Mikkel™ Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Ja nei jeg har så og si nesten lært meg ikke leve på melk nå... Mangler bare å takle havregrøt med vann . Også sliter jeg litt psykisk jeg og fordi jeg fremdeles føler meg fet og ikke klarer å bygge nok bryst . Har levd på bra kosthold og protein de siste åtte månedene (og kreatin). Men nå har jeg kommet fram til det at jeg heller spiser som før og kjører på med dobbeltøkter de dagene jeg kan og tar meg en fjelltur hver helg. Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Takker for tips! Har hatt nesten 100% treningsfri dei seiste 3-4 vekene...Det samme gjeld kosthald, bare fyrt på med dritt.. Har bestemt meg for å begynne igjen i morgo, både med kosthald og trening. Har kome inn på sjølve FOS opptaket, men frykten, og kanskje grunnen til svunnen motivasjon, kan vere at eg er redd for å ikkje klare minstekrava på nokre av øvingane. Blir flaut å drite seg ut der.. 3-4 uker er i lengste laget til å ta pause ja. Bit tenna sammen og trø til. Jo lengre du venter vanskeligere blir det å starte igjen. Når du har presset deg til å gå på trening 2-3 dager er du inne i rytmen igjen skal du se! Og neste gang du tenker at i morra, da lover jeg å starte så kan du ha denne i bakhodet: Endret 22. mai 2011 av phax 2 Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg fikk forresten en kompis som er skikkelig nørd og overvektig til å trene . Han lagde masse dumme unskyldninger men så ba jeg han gå på treningssenteret og binde seg for trening ett helt år og nå bruker han faktisk medlemskapet sitt aktivt. Fikk tilogmed høre det at når han kommer på besøk i sommer så har han intensjoner om å bli med på trening og andre aktiviteter ... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Det er aldri for seint. Dei med litt å dra på og dårlig livsstil er gjerne dei som tar det mest seriøst. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Aldri for sent nei. Ett sitat jeg liker er: Suffer the pain of discipline or suffer the pain of regret. 2 Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Likte det sitatet! Takk for inspirasjonen phax 2 Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Beklager for et lite dumt spørsmål, men jeg er svært usikker på antall proteiner jeg skal ha i meg daglig. Jeg veier rundt 75 og er rundt 182. Hvordan finner jeg dette ut? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Av mange blir det anbefalt 1,5 til 2 gram per kilo. Det avhenger litt av aktivitetsnivå og kva du driv med. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg ligger jamt på 2 gram pr kg kroppsvekt og har enda ikke mista muskelmasse selv om jeg er i heftig kcalunderskudd... Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg trenger altså rundt 112.5 gram protein daglig om jeg ganger med 1.5 per kilo. Folk her inne sier jo de får i seg 200 gram om dagen? Høres mye ut for meg. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg trenger altså rundt 112.5 gram protein daglig om jeg ganger med 1.5 per kilo. Folk her inne sier jo de får i seg 200 gram om dagen? Høres mye ut for meg. Spørs jo så klart på din egen vekt. Spesielt problematisk å få i seg de mengdene er det ikke om du har et kosthold som gir deg muligheten. Rent kjøtt, melk, egg etc og du er langt på vei. Resten kan du bruke proteintilskudd til. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Jeg trenger altså rundt 112.5 gram protein daglig om jeg ganger med 1.5 per kilo. Folk her inne sier jo de får i seg 200 gram om dagen? Høres mye ut for meg. Ja, jeg (prøver så godt jeg kan å) spise 250-270g om dagen. Men nå veier jeg 20kg mer enn deg og jeg løfter vekter mandag, onsdag og fredag i tillegg til at jeg er på et kaloriunderskudd, så jeg prøver å beholde/legge på muskelmasse mens jeg forbrenner fett (noe som funker, wohoo). Endret 22. mai 2011 av Flames Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg trenger altså rundt 112.5 gram protein daglig om jeg ganger med 1.5 per kilo. Folk her inne sier jo de får i seg 200 gram om dagen? Høres mye ut for meg. 1,8-2,2 er kanskje meir nøyaktig. Lesestoff: http://myrevolution.no/s/myoprotein-det-eksklusive-valget/ http://myrevolution.no/s/treningsprogram-for-nybegynnere/ http://myrevolution.no/s/advanced-concept-kosthold-v2-0/ Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg likte godt denne artikkelen Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Skulle man sett! Tror jeg fant den studien Storken snakket om før, der det ble gitt like store mengder energi til tre grupper forsøkspersoner: Den ene gruppen fikk skummet melk og den andre helmelk. For at det skulle bli like store mengder energi måtte skummetmelk-gruppen drikke mye mer (dermed fikk de i seg mer protein og andre "gode stoffer"). Likevel kom helmelk-gruppen best ut av det både når det kom til restitusjon og muskelmasse. her og her blir studien nevnt. (Ser jeg skrev en del feil og litt rotete i første avsnitt, men orker ikke å rette på det nå som jeg er så trøtt. Les studien ) Lenke til kommentar
storken Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 TL;DR fra der ditro ga seg: Proteiner er ikke alfa omega når det kommer til kosthold, du trenger fett også! Og karbs! Så, ikke kutt ut noe. Får du i deg 1,5g x kroppsvekt med prot per dag, er det bra. Selv klokker jeg ofte inn på godt over det - men det er på grunn av at jeg spiser mye kjøtt/fisk der mye protein følger med maten. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Nå ble jeg glad ! Ned 0.5% i fett! Lenke til kommentar
Brad Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Nå ble jeg glad ! Ned 0.5% i fett! På hvor lenge? Hva er fettprosenten din nå? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Har vel gått ned fra etter påske til ca. nå. Er på 12% blank nå Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Måler med klype? Har lyst å få sjekka meg selv og egentlig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå