Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiste lett en bigone før, men nå holder jeg meg til sunnere saker.Etter trening i dag har jeg spist:

1 stk hel 800g kylling (noe av vekta blir bein)

2 skiver stekt i 100g meierismør + 3 egg + en halv pakke bacon

2 bananer + 400g bær + 5dl juice = 1 diger smoothie

Ca 10 min pause mellom hver post.

Men dette er jo på Peridoisk fasting så jeg hadde ikke spist noe annet enn 75g proteiner i 6dl melk og en middels lunsj som besto av quiche og litt salat før det.

Lenke til kommentar

Var grandiosa ja. Er 1200kcal i ein heil pizza, så er jau ganske mykje, men det er vell ikkje det veste å spise?

Om du ser på kosthaldet mitt ser du at eg ikkje har store kaloriinntaket i utgangspunktet.

Åssen i HÆL***E får du NED en hel Grandiosa? :dontgetit:

Haha, NULL PROBLEM.

Klarte nesten den nye grandiosa hjemmelaga engang, men måtte kaste inn håndkledet på et par småbiter mot slutten.

Lenke til kommentar

Ikkje noko problem å lage pizza sjølv som er rik på protein utan å få i seg for mykje dritt. Deigen er vel den minst gunstige komponenten, men det finnes vel noko fullkornsgreier der og.

Tomatsaus med tomater, løk, kvitløk, topping av kylling, skinke, bacon osv. Topp med diverse grønnsaker og kanskje litt ost. Med riktig teknikk og gjerne steinplate kan du lage ein ganske tynn bunn som inneheld lite mjøl.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

To brødskiver dynka i 100g meierismør toppa med bacon? Hørtes nesten ut som en elvis-sandwhich det der. :p

Brød - Greit nok som grovt

Peanøttsmør - Fett

Banan - Karbohydrater

Bacon - Protein og fett

Er jo fort ein rett som kan passe rett inn i eit treningskosthald. Blir kanskje litt mykje fett, men det kan ein jo regulere med mengden peanøttsmør og bacon.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Angående tynn pizzabunn, bruk eltekrokene på miksmasteren eller en ordentlig kjøkkenmaskin. La den stå og elte i 5-10min og deretter legg deigen i kjøleskapet en time.

Resultatet blir en deig som er lett å få kjevla tynn. Trenger ofte ikke kjevle engang, bare å dra deigen utover et stekebrett.

Sist jeg gjorde dette fulgte jeg ei oppskrift fra matprat som tok utgangspunkt i at man skulle bruke 7dl hvetemel (~1600 kCal) til én pizzabunn, men endte opp med fire tynne bunner heller (~400 kCal/stk).

Lenke til kommentar

Jeg og tar den fra matprat og deler den på 3. Da blir det såpass lite deig at du får til en syltynn pizza som er akkurat stor nok til en pers. Samt at du da lager det med speltmel og olje osv. Bytter ut med litt sunnere varianter. Er vel dumt med gjær men faen heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...