Fredrik Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Noen som har testet disse? Har litt lyst til å kjøpe. Bruke hjemme, siden jeg aldri gidder/husker å trene underarm på studio... http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/-30/iron-arms Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 På trenings-studioet jeg går til er det forferdelig dårlig luft Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 lol, mamma sa at jeg ikke får lov til å legge på meg mer, siden buksene hun kjøpte til meg for 1-2 måneder siden har blitt drittrange. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Fett eller beinmuskler? Lenke til kommentar
storken Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Noen som har testet disse? Har litt lyst til å kjøpe. Bruke hjemme, siden jeg aldri gidder/husker å trene underarm på studio... http://gymgrossisten...r/-30/iron-arms Markløft mer, nuff said ;P Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) What, tar man noe særlig underarm med det? Sånn utover grepet og det å holde hardt i stanga da. Endret 10. mai 2011 av Fredrik Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 What, tar man noe særlig underarm med det? Tar nok. Du vil vel ikke ha underarmer så store som brystmuskler i fysisk volum? Ser bare sært ut =) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Nei, vil ikke det. Men har alltid vært svak i grep og har "unormalt" tynne underarmer. Så hadde vært greit å kunne trene det litt... Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Fett eller beinmuskler? Beinmuskler? Fett eller beinmuskler? Beinmuskler? Lenke til kommentar
storken Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Vel, den dagen du ser noen som holder fast i 150kg med tynne underarmer i overhåndsgrep - da kan du komme tilbake hit Underarmene mine svir som faen etter tung mark med overhåndsgrep. Forresten, mange har sikkert noe å lære av dette. http://www.youtube.com/watch?v=bTqNSgCmM2s&feature=player_embedded 2 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Har sett Rippetoe sin video om grep, og jeg vet det trener undarmene. Og jeg forstår at en som markløfter 150kg ikke har små, puslete underarmer. Men jeg er langt i fra å markløfte 150kg Så sånn i mellomtiden hadde det vært fint med noe for å trene de.. Lenke til kommentar
storken Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Haloooo, markløft - ikke overkompliser det med noe slags teit iso-øvelse for underarmene. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Så sånn i mellomtiden hadde det vært fint med noe for å trene de.. Ja? Markløft! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Ja, da får jeg fortsette med å innarbeide teknikk i markløft uten å løfte tungt da og se underarmene vokse. Lenke til kommentar
storken Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Ja, da får jeg fortsette med å innarbeide teknikk i markløft uten å løfte tungt da og se underarmene vokse. Den der mentaliteten der er bare latterlig og får deg ingen vei når det kommer til trening eller hverdagen generellt. 2 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Ja, da får jeg fortsette med å innarbeide teknikk i markløft uten å løfte tungt da og se underarmene vokse. Den der mentaliteten der er bare latterlig og får deg ingen vei når det kommer til trening eller hverdagen generellt. Det var mer et svar på mentaliteten man møter her iblant. For all del, dere vet mye hva dere driver med, men dere klarer også iblant å være fryktelig bastante. Jeg trener markløft, men jeg trener foreløpig ikke med så veldig mye vekter. Belastningen for grep er ikke akkurat den helt store. Og når jeg da får beskjed om at folk som løfter 150kg i mark ikke har små armer, så forteller det lite annet enn at folk som løfter 150kg i mark har fått trenet grepet sitt. Det tar tid å komme dit, og det jeg da lurer på er om det ikke finnes andre måter å trene underarmer på. Om det er mulig å hente ut litt ekstra fremgang i den første perioden er det jeg tenker på. 2 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Legg stanga på knebøyracket og lass på med vekter, løft stanga opp et par cm og klem hardt og hold så lenge du klarer. Klarer du mer enn 30 sek, legger du på mer vekter. Gjør det på slutten av mark-treningene eller andre dager. Lenke til kommentar
storken Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Det hørtes mer ut som du whina over at du ikke kom til å ha noe fremgang på underarmene med det første. Det er ikke værre enn å begynne å løfte litt skikkelige vekter i mark. Å innøve teknikk i flere uker, for så å bli overrasket når du begynner å løfte tungt (og så må bruke mer tid på å innøve teknikk) ser jeg ikke vitsen med. De færreste klarer å holde overhåndsgrep på de tyngste settene uansett, så du vil overbelaste underarmene. De trenger lite juling for å vokse, så å fokusere på denne kroppsdelen er tullete på et så tidlig stadium. Sorry for at vi møter deg med en "no bullshit" mentalitet, vil du heller ha en klapp på skuldra og en klem? Edit: @ fredrik Endret 10. mai 2011 av storken 2 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Nei, altså, jeg er helt for at man får det servert som det er, men sånn som det er per idag så trener jeg markløft to ganger i uka, og kunne tenke meg noe å "fylle på med". Er klar over viktigheten av baseøvelser, og det er også derfor jeg trener både knebøy og markløft. Men jeg er også opptatt av å gjøre det riktig, og tar det litt mer med ro frem til jeg vet det sitter. Stadig noe nytt jeg merker jeg må terpe på. Og selv om isolasjonsøvelser er teit, så fungerer de jo de og.. Og det ville være løgn om jeg sa at jeg ikke ønsker litt fremgang i starten på underarmer. Man har forskjellige prioriteringer og ønsker. *shrug* 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå