Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Muskler er viktigst. Du ser biffere ut om du er 180 og er atletisk med 70 kg, enn hvis du er 180 høy og er feit og veier 90kg

Muskler er helt klart viktigst. Men når det kommer til å se biff ut er det hovedsakelig de konvekse kurvene som får deg til å se stor ut. De konkave kurvene skjules i stor grad, men det er disse som vitner om du faktisk er atletisk eller ikke. Derfor kan en på 90 kg se uendelig mye biffere ut enn en på 70 kg, selv om sistnevte er sterkest.

Var nylig i konfirmasjon selv, plagdes med oldemødre og besteforeldre som mente jeg var blitt så tynn i løpet av vintern. "Får du ikke mat?" - gah! I realiteten har jeg gått opp 1-2 (72 ish til 73 ish) kg, men senket fettprosenten med rundt 8-9%. Jeg er helt klart tynnere i fjeset, men med dress vises den ekstra muskelmassen jeg har bygd svært dårlig. Forresten bilde på sistesia i treningsloggen min :p

Endret av storken
Lenke til kommentar

Dæven, såppass ja. Da har jeg en lang vei forran meg :!:

Eg er 183 og regnar med at på rundt 82-85kg kjem eg til å sjå veeeeldig bra ut. Nå har eg rektignok ein god del musklar, i tillegg til at eg har ein stor kropp. Nå er kanskje du meir "spinkel" (?) Så kanskje det passar bra med rundt 80kg.

Kjem sjølvsagt ann på beinbyggninga di.

Lenke til kommentar

Jeg er 185 på 79 kilo med 12% fett ca. Allerede ganske fornøyd men mer muskler er jo ikke til å forakte

Når eg tenker meg om, blir det veldig vanskeleg å sei nøyaktig kva vekt ein burde ligge på for å sjå bra ut.

Å samanlikne meg og deg f.eks. er som å samanlikne ein bjørn med ein kylling. Vil tru eg ligger på rundt 10% fett på 83-85kg

Lenke til kommentar

Takker! Dumt det ikke er noen kildereferanser til noe som alminnelige folk normalt sett godtar. Er så mange som går rundt med formeninger om at forbrenning er noe magisk som de er forbannet eller velsignet med, når de egentlig bare suger til å vurdere sitt eget kosthold... :p

Lenke til kommentar

Noen gode råd for å holde oppe energinivået gjennom treningsøkta? Har hatt endel dager i det siste der jeg mister helt futten etter de første 1-2 øvelsene.

Blir litt synsing, men kan hende du har fått litt lite søvn?

andre ting kan også være lite mat, dårlig oppvarming eller feil tankegang rett å slett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...