Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Måte på så vanskelig dere skal være? Når noen spør om øvelser for å trene en konkret kroppsdel så må det da gå ann å bare svare på det uten å måtte messe om at iso-øvelser er djevelen selv og trener du noe annet enn baseøvelser er du en pyse som ikke kommer deg noen vei her i livet.

Jeg tar 140kg i marken og har sabla tynne underarmer. Er også på det nivået nå at jeg er nødt til å trene opp grepet da jeg sliter på de tyngste settene. Hvorfor det skulle være tåpelig å fokusere på å trene opp grepet sitt tidlig kan jeg ikke fatte og begripe.

Skjerpings.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og selv om isolasjonsøvelser er teit, så fungerer de jo de og..

Greit. Her. Anbefaler å bruke markløft, men det er opp til deg.

Takk! :)

Har tidligere testet ut øvelsen med hantler, men ser for meg den er finere med stang egentlig.

Som sagt, så bruker jeg markløft og.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

Begynn å bøye rundstål... :ph34r:

Jeg har amå underarmer men er sterk i klypa allikevel. Jeg klarer å bøye 8mm armeringsjern, bror min som ikke trener bøyer 12mm såeeee... DET trør jeg kommer av genetikk blandet med arbeid...

Jeg bruker remmer på tunge markløft btw, fan som gidder å trene grepet når man ønsker å trene ryggen og skitapparatet? :p

Lenke til kommentar

Måte på så vanskelig dere skal være? Når noen spør om øvelser for å trene en konkret kroppsdel så må det da gå ann å bare svare på det uten å måtte messe om at iso-øvelser er djevelen selv og trener du noe annet enn baseøvelser er du en pyse som ikke kommer deg noen vei her i livet.

Jeg tar 140kg i marken og har sabla tynne underarmer. Er også på det nivået nå at jeg er nødt til å trene opp grepet da jeg sliter på de tyngste settene. Hvorfor det skulle være tåpelig å fokusere på å trene opp grepet sitt tidlig kan jeg ikke fatte og begripe.

Skjerpings.

De fleste har et svakere grep enn det som trengs for å løfte sitt ytterste og holde fremgangen i markløft (jeg gjør det iallefall) Jeg måtte gått ned 20-40kg for at underarmene mine skulle klare vanlig overhåndsgrep på alle sett, for ikke å snakke om når jeg makser!

Kan også nevne at etter jeg så videoen om grep har nå smerten bare flyttet seg til midterste ledd i fingrene og er enda mer vondt da jeg ikke har hard hud der..

Lenke til kommentar

Et annet tips er å henge i chins stanga så lenge armene dine bare makter å henge der :)

Av og til etter klatretreninga pleier jeg å henge i "vonde" tak for å trene grepstyrke (typisk slike runde tak, som man kan ikke kan gripe rundt). Bruker òg PowerBall en god del, men det er mest for gøy, selv om man blir sterk i grepet av det.

Lenke til kommentar
Et annet tips er å henge i chins stanga så lenge armene dine bare makter å henge der

Forliten vekt.

Legg knebøystanga på sikkerhetsbarene ca en meter over bakken.

Sleng på noen hundre kg og løft den 1cm og hold så lenge du klarer.

Det trener grepsstyrken mer en noen powerball osv.

Edit: Så mye vekt at du klarer 30 sek, øk når man klarer lenger.

Endret av War
Lenke til kommentar

Forøvrig hørt at Kroc Row skal gjøre underverker for grepsstyrken, uten at jeg har prøvd det selv.

Et annet tips er å henge i chins stanga så lenge armene dine bare makter å henge der

Forliten vekt.

Eh, spørs jo hvor lenge du holder ut det da.

Eventuelt er det jo bare å henge på vekter i belte...

Lenke til kommentar

Legg stanga på knebøyracket og lass på med vekter, løft stanga opp et par cm og klem hardt og hold så lenge du klarer. Klarer du mer enn 30 sek, legger du på mer vekter. Gjør det på slutten av mark-treningene eller andre dager.

:yes:

Forliten vekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...