Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Finfin link. Takker! :)

Står blant annet at kortere bevegelsesmønstre vil gi bedre aktivering av brystpartiet. Albuene inntil kroppen for bedre føring. Alt i alt, aldeles utmerket.

Vil liksom ikke være noen nagge-nils, men finnes det noen gode øvelser for midtpartiet? Jeg tenker da primert på hele sirkumsfæren i området ved korsryggen. Vet om den ene som jeg kaller "selen" hvor man ligger på magen og hever føttene og armene... faktisk veldig ålreit øvelse da.

Knebøy, markløft og palloff press, finnes ikke bedre ;)

Edit: @Fredrik: omtrentlig skulderbredde+5cm her, med tærne pekende ~30grader utover.

Endret av storken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke svar var direkte hårreisende?

Kreatin ikke har noe effekt, proteinpulver er unødvendig (greit nok, er ikke nødvendig. Men mange trenger det påfyllet en shake per dag gir, samt tiden det sparer i forhold til tidsrommet etter trening hvor næring burde inntas)

Synes også at svarene var altfor generelle og ikke besvare spørsmålet noe særlig godt. Begreper som "sunt norsk kosthold" ble brukt litt for lett og aldri forklart hva det faktisk var.

Snakket vi om samme ting nå?

Trodde du mente denne http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2477

Lenke til kommentar

Det var et lignende møte her om dagen/forrige fredag eller hva. Der var det en mannlig lege eller noe slikt som svarte. Han skrev mye, sa lite, og var egentlig bare trangsynt og drev med vranglære.

Storken, er det jeg gjør og. Mulig jeg bare var trøtt og ute av form idag. Sto opp tidlig og sittet på skolen og skrevet bachelor, så trena egentlig når jeg var trøtt og sulten. Regner med det hjelper seg til mandag igjen, fått noen dagers hvile og slikt. Markløft gikk overraskende bra idag da, så helt misfornøyd er jeg ikke :p

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Jeg synes ikke den artikkelen var så dum og idiotisk som alle skal ha det til her... Fyren gir jo vanlige folk som ikke er vant til trening råd og tips, det er ikke ment som noe styrkeprogram eller noe effektivt muskelbyggingsprogram.

Jeg syntes ikke artikkelen var bra på noe måte, altså. Dårlig valg av øvelser for nybegynnere og generelt mye annet dårlig basert på en helt annen informasjon enn hva jeg har lest på seriøse sider. Men det finnes så utrolig mange mye dårligere artikler på nettet- så synes ikke denne var noe spesielt å trekke fram.

Lenke til kommentar

Kjæresten har kjøpt line. Spente opp mellom to trær, så har prøvd ca. 1,5 time idag. Ganske skjelven i starten. :!: Noe man blir ganske sliten av. Kom seg etterhvert, tar noen steg nå. Artig!!

I følge reklamen klarer man å stå 10 sekunder etter ca. 15 min med øving. Ikke helt enig i det.. :p Men har nok noe med hvor stor avstand det er mellom trærne. Vi hadde akkurat 10 meter, noe som gjør at linen kan bevege seg mye mer enn om den var hardt spent på 5 meter, f. eks.

Genialt lett å sette opp, bare slenger linen om et tre og andre delen om et annet tre. Setter de sammen og jekker til det er stramt nok.

Fant en plass der linen kostet 50 dollar og gratis frakt. 270 nok ca. Slapp visst unna moms i posten også. :) Kom i posten etter noen få dager.

http://bugsbalance.com/

Lenke til kommentar

Jeg har drevet en del med klatring, og har i det siste gått over til å trene mer og mer ren kroppsvekttrening (chins, pull-ups, push-ups, planke mm.) i tillegg.

Lurer på noen ting:

- Hvordan kan jeg gjøre øvelsene tyngre? Legge på vekt, eller kan jeg "komplisere" dem på noen måte. F.eks. push-ups blir tyngre med bena høyere (men da trener man mye skuldre igjen) og chins blir jo tyngre med breiere grep (men da trener man òg andre muskler?). Trener nå med 3*10 chins med kroppsvekt uten problem, og det er vel ikke noe poeng i å stadig ta flere chins?

- Hvilke andre øvelser anbefales? Finnes det noen gode sider/bøker med oversikt? Har funnet noen, men skulle gjerne hatt noen flere innspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...