Bordplate Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Hey! Har et spørsmål angående trening av benmuskulatur i treningsloggen min. Fint om noen kunne besøkt den og revidert forslagene til øvelsene jeg har skrevet sålangt. Takkar Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 :!: "Veien til sixpack-en" Jeg må le Sit-ups Dette er sjefsøvelse nummer èn. Crunches Blablabla Six-packen er et faktum! Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Det er helt forferdelig å bare kjøre videre, uansett hvor frekke syklistene var. Dette Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) De jævla syklistene... edit: men sånn for å være LITT seriøs. De syklistene som er ikledd nylonkondomer og har sykkel til 40.000 selv om de aldri skal delta i noen konkurranse er de som er verst. Ligger gjerne 4 i bredd og gir beng i om det er biler som skal frem. De skal jo vise frem syklene og at de har klart å skvise seg inn i spandexen sin... De jeg VET konkurrerer legger seg på rekke når det kommer biler slik at bilene kommer seg mest mulig smertefritt frem... Syklister med mening (de som sykler til jobb, skal en eller annen plass o.l.) holder seg som regel uttafor hvitstripa, nesten ned i grøfta når det kommer biler. Det er vel mest sannsynlig siden de skjønner at trafikk ikke er et treningsområde, men transportområde... Endret 22. mai 2011 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Greit nok at de kan være ekstremt irriterende osv. Men når du kjører en syklist ned, så stopper du og hører hvordan det gikk i det minste. Endret 22. mai 2011 av medlem-211409 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Det er en lovtekst om akkurat det ja... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har latt meg irritere så grusomt over syklister de årene jeg har hatt lappen. De ligger ofte og hindrer trafikk, men det gjør traktorer og mopeder også. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Traktorer opptrer ikke i flokk Det gjør vel forsåvidt mopedister, ihvertfall gjorde vi det da vi var yngre 1 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Det er sant, og det er litt irriterende når syklister ligger flere i bredden, men jeg har ikke opplevd at jeg har blitt vesentlig hindret av syklister. Snakk om et minutts tid kanskje Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Kjøpte proteinpulver i Sverige i går men klarer ikke helt å skjønne hvor mye jeg skal fylle flaska. Kjøpte det i en butikk kalt Bodypower (WHEY CLASS+). Det står at man skal fylle: "1dl (35 g) pulver till 2dl vätska. 2-3 ganger daglig". Hva mener dem? Har skjønt at jeg skal fylle flaska med 2dl vann og helle i en full skje som er inne i boksen (1dl), men de jeg ser på treningsstudioet pleier å fylle flaska nesten helt fult mens dette er 1/3 av det. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Det er jo opp til deg hvor mye væske du ønsker å bruke, proteindoseringen kommer uansett an på pulvermengden. Jeg bruker 3 dl melk til 1dl proteinpulver. Melk gir ofte en bedre smak enn hva vann gjør. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg fikk med noe BCAA-tabletter med siste ordre fra GG. Hvordan skal jeg bruke det? Lenke til kommentar
Flames Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Noen som vil ha fitocracy-invite? Jeg har 3stk igjen. Det er forresten en selvfølge at de som joiner tar og blir med i Norway-gruppa vår! Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Det er jo opp til deg hvor mye væske du ønsker å bruke, proteindoseringen kommer uansett an på pulvermengden. Jeg bruker 3 dl melk til 1dl proteinpulver. Melk gir ofte en bedre smak enn hva vann gjør. Drikker du bare det rett etter treningen? Eller drikker du like mye etter 5 timer f.eks? Lenke til kommentar
Flames Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Kjøpte proteinpulver i Sverige i går men klarer ikke helt å skjønne hvor mye jeg skal fylle flaska. Kjøpte det i en butikk kalt Bodypower (WHEY CLASS+). Det står at man skal fylle: "1dl (35 g) pulver till 2dl vätska. 2-3 ganger daglig". Hva mener dem? Har skjønt at jeg skal fylle flaska med 2dl vann og helle i en full skje som er inne i boksen (1dl), men de jeg ser på treningsstudioet pleier å fylle flaska nesten helt fult mens dette er 1/3 av det. Jeg fyller flaska helt full, men da har jeg tre skjeer pulver (som utgjør ~60g proteiner) til seks desiliter melk. En skje hos meg utgjør ca 20g proteiner, noe som er litt lite å tylle i seg av gangen synes jeg. Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Kjøpte proteinpulver i Sverige i går men klarer ikke helt å skjønne hvor mye jeg skal fylle flaska. Kjøpte det i en butikk kalt Bodypower (WHEY CLASS+). Det står at man skal fylle: "1dl (35 g) pulver till 2dl vätska. 2-3 ganger daglig". Hva mener dem? Har skjønt at jeg skal fylle flaska med 2dl vann og helle i en full skje som er inne i boksen (1dl), men de jeg ser på treningsstudioet pleier å fylle flaska nesten helt fult mens dette er 1/3 av det. Jeg fyller flaska helt full, men da har jeg tre skjeer pulver (som utgjør ~60g proteiner) til seks desiliter melk. En skje hos meg utgjør ca 20g proteiner, noe som er litt lite å tylle i seg av gangen synes jeg. Så med andre ord er det bedre å fylle flaska helt fult og drikke hele rett etter trening, enn å drikke litt og litt på en dag? Da blir det vel 4 dl vann+2dl pulver for min del Endret 22. mai 2011 av Zlatan92 Lenke til kommentar
Flames Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Kjøpte proteinpulver i Sverige i går men klarer ikke helt å skjønne hvor mye jeg skal fylle flaska. Kjøpte det i en butikk kalt Bodypower (WHEY CLASS+). Det står at man skal fylle: "1dl (35 g) pulver till 2dl vätska. 2-3 ganger daglig". Hva mener dem? Har skjønt at jeg skal fylle flaska med 2dl vann og helle i en full skje som er inne i boksen (1dl), men de jeg ser på treningsstudioet pleier å fylle flaska nesten helt fult mens dette er 1/3 av det. Jeg fyller flaska helt full, men da har jeg tre skjeer pulver (som utgjør ~60g proteiner) til seks desiliter melk. En skje hos meg utgjør ca 20g proteiner, noe som er litt lite å tylle i seg av gangen synes jeg. Så med andre ord er det bedre å fylle flaska helt fult og drikke hele enn å drikke litt og litt på en dag? Da blir det vel 4 dl vann+2dl pulver for min del Ja, jeg liker i hvert fall å gjøre det sånn. Det viktigste er nå å bare få i seg nok proteiner (200g+ for min del), så da blir det ofte slik. Endret 22. mai 2011 av Flames Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 200 gram proteiner på en dag? Hvor mye veier du? Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 2-3 gram per kg kroppsvekt. 80*3 f.eks = 240 gram. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 200 gram proteiner på en dag? Hvor mye veier du? Jeg veier 95.4kg. Brukte et regnestykke jeg fant via /r/fitness på reddit, så konverterte dette om til amerikanske pund og ganget med 1.3g per kilo. 209lbs * 1.3 (aktivitetsnivået mitt) = 271g proteiner/dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå