Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-211409

Hei og takk for svar :D!

Jeg ser ikke ut som en boler i det hele tatt. jeg må nok godt over 80 kg for å nærme meg boler-stadiet (det føler jeg at jeg fikk lagt nok vekt på i forrige innlegg, men folk kan tolke det jeg skriver hvordan de vil...) Problemet er at musklene har mer boleutseende enn veltrent-utseende. Dette er et problem, for det er ikke slik jeg vil at musklene skal se ut.

Og ja, jeg bryr meg om hva andre synes. Jeg trener bl. a for hva jenter synes om kroppen min. I tillegg vil jeg ikke se slik ut selv heller, så det er et problem. Uansett om halvparten her inne veier dobbelt så mye som meg og har tre ganger så mye muskler, har ikke det noe å si for hva jeg synes om min kropp.

Lenke til kommentar

slik ser jeg det:

morning langsomme karbos

lunsj før trening hurtigkarbo

etter trening proteinbombe

win? :)

Nei.

Morgen --> Før trening: lite karbs, mer av proteiner og fett

Før trening: Frukt og proteiner/aminosyrer.

Etter trening: mye karbs og proteiner.

Lenke til kommentar

Så fint. Greit å vite.

Men jeg kom på en ting nå.

Ikke sant, det er en vanlig oppfattelse at mennesket MÅ ha kjøtt for å bli sterk og bygge muskler.

Men hvorfor er da de store apene så sterke? Vi deler tross alt 99 prosent dna med disse skapningene, men allikevel er muskelfibrene dems sånn 80 % sterkere... og de spiser bare grønnsaker.. why?

Lenke til kommentar

Så fint. Greit å vite.

Ikke sant, det er en vanlig oppfattelse at mennesket MÅ ha kjøtt for å bli sterk og bygge muskler.

Men hvorfor er da de store apene så sterke? Vi deler tross alt 99 prosent dna med disse skapningene, men allikevel er muskelfibrene dems sånn 80 % sterkere... og de spiser bare grønnsaker.. why?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=779072&st=0 hehe :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så fint. Greit å vite.

Dietten deres inneholder også 2-3 prosent krypdyr, noe som gir dem litt proteiner. Men spørsmålet er fortsatt ikke besvart. Andre eksempler på sterke dyr som kun spiser grøntfor er hester og elefanter. Jeg antar at det enkleste svaret er at det er fullt mulig å bygge muskler uten noen eller kun liten tilførsel av animalsk protein. Dette gjelder antageligvis først og fremst rene planteetere. En ulv vil mest sannsynelig ikke fungere bra på rødbeter.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk aldri sett en muskulær vegetar.. fant denne på youtube

http://www.youtube.com/watch?v=nIcSuA2b_Wc

Særlig han svenske bodybuilderen er usaklig.. lukter bol lang vei. Det samme kan forøvrig sies av 99% av de som ser beefy ut i den videoen.

De som faktisk er saklig og er kjente atleter er jo også spikertynne. Dette leder meg til å tro at man umulig kan bli ordentlig beefy på et vegetarkosthold.

Lenke til kommentar

De som faktisk er saklig og er kjente atleter er jo også spikertynne. Dette leder meg til å tro at man umulig kan bli ordentlig beefy på et vegetarkosthold.

Det er nesten så jeg skulle prøvd å bevise deg i mot, men jeg er altfor glad i kjøtt til å prøve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...