Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

joakimz, du er 15 år og skole har nesten ikke så mye å si for deg for tiden mtp. at det ikke teller så mye. Vent til du blir 18-19, da skal jeg banke på døra og be deg komme på trening en mai-dag :)

hva får deg til og tro at jeg er 15år? er 16år nå og blir 17 i år. og jo skolen har mye og si da dette er det nest siste året mitt på skolen, men jeg klarer og

gjøre flere ting samtidig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang svai i ryggen, TREN MAGE!

Nja.. Det kan være så mange årsaker til svai i ryggen. Lenken jeg postet til T-nation, Neanderthal no more, tar for seg de fleste tilfellene (om man leser alle 5 delene), og veldig lite repareres ved å trene mage isolert sett. Den fra SL fokuserer på å strekke hofteleddsbøyerne. Og i mange situps-varianter (spesielt med låste ben) bruker man hofteleddsbøyerne mye mer enn magen, så det ville vært kontra-produktivt.

Derimot kan en sterkere core hjelpe, men tror ikke mage alene er løsningen. Mamma er kiropraktor, og mange av de som trener som er hos henne, har plager pga for mye fokus på bryst og mage, og for lite på rygg, som gir en dårlig holdning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

hva får deg til og tro at jeg er 15år? er 16år nå og blir 17 i år. og jo skolen har mye og si da dette er det nest siste året mitt på skolen, men jeg klarer og

Nå har de fleste bare én (eller ingen) eksamen i VG2. I VG3 har man 3-4. Uansett er det såpass lite stress med eksamen på VGS at man bør klare å få trent okey i tiden i mellom, men det krasjer kanskje med dagene før og dagen man har eksamen.

Nå går jeg på universitetet, og har eksamen i alle fag hvert semester (to ganger i året). Jeg har ikke hatt undervisning siden før påske, og har ikke mine 3 siste eksamener før i juni, så jeg har ikke mye annet å finne på enn å trene.. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, er stor forskjell på vanskelighetsgraden, så at du bombastisk sier at det er null problem å rekke begge deler blir feil. Videregående er veldig enkelt og der skal det ikke være noe problem å rekke begge deler. Når du kommer til et universitet i en hektisk eksamenperiode er saken litt annerledes. (Skal sies at jeg personlig ikke har noe problem med å rekke begge deler, men vet av andre som jobber døgnet rundt)

Lenke til kommentar

Ang svai i ryggen, TREN MAGE!

Nja.. Det kan være så mange årsaker til svai i ryggen. Lenken jeg postet til T-nation, Neanderthal no more, tar for seg de fleste tilfellene (om man leser alle 5 delene), og veldig lite repareres ved å trene mage isolert sett. Den fra SL fokuserer på å strekke hofteleddsbøyerne. Og i mange situps-varianter (spesielt med låste ben) bruker man hofteleddsbøyerne mye mer enn magen, så det ville vært kontra-produktivt.

Derimot kan en sterkere core hjelpe, men tror ikke mage alene er løsningen. Mamma er kiropraktor, og mange av de som trener som er hos henne, har plager pga for mye fokus på bryst og mage, og for lite på rygg, som gir en dårlig holdning.

Det er selvsagt flere grunner til svai i ryggen, men jeg har (hatt) det og roet ned korsrygg treningen og la fokuset over på mage/core. Mage/korsrygg og bryst/øvre-rygg forholdene er veldig viktig for holdning! Blir man overtrent på en av sidene får man dårlig holdning.

Men selvsagt, bare trene mage vil nok ikke hjelpe. Men svake magemuskler kontra korsrygg muskler er nok ofte en faktor.

Lenke til kommentar

Jeg fikk proteinpulveret mitt fra PF nå. Så var det med en boks Aminogen. Ser at det skal tas 1 kapsel før et proteinrikt måltid. Men hva er det egentlig denna kapselen gjør? Og skal jeg ta den før jeg drikker protein shaken?

Lenke til kommentar

Sånn egentlig, hva er poenget med å line opp 6 sett med manualer for å kjøre bicepscurl droppsett? Bare irriterende med folk som tar så stor plass, bruker så mange manualer, og i tillegg står der og løfter like mye med rygg som med armer.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet...elona/16674132/

Jan hoff &co sin 4x4 i Barcelona

Egentlig litt overrasket over at jeg tar like mye i knebøy som elite-utøvere. Skjønner heller ikke hvorfor de bruker kvart-knebøy - og ikke skikkelig til parallell :no:

Synes og det er en rar kombo - kondisjon med styrke like etterpå. Det er jo heller ingen kontrollgruppe, så du kan ikke dra noen konklusjon fra resultatene :thumbdown: Hadde de lagt 6 timer mellom styrke og kondisjonsdelen - ville de fått bedre resultater, det mener jeg. (mindre tull mellom ampk og mTor)

Alt i alt, ikke imponert over Ntnu-forskerne.

Lenke til kommentar

Snakket med en fotballspiller på lsk angående dette med kvartbøy og han sa at det var slik de ble opplært til å ta knebøy. Husker ikke helt nøyaktig hva som ble brukt som argument men mener det var snakk om at de ikke skulle gå for dypt for å fokusere på eksplosivitet og hurtighet, eller noe slik.

Uansett tydelig at de ikke fokuserer på øvelsen når de klarer å øke fra 85-150kg til 160-210kg på bare 8 uker.

Jeg syns forøvrig at resultatet var jo rimelig imponerende.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Snakket med en fotballspiller på lsk angående dette med kvartbøy og han sa at det var slik de ble opplært til å ta knebøy. Husker ikke helt nøyaktig hva som ble brukt som argument men mener det var snakk om at de ikke skulle gå for dypt for å fokusere på eksplosivitet og hurtighet, eller noe slik.

Uansett tydelig at de ikke fokuserer på øvelsen når de klarer å øke fra 85-150kg til 160-210kg på bare 8 uker.

Jeg syns forøvrig at resultatet var jo rimelig imponerende.

Kvartbøy har ingenting på bøy til parallell, hverken når det kommer til eksplositivitet eller hurtighet - bare enda en seigliva myte for å ikke manne opp å gjøre det skikkelig.

Lenke til kommentar

Kvartbøy har ingenting på bøy til parallell, hverken når det kommer til eksplositivitet eller hurtighet - bare enda en seigliva myte for å ikke manne opp å gjøre det skikkelig.

Jepp det var ikke mine ord altså. Kun ass to grass her i gården!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...