Brad Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg syntes det er ganske vanskelig å få i meg antall proteiner jeg skal ha daglig. Uten protein shake hadde jeg ikke klart det. Eksempel på en treningsdag for meg: Frokost 07.00 - 1 speilegg og en halv proteinshake. (40 proteiner ca.) Lunsj 11.30 - skiver med kjøttpålegg eller kyllingfillet og ris og melk.(20-40 proteiner ca.) Etter trening 17.00 - Proteinshake og litt forskjellige nøtter (60 proteiner ca.) Middag 17.30 - Det mamma lager. Ofte pølser, kjøttdeig eller kjøttkake.(20-50 proteiner ca.?) Snacks 20.00 - Glass melk litt forskjellige nøtter eller proteinbar. (15-30 proteiner ca.) Kveldsmat 22.00 - 1-2 speilegg og en halv proteinshake. (50 proteiner ca.) Totalt: 200 ca. Jeg veier 75 kg og er 180 cm høy. Ser dette greit ut? Lenke til kommentar
storken Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Strengt tatt ikke et krav, men heller ikke noe negativt heller. @Flames Endret 22. mai 2011 av storken Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Traktorer opptrer ikke i flokk Du har tydeligvis aldri vært på Jæren … 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Eg blander ofte proteinpulver med juice, synest det funker ganske greit. Får ein i seg litt karbohydrater samtidig. Enig i at proteiner er det vanskelegaste å få i seg. Spesielt til måltider utanom frukost og middag. Protein i pulverform er ganske praktisk og billig i forhold til om ein skulle kjøpe proteinhaldig mat i staden for. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Hvorfor velger dere Cottage Cheese i steden for mager keasam? Kesam er billigere og har mindre fett og kcal (though litt mindre protein også..) Og ang Kesam Vanilje er næringsinnholdet dårligere enn mager kesam. Cottagecheese har bare 60-ish kcal mer per beger enn mager kesam, proteinnivået er omtrent likt. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg får i meg ca 1,5 gram ganger min egen kroppsvekt i proteiner daglig. Har trent sammenhengende i ett år nå og kan ikke si at det har hatt noen negativ virkning. Har lagt på meg masse muskler på denne tiden. Tror neppe 2-3 og 4 gram ganger sin egen kroppvekt er nødvendig. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg får i meg ca 1,5 gram ganger min egen kroppsvekt i proteiner daglig. Har trent sammenhengende i ett år nå og kan ikke si at det har hatt noen negativ virkning. Har lagt på meg masse muskler på denne tiden. Tror neppe 2-3 og 4 gram ganger sin egen kroppvekt er nødvendig. Korleis veit du at du ikkje hadde hatt betre framgang med høgare proteininntak? Framgang vil du sjølvsagt få, men det er vanskeleg å vurdere om du kunne hatt meir framgang med meir proteiner når du kun har det faktiske resultat å måle mot. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Tror neppe 2-3 og 4 gram ganger sin egen kroppvekt er nødvendig. 3-4g er noe man gjør på en diett for a spare mest mulig muskelmasse. Desuten kan det være bedre med "3"kcal fra protein / 25% TEF VS karb / fett når man alikevel trenger kaloriene. På en bulk så ser man ingen grunn til å gå over 2,2g pr kg fettfri masse, dvs ca kroppsvekt - 15 kg x 2,2 g for de fleste. Selve forskningen strekker seg til 1,8g som en maks, men det er kun nivåer som inngår i forskningen, det er andre grunner til å innta protein også. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg får i meg ca 1,5 gram ganger min egen kroppsvekt i proteiner daglig. Har trent sammenhengende i ett år nå og kan ikke si at det har hatt noen negativ virkning. Har lagt på meg masse muskler på denne tiden. Tror neppe 2-3 og 4 gram ganger sin egen kroppvekt er nødvendig. Tja, Mehdi (karen bak stronglifts.com) anbefaler minimum 1g/pund om man trener hardt da. Nå er det sikkert litt individuelt da. En annen fordel med å spise masse proteiner er at en holder seg mett lenge av gangen. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Fant en artikkel på DB i dag, som handlet om intervalltrening. Det jeg synes var litt rart var dette utsagnet her: Totalen teller Intervalltrening gir deg ikke bare bedre kondisjon. Det setter også fart på forbrenningen. Forbrenning og kondisjon går hånd i hånd. Jo bedre kondisjon du har, jo mer forbrenner du når du trener. http://www.dagbladet.no/2011/05/21/tema/helse/klikk/16611230/ Jeg trodde bare dette stemte i styrketrening jeg, fordi man fikk større muskler som trengte energi. Noen som kan forklare det for meg om det er sant? Endret 22. mai 2011 av Sno Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg får i meg ca 1,5 gram ganger min egen kroppsvekt i proteiner daglig. Har trent sammenhengende i ett år nå og kan ikke si at det har hatt noen negativ virkning. Har lagt på meg masse muskler på denne tiden. Tror neppe 2-3 og 4 gram ganger sin egen kroppvekt er nødvendig. Korleis veit du at du ikkje hadde hatt betre framgang med høgare proteininntak? Framgang vil du sjølvsagt få, men det er vanskeleg å vurdere om du kunne hatt meir framgang med meir proteiner når du kun har det faktiske resultat å måle mot. Jeg føler at jeg har hatt veldig bra fremgang i forhold til kosthold ellers. (fylla i helgene osv). Selvsagt vet jeg ikke hvordan det hadde vært med 4 g pr kilo, men hvordan vet du at det fungerer med mere? Er vel stortsett proteinprodusentene selv som siet at man trenger mer. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jo bedre kondisjon du har, jo mer forbrenner du når du trener. Flyttet uthevingen din, så du ser poenget. Har man bedre kondis kan man jogge fortere/lengre. 1 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Er det noen som har erfaring/noe smart å si om Animal pack? Har akkurat fått meg 2 pakker med det. Link Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Er det greit å bruke cashewnøtter eller andre nøtter som delar av protein- og fettkjelde til mellommåltid? Jeg føler at jeg har hatt veldig bra fremgang i forhold til kosthold ellers. (fylla i helgene osv). Selvsagt vet jeg ikke hvordan det hadde vært med 4 g pr kilo, men hvordan vet du at det fungerer med mere? Er vel stortsett proteinprodusentene selv som siet at man trenger mer. Eg har ikkje påstått at du ville fått betre resultat med meir protein, berre poengterte at du ikkje kan vite at du ikkje ville fått det heller. Endret 22. mai 2011 av Zeph Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg føler at jeg har hatt veldig bra fremgang i forhold til kosthold ellers. (fylla i helgene osv). Selvsagt vet jeg ikke hvordan det hadde vært med 4 g pr kilo, men hvordan vet du at det fungerer med mere? Er vel stortsett proteinprodusentene selv som siet at man trenger mer. Eg har ikkje påstått at du ville fått betre resultat med meir protein, berre poengterte at du ikkje kan vite at du ikkje ville fått det heller. Jeg mener hvertfall jeg ser bra ut nå Kanskje jeg hadde sett ut som Jason Statham med mer. Det får man aldri vite Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Ikkje noko morro å gå på ein psykisk smell når det gjeld trening. Så hardt å starte igjen. Nokon som har opplevd det, som har evt. tips? Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Psykisk smell? I form av at du mister motivasjonen? Isåfall ja, ofte. Ta deg en uke fri og peis på igjen. Pleier funke for meg. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Søvn og hvile, lesing rundt om på diverse fitness-relaterte nettsider er også greit. Mange som er flinke til å motivere. Ellers prøver jeg å fokusere på belønningsfølelsen jeg sitter igjen med etter endt treningsøkt. Jeg kan ha en rævva dag idet jeg starter løfta mine, men når jeg er ferdig skal jeg love deg at humøret er bedre. Om jeg er skikkelig slapp en dag kjører jeg på med 2-4 shots med espresso. For meg har det også hjulpet å avslutte medlemsskapet på treningssenteret og kjøpe knebøystativ + benk + frie vekter og ha hjemme; en får fort dårlig samvittighet når en plutselig ikke lenger har noen unnskyldning for å ikke trene. Endret 22. mai 2011 av Flames Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Ikkje noko morro å gå på ein psykisk smell når det gjeld trening. Så hardt å starte igjen. Nokon som har opplevd det, som har evt. tips? Jeg har gått på en kostholdssmell nå... Møkkelei salat. Men fant ut at pannekaker med alt sunt og vann erstatta med melk var ikke så ille så det er jo bra? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Takker for tips! Har hatt nesten 100% treningsfri dei seiste 3-4 vekene...Det samme gjeld kosthald, bare fyrt på med dritt.. Har bestemt meg for å begynne igjen i morgo, både med kosthald og trening. Har kome inn på sjølve FOS opptaket, men frykten, og kanskje grunnen til svunnen motivasjon, kan vere at eg er redd for å ikkje klare minstekrava på nokre av øvingane. Blir flaut å drite seg ut der.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå