phax Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Ang. måling av fettprosent; der er jeg sjanseløs. Jeg har rimelig høy fettprosent, men klarer ikke å måle det. Jeg må ha for stram hud eller noe sånt, jeg klarer ikke å "pinche" i det hele tatt. Er dette vanlig for folk med høy fettprosent, eller er det bare meg? For tykt fettlag tenker jeg? Tror ikke det er så uvanlig. Endret 23. mai 2011 av phax Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Ang. måling av fettprosent; der er jeg sjanseløs. Jeg har rimelig høy fettprosent, men klarer ikke å måle det. Jeg må ha for stram hud eller noe sånt, jeg klarer ikke å "pinche" i det hele tatt. Er dette vanlig for folk med høy fettprosent, eller er det bare meg? For tykt fettlag tenker jeg? Tror ikke det er så uvanlig. Ah, ok . Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Periodisk faste påbegynt i dag. Var hardt å holde seg helt frem til 12 før lunsj. Trodde jeg skulle stryke med, men gikk bra. Regner med at det går bedre og bedre. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Stol på meg, det går bedre og bedre . Har levd med PF i 3 måneder og nå blir jeg aldri sulten før i sånn 11 - 12 tiden, som er da jeg inntar dagens første måltid. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Hvordan er døgnrytmen til dere som driver med periodisk fasting? Jeg prøvde, men fant ut at det ble for lite fleksibilitet for at jeg kunne holde meg til en protokoll i mer enn en ukes tid. Endret 23. mai 2011 av Flames Lenke til kommentar
Grand Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Stol på meg, det går bedre og bedre . Har levd med PF i 3 måneder og nå blir jeg aldri sulten før i sånn 11 - 12 tiden, som er da jeg inntar dagens første måltid. Jeg har aldri prøvd ut PF, men det som skjer med meg viss jeg ikke får mat er at jeg blir forterre irritert enn vanlig. Har du merket noe på det? Endret 23. mai 2011 av Sno Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Hvordan er døgnrytmen til dere som driver med periodisk fasting? Jeg prøvde, men fant ut at det ble for lite fleksibilitet for at jeg kunne holde meg til en protokoll i mer enn en ukes tid. På hverdagene er det opp 7.30-8 og i seng 23.30-00.30. Helgene er det som regel opp i 11-tiden og i seng 2-tiden med mindre det er festing. Blir som regel til at jeg forskyver måltidene en times tid i helgene. Sno: det er jo ikke mange timer man må gå uten mat. Fra jeg står opp til 12 tiden er vel eneste reelle faste-periode men jeg tenker strengt tatt aldri over det. Tok bare en 2-3 dager å venne seg til det med å ikke spise frokost. De timene på kvelden uten mat går det helt fint ettersom jeg spiser en stor middag som siste måltid. Endret 23. mai 2011 av phax Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Hmm, føler jeg stagnerer i Arnold-press. Deloade, bytte ut øvelsen i noen uker, noen tips? Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Stol på meg, det går bedre og bedre . Har levd med PF i 3 måneder og nå blir jeg aldri sulten før i sånn 11 - 12 tiden, som er da jeg inntar dagens første måltid. Jeg har aldri prøvd ut PF, men det som skjer med meg viss jeg ikke får mat er at jeg blir forterre irritert enn vanlig. Har du merket noe på det? Jeg merket det i begynnelsen, men det gikk fort over. Poenget med PF er ikke å gå rundt sulten hele tiden, men å få i seg næringen kroppen trenger fordelt på 3 måltider (lønsj, middag og kveldsmat). Etter hvert som kroppen blir vant til det, vil man ikke kjenne seg spesielt sulten. Storken har en kjempebra tråd om PF her på forumet (er også en link i signaturen hans). Det var der jeg fant informasjon før jeg begynte . Hvordan er døgnrytmen til dere som driver med periodisk fasting? Jeg prøvde, men fant ut at det ble for lite fleksibilitet for at jeg kunne holde meg til en protokoll i mer enn en ukes tid. Jeg har en ganske normal døgnrytme, hvor jeg står opp tidlig om morgenen for å gå på skole (05:30), spiser første måltid i lønsjen (11:10), trener etter skolen (16:00 - 17:00) før jeg spiser middag (17:30 - 18:00). Så er det kveldsmat med karbohydrater (hjelper deg i perioden fra du står opp dagen etter til du inntar første måltid) som spises ca. 20:00, før jeg legger meg i 23-tiden. Fungerer bra for meg . Endret 23. mai 2011 av EirikYeah Lenke til kommentar
Continum Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg sliter litt med knebøyen. De 4-5 første repsa går greit men etterhvert må jeg ta pause før jeg går ned igjen for å få tilbake pusten. Føler liksom ikke at det blir noen flyt på settet. Er det rett og slett bare at jeg må gå ned på kg-ene? Kjører serie på 3x10 forresten. Ellers hadde jeg en god økt i dag Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg sliter litt med knebøyen. De 4-5 første repsa går greit men etterhvert må jeg ta pause før jeg går ned igjen for å få tilbake pusten. Føler liksom ikke at det blir noen flyt på settet. Er det rett og slett bare at jeg må gå ned på kg-ene? Kjører serie på 3x10 forresten. Ellers hadde jeg en god økt i dag Tja, merker du selv at du bare blir andpusten eller er det musklene som svikter? Opplever aldri selv at jeg ikke klarer et sett fordi jeg blir andpusten, men at kreftene går tom er ikke uvanlig. Lenke til kommentar
Continum Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Er vel litt blanding, men merker av og til at jeg ikke får gjennomført siste repsa med skikkelig teknikk. Da er det vel bedre å gå ned og heller komme sterkere tilbake? Når dere først går ned, hvor mye kg pleiere dere å ta av? Jeg tar som regel av 10 kg. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 10kg er ganske mye. Prøv 2,5 eller 5. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Ta av til du klarer 3x10 og kjør med det til du greit klarer 3x12, då kan du øke litt og gå ned til 3x10/8 igjen. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg sliter litt med knebøyen. De 4-5 første repsa går greit men etterhvert må jeg ta pause før jeg går ned igjen for å få tilbake pusten. Føler liksom ikke at det blir noen flyt på settet. Er det rett og slett bare at jeg må gå ned på kg-ene? Kjører serie på 3x10 forresten. Ellers hadde jeg en god økt i dag Da har du sikkert en vekt som er ganske stor i forhold til det du klarer. Er det samme med meg på de setta når jeg skal løfte tungt. Eks. på et sett med 8 reps på 70 kg så må jeg ta og puste inn noen ganger før jeg tar neste rep etter 4-5 reps. Jeg blir veldig sliten og andpusten av å løfte tunge vekter. Lenke til kommentar
Continum Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Ta av til du klarer 3x10 og kjør med det til du greit klarer 3x12, då kan du øke litt og gå ned til 3x10/8 igjen. Jeg klarer 3x10, men ikke med bra teknikk som regel på siste settet og siste repsa. Så tror jeg går ned 5 kg som anbefalt av Fredrik og ser hvordan det går da. Tipper det blir bedre. Noen tips om hvor lenge jeg burde trene med desse kg-ene før jeg øker igjen? Jeg pleier som regel å øke hver uke til vanlig. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Prøv som Zeph sier, når du klarer å gjennomføre alle settene dine med 12-13 reps i stedet for 10 kan du prøve å legge på igjen. Om ikke det går kan du legge på bare 2,5 og teste. Skal ofte veldig lite til. Forøvrig kan det hende at teknikken din i utgangspunktet ikke er optimal. Test ut å stramme mage og ryggmuskler på vei ned, og vent med å puste ut til du er 2/3 på vei opp igjen. Det kan utgjøre litt forskjell i hvor lett du tar det. Prøv også å ta av deg skoene om du bruker sko, spesielt om de har demping. Da kan du føle at du svaier litt mer på grunn av dempingen. Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg sliter litt med knebøyen. De 4-5 første repsa går greit men etterhvert må jeg ta pause før jeg går ned igjen for å få tilbake pusten. Føler liksom ikke at det blir noen flyt på settet. Er det rett og slett bare at jeg må gå ned på kg-ene? Kjører serie på 3x10 forresten. Ellers hadde jeg en god økt i dag Kardiotrening! Det funket i alle fall for meg. Lenke til kommentar
Continum Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg sliter litt med knebøyen. De 4-5 første repsa går greit men etterhvert må jeg ta pause før jeg går ned igjen for å få tilbake pusten. Føler liksom ikke at det blir noen flyt på settet. Er det rett og slett bare at jeg må gå ned på kg-ene? Kjører serie på 3x10 forresten. Ellers hadde jeg en god økt i dag Kardiotrening! Det funket i alle fall for meg. Burde ikke være noe problem, siden jeg spiller aktivt A-lags fotball Lenke til kommentar
sunnivamari Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Hmm... Plutselig føltes ikke treninga mi som noe særlig i det hele tatt, i forhold til hva dere driver med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå