Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For mye omega3 kan fort gi negative effekter. Ville holdt meg til anbefalt daglig dose. 1- 1,5 SS om dagen er nok.

Risikerer man å gradvis bli samisk?

Den dagen du åpner kjøleskapet og noen synger sami ednan da har du tatt for mye omega 3

Endret av Mikkel™
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For mye omega3 kan fort gi negative effekter. Ville holdt meg til anbefalt daglig dose. 1- 1,5 SS om dagen er nok.

Hm, ålrait. Skal ikke være lett å bli klok på dette. :Jeg spiser så godt som aldri fisk så vil tro at jeg har godt av å få i meg noe hvertfall.

@storken: Hørtes stressende ut å bestille via usa ja. Tror jeg prøver finne noe norsk tilskudd som duger og legger meg på en passelig dose.

Prøvde nettopp bestille vitamin D fra eBay men den ble kansellert da de hadde fått så mange returer fra norge. :wee:

Lenke til kommentar

Hm, ålrait. Skal ikke være lett å bli klok på dette. :Jeg spiser så godt som aldri fisk så vil tro at jeg har godt av å få i meg noe hvertfall.

@storken: Hørtes stressende ut å bestille via usa ja. Tror jeg prøver finne noe norsk tilskudd som duger og legger meg på en passelig dose.

Prøvde nettopp bestille vitamin D fra eBay men den ble kansellert da de hadde fått så mange returer fra norge. :wee:

For en god innføring rundt omega3, også hvordan det fungerer, sjekk ut den siste leangains-artikkelen.

Har bestilt vit-D fra UK (ebay.co.uk) uten problemer selv. Billig er det og :)

Lenke til kommentar

Mager kesam :(? Jeg sverger min sjel ved cottage cheese

Prøv det, smaker herlig. Som yoghurt rett og slett! Brukte wild berries smaken.

Mens vi snakker om cottage cheese, ser at det reklameres for et par nye typer med forskjellig smak. Noen som har testa de?

image%255B4%255D.jpg

image.jpg

Cottage cheese i lasagne funker fett.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Det er viktig å få i seg nok omega3, men ikke for mye.

Vitaminer etc bør bestilles fra EU (eller var det EØS-land?). Varer som er 'ulovlig' i norge, som f.eks. vitaminer med for høye doseringer vil bli stoppet fra USA, men ikke fra England.

Lenke til kommentar

Noen med peiling på omega 3 (storken?) som kan si om dette er brukbart? Og hvor mange kapsler bør jeg innta pr dag.

post-16510-0-50644700-1305825116_thumb.jpg

Nei, den der er rimelig crap. 0,3g EPA og 0,22g DHA per 2 kapsler, altså veldig lite. I Martin Berkhan sin siste artikkel ble det dratt frem en studie som brukte verdiene 2g EPA og 1,5g EPA daglig. Jeg er litt usikker selv om jeg skal trø til med en såppass høy dose selv, siden den ble brukt for å fikse det som mest sannsynelig var et underskudd hos forsøkspersonene. Jeg lå på ca 1g EPA+DHA tidligere, men skal øke denne i første omgang til 2g sammenlagt. Martin Berkhan bruker 2g EPA og 1,5g DHA hos klientene sine, altså 3,5g totalt. Studier har pekt ut 1,3g som optimalt tidligere, så jeg er litt usikker selv.

Myrevolution sin Vital Arctic Oil (hvis du kjøper 3 flasker; 100 kr pr 300 ml = 30 serveringer ved 2g sammenlagt omega3) hadde det beste pris/omega3 forholdet jeg fant. Den boksen din kommer du til å hyperdosere Vit-A om du skal opp i en fin dose.

Uhm, hvordan får du den til 100kr flaska? Ser bare 149...

Lenke til kommentar

Noen med peiling på omega 3 (storken?) som kan si om dette er brukbart? Og hvor mange kapsler bør jeg innta pr dag.

post-16510-0-50644700-1305825116_thumb.jpg

Nei, den der er rimelig crap. 0,3g EPA og 0,22g DHA per 2 kapsler, altså veldig lite. I Martin Berkhan sin siste artikkel ble det dratt frem en studie som brukte verdiene 2g EPA og 1,5g EPA daglig. Jeg er litt usikker selv om jeg skal trø til med en såppass høy dose selv, siden den ble brukt for å fikse det som mest sannsynelig var et underskudd hos forsøkspersonene. Jeg lå på ca 1g EPA+DHA tidligere, men skal øke denne i første omgang til 2g sammenlagt. Martin Berkhan bruker 2g EPA og 1,5g DHA hos klientene sine, altså 3,5g totalt. Studier har pekt ut 1,3g som optimalt tidligere, så jeg er litt usikker selv.

Myrevolution sin Vital Arctic Oil (hvis du kjøper 3 flasker; 100 kr pr 300 ml = 30 serveringer ved 2g sammenlagt omega3) hadde det beste pris/omega3 forholdet jeg fant. Den boksen din kommer du til å hyperdosere Vit-A om du skal opp i en fin dose.

Uhm, hvordan får du den til 100kr flaska? Ser bare 149...

Nå var du sløv disco :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan smaker Vital Arctic Oil egentlig? Ser det står beskrevet som nøytral med appelsinaroma. Stemmer det? Er veldig lite gira på dytte i meg slikt hvis det smaker tran. :p

Kjøper man 10 flasker koster det 89,- stk. Woho!

Endret av phax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...