Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Har kommet et nokså kjipt problem for meg og trenger hjelp...

For ca en uke siden var jeg og badet med noen venner og venninner. Da gikk jeg mye rundt i bar overkropp. Jeg fikk en del positive kommentarer til at jeg hadde lagt på meg en del muskler, men det jeg også fikk kommentarer til, er at jeg har begynt å se litt "boler" ut (skal se om jeg kan legge ut bilde senere for å vise). Jeg har også selv lagt merke til dette de siste to månedene foran speilet, men har ikke tenkt så mye over det. Det å se "boler" ut har aldri vært målet mitt, jeg har alltid hatt(og har) lyst til å se godt veltrent ut, men ikke boler. Jeg kan nevne at jeg er 175cm høy og ca 66-67 kg om morgenen uten klær, så noe stor er jeg egentlig ikke, det er ikke her problemet ligger, det er hvordan musklene ser ut (dårlig forklart, sliter litt med å formulere meg i dag). De ser bolete ut. Har også six pack, noe som gjør at jeg ser mer muskuløs ut enn jeg egentlig er, som igjen hjelper til med bolerinntrykket.

Så, hva kan jeg gjøre? Jeg har fortsatt lyst å legge på meg muskler, det ville ikke skadet, men jeg vil ikke at de skal se "bolete" ut.

Jeg tenker selv at jeg skal begynne å løpe litt mer og trene med høyere repitisjoner (vet ikke om akkurat det vil hjelpe, men hjernen min synes tydeligvis det virker fornuftig å trene med høyere reps for å få mer senete muskler og mindre "bolete".)

haha, har fått slike kommentarer jeg også, vart til og med spørt om og bli testa. Men ærlig talt, ikke bry deg om hva andre synes om deg, tren og bli stor og drit i andre. Er egentlig bare positivt og få slike kommentarer uansett :D men også irretenes at venner alltid skal være så idioter og aldri være glad på andres vegner.. de er bare sjalu unger som ikke har peiling eller kunnskap nok til og fortelle til noen at de noen boler.

sterk blid og dopingfri :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs. Helsemessig, eller treningsmessig? Det er sikkert noe protein der. Men det er uansett tilsatt natriumnitritt, masse tilsetningsstoffer og annet drit som gjør det uaktuelt om en bryr seg om helse.

Jeg mener som i pålegg på brødskiva. Kokt skinke og salami etc. Jeg spiser kun brød ... Finner ikke noe annet supplement som gjør meg like mett og koster så lite som brød så jeg vil høre hva slags synspunkter dere har til hverdagslig pålegg.

Lenke til kommentar

Det spørs. Helsemessig, eller treningsmessig? Det er sikkert noe protein der. Men det er uansett tilsatt natriumnitritt, masse tilsetningsstoffer og annet drit som gjør det uaktuelt om en bryr seg om helse.

Jeg mener som i pålegg på brødskiva. Kokt skinke og salami etc. Jeg spiser kun brød ... Finner ikke noe annet supplement som gjør meg like mett og koster så lite som brød så jeg vil høre hva slags synspunkter dere har til hverdagslig pålegg.

Ting som kokt skinke, kalkunpålegg, roastbeef og feks spekeskinke er bra, men salami bør du styre unna. Samme med servelat og sånt søppel også.

Lenke til kommentar

kokt skinke og familie skinke er både billig og bra vil jeg si. Iallefall hvis man ser på per 100g næringen. Det beste er jo kalkun pålegg, men koster litt ekstra (er du heldig finner du noen slike nedsatt med 50% pga dato ;) )

Tja billig og billig.. det er ganske stiv kilospris sammenlignet med andre typer kjøtt. Og skal man få i seg noe nevneverdig proteiner i et brødmåltid må man jo bruke ganske mye pålegg, og da blir det fort dyrt igjen.

Men det er jo lettvint om ikke annet.

Lenke til kommentar

Brød skal jo liksom være brad på morningen, når du skal ha langsomme karbohydrater elns. Tror ikke hovedmålet der er protein til byggning, det kommer først senere på dagen etter en ev. treningsøkt.

slik ser jeg det:

morning langsomme karbos

lunsj før trening hurtigkarbo

etter trening proteinbombe

win? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...