Tanner Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Sekk med vekter eller "vektvest" funker for å gjøre kropps hev tyngre. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Et slikt belte som festes rundt livet/korsryggen (sånn vektløfing-belte), et tau (f.eks. slikt som deler seg i to, så du drar en halvdel på hver side av deg, triceps-øvelse. Vanskelig å forklare), så fester du vekter i tauet. Så fester du tauet i beltet. La vektene dingle mellom beina, så vips har du noe mer enn kun egen kroppsvekt å løfte på chins osv. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) Ah! Fin start på dagen! Skogstur på 5.85 kilometer (en vei) med stigning fra 103 MOH til 254 MOH. Kaffe i sola med lukta av granskog Edit: GPS track Endret 8. mai 2011 av Mikkel™ Lenke til kommentar
Requi Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Noen som har tips til noen trenings filmer? Har allerede sett Bigger Stronger Faster og I want to look like that guy. Strong the Movie - http://www.strongmovie.com/ Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Jeg har drevet en del med klatring, og har i det siste gått over til å trene mer og mer ren kroppsvekttrening (chins, pull-ups, push-ups, planke mm.) i tillegg. Lurer på noen ting: - Hvordan kan jeg gjøre øvelsene tyngre? Legge på vekt, eller kan jeg "komplisere" dem på noen måte. F.eks. push-ups blir tyngre med bena høyere (men da trener man mye skuldre igjen) og chins blir jo tyngre med breiere grep (men da trener man òg andre muskler?). Trener nå med 3*10 chins med kroppsvekt uten problem, og det er vel ikke noe poeng i å stadig ta flere chins? - Hvilke andre øvelser anbefales? Finnes det noen gode sider/bøker med oversikt? Har funnet noen, men skulle gjerne hatt noen flere innspill. Jeg drev å tok chins med vekter i en sekk en liten stund. Det ble ekkelt fordi at vekten i sekken dinglet litt for mye. Det å ta push ups og dips med sekk med vekter fungerer meget bra. Løsningen for meg til slutt for meg når det gjaldt chins var å skaffe meg en kjetting som jeg bare festet i beltet og i vektskivene. Du sier du tar 3x10 i chins, mulig dette er pure bro-science, men jeg tror det er anbefalt at du ikke burde trene med ekstra vekt i chins hvis du ikke er over 15+ i reps. Kanskje du burde prøve å perse engag for å se hva du klarer maksimalt i Chins? For å få variasjon i chins så kan du også prøve å kjøre Forced Negatives. Det vil si at du starter på toppen så for å heise deg sakte ned igjen. En liten film som viser noen push-ups varianter.LENKE 1 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Ja! Endelig nådde jeg målet mitt! Klarte 100Kg markløft idag, var så vidt. Vet det ikke er mye, men ganske fornøyd med det i og med at jeg slet med å løfte stanga for 7-8 måneder siden. 1 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Har dere noe fast rituale på noe dere får i dere etter trening? Fokuserer dere på karbohydrater f.eks? Gymgrossisten har forøvrig mai-tilbud (likt apriltilbudet, men bedre pris): http://gymgrossisten.no/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=6&funk=visa_artikel&artnr=SETMAJ1101NO&extra=kampanj Tomt for Omega3, igjen, da... Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) Er det en fornuftig og sunn treningsmåte bare å ta chins, pull-ups, sit ups, push ups, og andre varianter av disse? Eller blir det for "lite"? Har blitt litt hekta på Barbangerz filmen på forrige side og Calisthenics generelt, derfor jeg spør. Endret 8. mai 2011 av Wiciwato Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Ingenting galt med øvelsene, men du glemmer jo beina. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Ingenting galt med øvelsene, men du glemmer jo beina. Der har jeg racersykkel og jogging til rådighet. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Som ikke bygger muskler i særlig grad.. 2 Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Da får jeg ta Spenst til rådighet. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) asdf Endret 9. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Hei. Er på jakt etter et par nye joggesko. Har ganske få kriterier egentlig. De trenger ikke være overpriset, og burde tåle styrketrening i tillegg til løpetrening. Forslag? Lenke til kommentar
HOK Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Hei. Er på jakt etter et par nye joggesko. Har ganske få kriterier egentlig. De trenger ikke være overpriset, og burde tåle styrketrening i tillegg til løpetrening. Forslag? Ta deg en tur på løpelabbet om du har mulighet. Kjøpe meg sko der for et par uker siden og er storfornøyd. Der løper du blant annet på en tredemølle med forskjellige par sko, og tester hvilke som passer deg best. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Hei. Er på jakt etter et par nye joggesko. Har ganske få kriterier egentlig. De trenger ikke være overpriset, og burde tåle styrketrening i tillegg til løpetrening. Forslag? Ta deg en tur på løpelabbet om du har mulighet. Kjøpe meg sko der for et par uker siden og er storfornøyd. Der løper du blant annet på en tredemølle med forskjellige par sko, og tester hvilke som passer deg best. Takk for svar! Hvordan er prisene der? Fått inntrykk av at det er veldig dyrt. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Jeg betalte vel 1400 kr for paret mitt, så er ikke veldig mye dyrere enn andre steder. Men man får jo sko som er mye bedre tilpasset sine bein enn andre steder. Går jo evt an å stikke innom der og teste hvilke typer sko man bør kjøpe, for så å finne disse billigere andre steder. Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Jeg har drevet en del med klatring, og har i det siste gått over til å trene mer og mer ren kroppsvekttrening (chins, pull-ups, push-ups, planke mm.) i tillegg. Lurer på noen ting: - Hvordan kan jeg gjøre øvelsene tyngre? Legge på vekt, eller kan jeg "komplisere" dem på noen måte. F.eks. push-ups blir tyngre med bena høyere (men da trener man mye skuldre igjen) og chins blir jo tyngre med breiere grep (men da trener man òg andre muskler?). Trener nå med 3*10 chins med kroppsvekt uten problem, og det er vel ikke noe poeng i å stadig ta flere chins? - Hvilke andre øvelser anbefales? Finnes det noen gode sider/bøker med oversikt? Har funnet noen, men skulle gjerne hatt noen flere innspill. Kjøp boka Never Gymless av Ross Enamait. Finnes her!En utrolig bra bok som omhandler trening uten noe særlig utstyr. Men den letteste justeringa du kan gjøre med push- og pull-ups for å få de tyngre er å gradvis gå over til enarmsvarianter. Chins/pullups med en arm er utrolig tungt, så det er noe å bryne seg på en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå