroppen." 1 IU vit-D er 25 nanogram vit-D. 2000 IU er da 50µg Vit-D. Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Takker og bukker, da er man godt innenfor marginen ja. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) *EDIT: neeei* Endret 29. mai 2011 av Fredrik Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) - Endret 12. januar 2015 av Double0Steven Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Blir 3-4 timer hard sykling i uka for mye belastning for musklene i bena? Jeg trente slik for en god del år siden men følte meg ofte sliten.. Men det skal nevnes at jeg var i ekstremt mye aktivitet ellers, inkl styrke og kampsport.. Hadde forresten et relativt dårlig kosthold. Idag er kostholdet veldig bra. Hei. Selv har jeg drevet med spinning for noen år tilbake. Har du én økt i uken, hvor du sykler 4 timer, eller har du fordelt 4 timer på én uke? 3-4 timer på en økt kan bli mye, jo mindre du har syklet i en god stund og tåler den belastningen bena får. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Mnjaaaa... Jeg er IKKE vegetarianer, men er bombesikker på at linser, bønner o.s.v. har et høyt proteininnhold... Noen ganger er det greit å kunne la være å tenke så hardt på hva man skal lage, og å sørge for at det inneholder mye bønner, linser osv. Som f.eks når man har glemt å kjøpt det Gode proteinkilder er nøtter, frø, belgfrukter, soyaprodukter, kornprodukter, egg og melkeprodukter. Man må gjerne kombinere noen av de for å få fullverdige proteiner, men er ikke så vanskelig egentlig. Så ja, er en del som inneholder det. Jeg ser den, men et lite protip: La vær å tenke på fullverdige proteiner. Det finnes ikke noe som heter det, man kan i beste fall kalle det "komplett sammensetning av essensielle aminosyrer"... Om man spiser variert nok vil man få alle de essensielle aminosyrene man trenger Lenke til kommentar
Mord-Sith Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Var copy+paste fra en artikkel. Ja, så klart, om man spiser variert nok så går det meste bra. Men om alt jeg har en dag/de siste dagene før stipend er en pakke nudler + brød så blir det ikke så veldig variert, akkurat. Student ftw. Uansett; havregrøt kokt opp med banan var veldig godt, istedenfor å legge de på etterpå. Husker ikke hvor jeg leste det, sikkert her i tråden. Litt senere idag blir det testet ut vaniljekesam med jordbær. ^^ Endret 29. mai 2011 av Isilme Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Litt senere idag blir det testet ut vaniljekesam med jordbær. ^ Vanlijekesam oppå honningmelon, ananas og liknande fungerer fint. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Går veldig mye i kyllingkjøttdeig her, er det noe spesielt med det som gjør at det er mindre lurt å spise enn andre ting? Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) - Endret 12. januar 2015 av Double0Steven Lenke til kommentar
storken Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Går veldig mye i kyllingkjøttdeig her, er det noe spesielt med det som gjør at det er mindre lurt å spise enn andre ting? Du kan muligens bli litt nebbete og utvikle kyllingvinger - ellers er det bare velstand Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Blir 3-4 timer hard sykling i uka for mye belastning for musklene i bena? Jeg trente slik for en god del år siden men følte meg ofte sliten.. Men det skal nevnes at jeg var i ekstremt mye aktivitet ellers, inkl styrke og kampsport.. Hadde forresten et relativt dårlig kosthold. Idag er kostholdet veldig bra. Hei. Selv har jeg drevet med spinning for noen år tilbake. Har du én økt i uken, hvor du sykler 4 timer, eller har du fordelt 4 timer på én uke? 3-4 timer på en økt kan bli mye, jo mindre du har syklet i en god stund og tåler den belastningen bena får. Det blir to økter på 1,5 - 2 timer hver.. Føles ikke t som jeg overtrener bena på noen måte nå som jeg har blitt eldre og fått bedre kosthold, men man vet jo ikke. Har gått på en smell før hvor jeg plutselig ble overtrent, helt ut av det blå. Det var absolutt ikke kult, hehe.. Hvis det ikke føles sånn er det jo no probs. Kroppen sier ifra om den er sliten Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Hvor mye vil jeg tjene på å jogge om morgenen, for så ha styrke på ettermiddagen kontra jogging+styrke på ettermiddagen? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Om dere vil se noen som virkelig sliter med snatchteknikken, så er det video i loggen min nå: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1211766&st=620 Er mer for gøy, men har definitivt IKKE funnet ut av hvordan man gjør dette enda, haha! Skal fortsette å øve på det Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Går veldig mye i kyllingkjøttdeig her, er det noe spesielt med det som gjør at det er mindre lurt å spise enn andre ting? Du kan muligens bli litt nebbete og utvikle kyllingvinger - ellers er det bare velstand Det første er jeg mest redd for. Spurte egentlig litt fordi kvalitetsmessig så er normal kjøttdeig en senere sortering enn annet. Men næringsinnholdet i kyllingkjøttdeigen ser jo ut til å være helt kurant, og det er skammelig billig. Man lever så ofte etter regelen om at man får det man betaler for så Kyllingkjøttdeig er studentvennlig. 600gram på Rema for omtrent 27 kroner er ålreit. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Det er jo ikke helt optimalt, da du får med litt rusk og rask. Kjøttet er altså ikke spesielt reint. Men utover det er det et godt alternativ, og jeg bruker mye av det selv ettersom det er såpass billig og greit. 400 g for 17-19 kr (husker ikke helt) på kiwi er heller ikke feil. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Man merker det er litt mye rusk der, men næringsinnholdet spesifisert skal jo være tilnærmet rett i hvert fall. Man kan jo f.eks ikke ta næringsinnholdet fra kyllingbryst og bruke det, når det kun inneholder 40% kyllingbryst f.eks. Mest irriterende med kyllingkjøttdeigen er hvordan man enkelte ganger kjenner man tygger brusk. Men det tåler jeg, med 19g protein per 100g vare, til den prisen. Men skal bli deilig å komme seg hjem i ferien og ha litt mer penger, så kan man grille litt andre typer rent kjøtt.. Endret 29. mai 2011 av Fredrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå