Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Er klar over at det ikke er folk kroppsbyggere og styrkeløftere, men fremdeles. Forslagene som kom i sist runde var jo hårreisende! Mye av det var også direkte feil noe som ikke er bra for de med lite kunnskap..

Ellers virker det som at svarene er helt kurante denne gang, men spørsmålene er ikke spesielt utfordrerne heller.

EDIT: Siden det er fredag, ble det 6 skiver med totalt 300g kalkun pålegg og 1/2 paprika til lønsj, fraktet nedover strupen med 1/2 liter lett melk :thumbs:

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er klar over at det ikke er folk kroppsbyggere og styrkeløftere, men fremdeles. Forslagene som kom i sist runde var jo hårreisende! Mye av det var også direkte feil noe som ikke er bra for de med lite kunnskap..

Ellers virker det som at svarene er helt kurante denne gang, men spørsmålene er ikke spesielt utfordrerne heller.

EDIT: Siden det er fredag, ble det 6 skiver med totalt 300g kalkun pålegg og 1/2 paprika til lønsj, fraktet nedover strupen med 1/2 liter lett melk :thumbs:

Hvilke svar var direkte hårreisende?

Lenke til kommentar

Hvilke svar var direkte hårreisende?

Kreatin ikke har noe effekt, proteinpulver er unødvendig (greit nok, er ikke nødvendig. Men mange trenger det påfyllet en shake per dag gir, samt tiden det sparer i forhold til tidsrommet etter trening hvor næring burde inntas)

Synes også at svarene var altfor generelle og ikke besvare spørsmålet noe særlig godt. Begreper som "sunt norsk kosthold" ble brukt litt for lett og aldri forklart hva det faktisk var.

Lenke til kommentar

Trodde først det var noen som trolla, men han der kidden er helt seriøst tardmachiene maximum overdrive sammen med de som kommenterer på siden hans. "Perhaps your body is just 'rehydrating' after so many years of being dehydrated. I betcha it's all water! ... look at all of the muscle you've put on!" herregud!

Vegan - promotører burde skamme seg. Slik går det når du får i deg for lite animalsk protein og b12. Se hudfargen og forfallet - æsj. B12 er viktig for hjernefunksjon, det er vel det som har feila hardt her.

Lenke til kommentar

Skaffet nettop dørtrapes til pull og chinups... det gikk ikke så bra, hehe. klarer kun 2-3 stk om gangen. :)

Jeg har også lagt merke til at jeg "mangler" ett eller annet i form av muskler ved skulderbladene, da push ups sliter veldig på det området.

hvilke øvelser kan jeg foreta for å kontre push up slitasje, eller herde rammeverket for denne øvelsen?

Lenke til kommentar

Hei Storken. Vel møtt!

først og fremst takker jeg for inspill.

men jeg skjønner ikke helt hva du mener.

dersom jeg står med albu helt inntil kroppen og dytter, skal vi si, rett fra.. så kjenner jeg belastningen aller mest rundt skulderpartiet, på det værste.

dersom jeg flytter armene ut føles det betydelig bedre. som jeg ser det er det nesten stikk motsatt av det du forteller meg. nå skal det sies at jeg har gjort et alvorlig antall reps med "rett fram" metoden av pushups før jeg i det siste har variert litt.

kanskje jeg rett og slett bare burde ta en pause...

men det er ikke noen sener eller muskler rundt skulderleddet som kan herdes med tanke på belastningen som foregår under en push up øvelse?

tenkte kanskje trapesen kunne styrke ting litt rundt det området, ev. roing på en sånn maskin, men da må jeg innom treningstudio :)

Lenke til kommentar

Vanskelig å si hva som feiler deg uten å se deg i person.

I armhevinger er det hovedsakelig Pectoralis major, framside skulder, triceps og serratus anterior som brukes. Når du flytter albuene nærmere kroppen øker du belastningen på pecs og avlaster fremside skulder.

Roing er det motsatte av armhevinger. Skal du få orden på armhevinger kan du prøve å gjøre dem mot et bord eller en stol (sånn at du får mindre total belastning), med rett teknikk. Få med brystmusklene, der ligger problemet hos 90% av dem jeg har retta teknikken til.

Lenke til kommentar

Åssen "får jeg med" brystmusklene? Må være noe feil med teknikk siden disse ikke aktiveres.. eller må jeg gå aktivt inn får å spenne de?

Det eneste jeg har hørt om push ups er rak rygg, lik fordelt vekt på begge sider av midtlinjen, og alltid holde ryggen rett og løfte med armene og ikke "åle" seg til neste push. og det er egentlig det.

Er det noe sted det er lurt å "stoppe" oppferden. Hvor strak skal armene være før en senker kroppen og klargjør for ett nytt push?

tror kanskje jeg har en helt feilteknikk inne her og er takknemlig dersom der finnes råd.

Lenke til kommentar

Finfin link. Takker! :)

Står blant annet at kortere bevegelsesmønstre vil gi bedre aktivering av brystpartiet. Albuene inntil kroppen for bedre føring. Alt i alt, aldeles utmerket.

Vil liksom ikke være noen nagge-nils, men finnes det noen gode øvelser for midtpartiet? Jeg tenker da primert på hele sirkumsfæren i området ved korsryggen. Vet om den ene som jeg kaller "selen" hvor man ligger på magen og hever føttene og armene... faktisk veldig ålreit øvelse da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...