Gjest medlem-211409 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Har en diskusjon med min mor for tiden. Hun mener det er farlig å spise egg hver dag. Grunnen til at vi kom i denne diskusjonen er at jeg spiser ca ett egg til dagen, noen ganger mer. Jeg kan ikke skjønne hvordan det på noen som helst måte kan være farlig for meg, en frisk og rask ungdom, å spise et egg til dagen. For å være ærlig hadde jeg heller trodd hun skulle rose meg for å spise noe så sunt med så mange mineraler og næringsstoffer, men ei om. Jeg tror forresten at grunnen til hennes mistanke om at egg er farlig, er at hennes bror hadde høyt kolesterol en gang i tiden. Han fikk visstnok råd fra legen om at egg var nærmest livsfarlig, og han (og mest sannsynlig min mor) har slukt dette rått og er nå redd for egg. Så, noen her som har lyst til å hjelpe meg? Komme med gode sider hvor det står noe informativt om egg og hvordan det er med regelmessig spising av egg? Eller noen som har gode kunnskaper de har lyst å dele? Setter pris på all hjelp Har lyst å vise min mor noe informativt om egg og forhåpentligvis slippe å krangle med henne om min eggspising. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg er vel egentlig undervvektig. Ikke overvektig nei, de siste årene har det vært lite mosjon ja, men det er jo fordi hun knakk nakken da jeg gikk i 2 klasse pluss at hun fikk en sykdom som heter fibromyalgi. Hun har hatt en smule uflaks. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 http://matavisen.no/artikkel/egg--en-sann-sunnhet/1850 Denne burde gjøre susen. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 http://matavisen.no/artikkel/egg--en-sann-sunnhet/1850 Denne burde gjøre susen. Takker Ser hele artikkelen er basert på en studie. Hadde vært greit med litt mer håndfaste "bevis" for mine argumenter, men tusen takk, ellers bra artikkel Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Har en diskusjon med min mor for tiden. Hun mener det er farlig å spise egg hver dag. Grunnen til at vi kom i denne diskusjonen er at jeg spiser ca ett egg til dagen, noen ganger mer. Jeg kan ikke skjønne hvordan det på noen som helst måte kan være farlig for meg, en frisk og rask ungdom, å spise et egg til dagen. For å være ærlig hadde jeg heller trodd hun skulle rose meg for å spise noe så sunt med så mange mineraler og næringsstoffer, men ei om. Jeg tror forresten at grunnen til hennes mistanke om at egg er farlig, er at hennes bror hadde høyt kolesterol en gang i tiden. Han fikk visstnok råd fra legen om at egg var nærmest livsfarlig, og han (og mest sannsynlig min mor) har slukt dette rått og er nå redd for egg. Så, noen her som har lyst til å hjelpe meg? Komme med gode sider hvor det står noe informativt om egg og hvordan det er med regelmessig spising av egg? Eller noen som har gode kunnskaper de har lyst å dele? Setter pris på all hjelp Har lyst å vise min mor noe informativt om egg og forhåpentligvis slippe å krangle med henne om min eggspising. Egg er tvert i mot farlig! http://fitnessbloggen.no/blogg/2009/12/14/finn-ut-hvorfor-du-br-ke-inntaket-ditt-av-egg/ http://fitnessbloggen.no/blogg/2010/12/17/-spis-egg-og-fa-lavere-kolesterol/ For ordens skyld kan du jo måle kolesterolet ditt nå --> øke egginntaket --> måle kolesterol igjen, så ser du Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Egg er tvert i mot farlig! http://fitnessbloggen.no/blogg/2009/12/14/finn-ut-hvorfor-du-br-ke-inntaket-ditt-av-egg/ http://fitnessbloggen.no/blogg/2010/12/17/-spis-egg-og-fa-lavere-kolesterol/ For ordens skyld kan du jo måle kolesterolet ditt nå --> øke egginntaket --> måle kolesterol igjen, så ser du Aiaiai, takk . Hehe, orker nok ikke å gå til en slik sjekk. Føler jeg allerede er litt for desperat som gidder å søke internettet opp og ned etter artikler som taler for min sak. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Vurderer legesjekk for å måle verdier av kolesterol, vitaminer og diverse. Ikke fordi jeg er syk, kun nysgjerrig på om jeg får for mye eller for lite av noe. Kan noen anbefale eller fraråde dette? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Hadde jo vært gøy å sjekka! Litt nysgjerrig på min helsetilstand selv... Hadde vært ålreit å målt sånne ting, fettprosent osv. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Har ikke gjort det selv, men det er anbefalt å se om du har noen mangler eller kritiske verdier. Burde egentlig gjort det, men er ikke nok tiltak i meg Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Har utsatt det litt selv. Jeg må egentlig sjekke om jeg har... øh, enten jernmangel eller for mye Pappa har det og det er visst arvelig. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Time bestilt. Kan melde tilbake her om hvordan det gikk. Om det er noe å bruke tid på osv Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Har en diskusjon med min mor for tiden. Hun mener det er farlig å spise egg hver dag. Grunnen til at vi kom i denne diskusjonen er at jeg spiser ca ett egg til dagen, noen ganger mer. Jeg kan ikke skjønne hvordan det på noen som helst måte kan være farlig for meg, en frisk og rask ungdom, å spise et egg til dagen. For å være ærlig hadde jeg heller trodd hun skulle rose meg for å spise noe så sunt med så mange mineraler og næringsstoffer, men ei om. Jeg tror forresten at grunnen til hennes mistanke om at egg er farlig, er at hennes bror hadde høyt kolesterol en gang i tiden. Han fikk visstnok råd fra legen om at egg var nærmest livsfarlig, og han (og mest sannsynlig min mor) har slukt dette rått og er nå redd for egg. Så, noen her som har lyst til å hjelpe meg? Komme med gode sider hvor det står noe informativt om egg og hvordan det er med regelmessig spising av egg? Eller noen som har gode kunnskaper de har lyst å dele? Setter pris på all hjelp Har lyst å vise min mor noe informativt om egg og forhåpentligvis slippe å krangle med henne om min eggspising. Spør som en fireåring til hun gir seg... HVA er galt med egg? HVORFOR er det galt med egg? HVA gjør egg i kroppen? HVA består egg av som øker kolesterolet? De fleste gir seg i diskusjoner når man setter spørsmålstegn ved hva som er galt. På jobb er det en dame som hele tiden sier man må passe på saltinntaket. Jeg spurte HVORFOR, og når hun ikke kunne svare så sa jeg at jeg brukte mye salt i maten for å holde væskenivåene stabile. Etter det har hun ikke sagt så mye om kosthold... 1 Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg prøver å få i meg noe salt jeg og når jeg har fått i meg for mye væske... Lenke til kommentar
discostu Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 MyRevolution har tilbud nå på myprotein. Dere som har rabatter/gratis frakt osv, hvordan får man det? Vurderer å slenge inn en bestilling. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Spør som en fireåring til hun gir seg... HVA er galt med egg? HVORFOR er det galt med egg? HVA gjør egg i kroppen? HVA består egg av som øker kolesterolet? De fleste gir seg i diskusjoner når man setter spørsmålstegn ved hva som er galt. På jobb er det en dame som hele tiden sier man må passe på saltinntaket. Jeg spurte HVORFOR, og når hun ikke kunne svare så sa jeg at jeg brukte mye salt i maten for å holde væskenivåene stabile. Etter det har hun ikke sagt så mye om kosthold... Hehe, drittungetaktikken. Velprøvd og velvirkende. Skal gjøre det og om hun ikke gir seg etter å ha lest artiklene Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Mutra mente at protpulver var som anabole steroider og at funksjonen det hadde var like avhengighetsskapende som narkotika ... Det ga seg når jeg spurte om hu hadde vært på avrusing fra Toro. 7 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 MyRevolution har tilbud nå på myprotein. Dere som har rabatter/gratis frakt osv, hvordan får man det? Vurderer å slenge inn en bestilling. Damn, jeg som nettopp kjøpte ei bøtte elite gold som faktisk blei dyrere Tror jeg må dra frem sparebøssa og kjøpe et par bokser å ha på lager :o Gratis frakt får du ved å være aktiv på forumet dems. Rabatt får du ved å legge igjen X antal kroner i nettbutikken demns. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 MyRevolution har tilbud nå på myprotein. Dere som har rabatter/gratis frakt osv, hvordan får man det? Vurderer å slenge inn en bestilling. Takk for at du sa frå! Då blir det ei bøtte på meg! Du må vere aktiv på forumet deires. Kan anbefale å lage ein treningslogg der Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Stikker på trening nå, og er spent på hvordan formen er etter russetid + en lang helg denne helga hvor jeg utelukkende levde på junkfood og alkohol, med hardcore festing og minimalt med søvn. Tviler på at det blir noen økninger fra forrige gang, for å si det sånn Lenke til kommentar
discostu Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Svarte satan. Når det først kommet et tilbud så har jeg ikke nok poster. Får blodspamme ned hele forumet Elite gold er fortsatt billigere om man handler 12kg bulk pakka da " Gjelder det samme TN.no btw? Eller må man bare handle mye der før man får rabatter? Endret 10. mai 2011 av discostu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå