Thor - God Of Thunder Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Noen tips på hvor ofte jeg burde øke i markløft? Jeg trener markløft 1 gang i uka. Kvar gong om mulig. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Noen tips på hvor ofte jeg burde øke i markløft? Jeg trener markløft 1 gang i uka. Kvar gong om mulig. Det spørs hvor ofte han trener. Om han (lite sannsynlig, men dersom) trener hver dag, så bør han åpenbart ikke trene markløft hver gang. Lenke til kommentar
phax Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Sløvpeis, kan lønne seg å lese hele setninga før du svarer. 6 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Det spørs hvor ofte han trener. Om han (lite sannsynlig, men dersom) trener hver dag, så bør han åpenbart ikke trene markløft hver gang. Som ikke svarte på noe som helst, egentlig.. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Kva har frekvensen med saken å gjere? Dersom resultatene tilseier det kan du gjerne auke kvar gong. Det avhenger sjølvsagt litt av kva program du køyrer. Har du eit 8-12 reps program kan du auke når du greit klarer 12 reps. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Sløvpeis, kan lønne seg å lese hele setninga før du svarer. Nei, hør nå.. Han sier han trener markløft 1 gang i uka. Ikke hvor ofte han trener. Dersom han trener andre ting 7 ganger i uka, og mark 1 gang, så bør han ikke begynne å trene mark hver gang, -altså 7 ganger. Derfor kommer det an på om han trener 3 ganger i uka eller 7, om han skal trene mark hver gang eller bare noen av gangene. Mitt svar blir derfor; fortell oss hvor ofte du trener styrke i uka, så skal vi fortelle deg hvor ofte du skal trene mark av de gangene. Mulig jeg var litt uklar. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Synes det er gøy at det står to colaflasker i bakgrunnen av det første bildet.. Tipper det bildet var tatt etter han endelig hadde fått litt penger. Da er det lov å kose seg med litt cola. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Nedtur var jo 9min på 3km i full uniform og militærstøvler før. wow! hva gjorde du for å oppnå slike resultater? :O er selv på 10.50 på 3000metern, men håper å komme ned på 10.30 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Sløvpeis, kan lønne seg å lese hele setninga før du svarer. Nei, hør nå.. Han sier han trener markløft 1 gang i uka. Ikke hvor ofte han trener. Dersom han trener andre ting 7 ganger i uka, og mark 1 gang, så bør han ikke begynne å trene mark hver gang, -altså 7 ganger. Derfor kommer det an på om han trener 3 ganger i uka eller 7, om han skal trene mark hver gang eller bare noen av gangene. Mitt svar blir derfor; fortell oss hvor ofte du trener styrke i uka, så skal vi fortelle deg hvor ofte du skal trene mark av de gangene. Mulig jeg var litt uklar. Mulig at han spurte hvor ofte han skal ØKE i markløft. Og ja, mulig du er litt uklar. Endret 24. mai 2011 av Fredrik Lenke til kommentar
phax Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Nei, hør nå.. Han sier han trener markløft 1 gang i uka. Ikke hvor ofte han trener. Dersom han trener andre ting 7 ganger i uka, og mark 1 gang, så bør han ikke begynne å trene mark hver gang, -altså 7 ganger. Derfor kommer det an på om han trener 3 ganger i uka eller 7, om han skal trene mark hver gang eller bare noen av gangene. Mitt svar blir derfor; fortell oss hvor ofte du trener styrke i uka, så skal vi fortelle deg hvor ofte du skal trene mark av de gangene. Mulig jeg var litt uklar. Du lever opp til navnet ditt, det skal du ha. 4 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Mulig at han spurte hvor ofte han skal ØKE i markløft. Og ja, mulig du er litt uklar. *Bjørn Kristian legger seg paddeflat* Jeg las hele setningen, men overså ordet "øke". Du lever opp til navnet ditt, det skal du ha. Ja, -det vet jeg.. Jeg liker litt for godt å diskutere. Men - som jeg sa, - nå legger jeg meg paddeflat - jeg overså "øke". Endret 24. mai 2011 av Diskutant Lenke til kommentar
phax Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Hehe, ingen skade skjedd og alle er fortsatt like glade! Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Jau, han prøvde å kverulere på det eg sa - Eg er forbanna! Lenke til kommentar
Continum Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Trener styrke 3 ganger i uken, mandag-onsdag-fredag. Markløft trenes på onsdag. Kjører 3x10. Tanken er å øke med 2.5kg for hver trening, høres det fornuftig ut? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Trener styrke 3 ganger i uken, mandag-onsdag-fredag. Markløft trenes på onsdag. Kjører 3x10. Tanken er å øke med 2.5kg for hver trening, høres det fornuftig ut? Spørs hvor du begynner. Begynner du lavt i forhold til 10rm, så høres det bra ut, men er du i nærheten av 10rm vil du fort møte veggen. Sånn sett kan du heller kjøre 8-12 reps, klarer du 12 reps på alle 3 sett, øker du neste gang.- Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Jau, han prøvde å kverulere på det eg sa - Eg er forbanna! Kult. Ikke var det kverulering heller, - bare min mening. Dessuten, alle kan gjøre feil, til og med meg. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 http://www.youtube.com/watch?v=OSYtQy9EqTA Inspirerande tale! Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Ca 2-3 dager mellomrom mellom markløftøktene er det ikke? I og med at det belaster nervesystem, muskler og ryggrad i mye større grad enn andre øvelser? Om jeg ikke tar feil da Kjørte knebøy for første gang på lenge i går, knærne kjennes svake ut i dag! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Trener styrke 3 ganger i uken, mandag-onsdag-fredag. Markløft trenes på onsdag. Kjører 3x10. Tanken er å øke med 2.5kg for hver trening, høres det fornuftig ut? Prøv autoregulering. Auto-regulering Poenget med auto-regulering er også at du tilpasser framgangen fra trening til trening i forhold til dagsformen, det vil jo være forskjell på om du spiste godt dagen før, sov lenge og er frisk og uthvilt – eller om du spiste dårlig, måtte jobbe overtid eller lese til eksamen, sov dårlig og er litt småforkjøla. Trener du etter en fast progresjon vil de fleste se på det som et personlig nederlag om de plutselig skulle bomme på et løft. Det er bedre å tenke at hver eneste trening har en effekt, men det er ikke alltid du har kapasiteten til å demonstrere toppstyrken din – vi sier at den er “maskert” av utmattelse. Tenk heller på det som om du må ta et skritt tilbake for å kunne ta tre skritt frem. Heller det enn å ta null skritt frem i flere uker fordi du har trent utover dine restitusjonsevner. For å illustrere dette fra trening til trening kan det se sånn ut: Trening 1: 20 – 30 – 40 – 45 – 50 Trening 2: 30 – 40 – 45 – 50 – 52,5 Trening 3: 30 – 40 – 45 – 52,5 – 55 Trening 4: 30 – 40 – 45 – 52,5 … og du klarte såvidt 4 reps på siste sett. Da stopper du her, og kommer heller tilbake sterkere neste gang Trening 5: 30 – 40 – 45 – 52,5 – 57,5 Trening 6: 30 – 40 – 50 – 55 … rep nr 5 var så tung og du var i dårlig form, så du stoppet der Trening 7: 30 – 40 – 50 – 55 – 60 … ny pers! Tenk primært RPE 9 de første 2-3 ukene, så kan du teste RPE 10 (dvs maks) i 1-3 uker. Eller del det opp i RPE 9 og RPE 10 annenhver treningsøkt. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 wow! hva gjorde du for å oppnå slike resultater? Ikkenoe :3 annet en 30 kg lettere i kroppen. Masse = tyngre en tilsvarende styrke i de fleste muskler, færre hangups, tyngre å klatre, tyngre å løpe så lenge man ikke trener spesifikt på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå