bIsk0p Skrevet 3. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2011 Fikk mail fra Tailorstore som ville dobbeltsjekke at jeg var 10-15cm bredere over skuldrene enn normalen i forhold til "normalen", litt lang armer hadde jeg vist også Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2011 Merkelige greier, sjekka målene dine i treningsloggen og du var jo overhodet ikke unormalt bred i forhold til høyden. Du får si ifra til skredderen din at du tross alt er 190cm høy. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2011 Breaking news hva fiskeolje, selolje og andre marine oljer angår!! http://www.trofico.n...emid=71&lang=nb Gå til linkene nederst på sida (1,2,3 og 4)og les!!! Orker ikke lese, men er det noe av det samme som står her? http://fitnessbloggen.no/blogg/2011/5/2/omega-3-fettsyrer-gir-kt-muskelvekst/ Nei, dette kan sammenlignes med vanlig proteinpulver og BCAA. Det nye er at man ønsker å bryte ned fettsyrer til lipider for menneskelig bruk. Dette er enda ikke tillatt i Norge, men det kommer nok ganske snart. Se for deg ferdig fordøyd mat som går rett til tiltenkt bruk istedenfor at kroppen selv må bryte maten ned til de delene den skal ha. Jeg ser bakdelene med akkurat det, kroppen venner seg til å ikke måtte bryte ned vanlig mat og vil slite om man må det. Men for kortere perioder som på diett o.l. har det nok en særdeles stor nytte Bare min egen hypotese men dog... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2011 Merkelige greier, sjekka målene dine i treningsloggen og du var jo overhodet ikke unormalt bred i forhold til høyden. Du får si ifra til skredderen din at du tross alt er 190cm høy. Høyde og vekt ble også oppført, men tror det var i forhold til hals-målet mitt. Var iallefall det det stod i advarslene når jeg skrev inn målene. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 3. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2011 BCAA eller Jack3d før 2km spurt test i morgo? Det blir gjort på tom mage forresten Lenke til kommentar
storken Skrevet 3. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2011 Breaking news hva fiskeolje, selolje og andre marine oljer angår!! http://www.trofico.n...emid=71&lang=nb Gå til linkene nederst på sida (1,2,3 og 4)og les!!! Orker ikke lese, men er det noe av det samme som står her? http://fitnessblogge...kt-muskelvekst/ Nei, dette kan sammenlignes med vanlig proteinpulver og BCAA. Det nye er at man ønsker å bryte ned fettsyrer til lipider for menneskelig bruk. Dette er enda ikke tillatt i Norge, men det kommer nok ganske snart. Se for deg ferdig fordøyd mat som går rett til tiltenkt bruk istedenfor at kroppen selv må bryte maten ned til de delene den skal ha. Jeg ser bakdelene med akkurat det, kroppen venner seg til å ikke måtte bryte ned vanlig mat og vil slite om man må det. Men for kortere perioder som på diett o.l. har det nok en særdeles stor nytte Bare min egen hypotese men dog... Altså, ikke for å være helt partypooper her nå, men om det hadde hatt noe for seg tror jeg kroppsbyggere hadde inntatt næring intravenøst for lenge siden. Jeg er ganske sikker på at det er bakdeler ved å ta ut fordøyelsen av ligninga. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2011 Nei, dette kan sammenlignes med vanlig proteinpulver og BCAA. Det nye er at man ønsker å bryte ned fettsyrer til lipider for menneskelig bruk. Dette er enda ikke tillatt i Norge, men det kommer nok ganske snart. Se for deg ferdig fordøyd mat som går rett til tiltenkt bruk istedenfor at kroppen selv må bryte maten ned til de delene den skal ha. Jeg ser bakdelene med akkurat det, kroppen venner seg til å ikke måtte bryte ned vanlig mat og vil slite om man må det. Men for kortere perioder som på diett o.l. har det nok en særdeles stor nytte Bare min egen hypotese men dog... Altså, ikke for å være helt partypooper her nå, men om det hadde hatt noe for seg tror jeg kroppsbyggere hadde inntatt næring intravenøst for lenge siden. Jeg er ganske sikker på at det er bakdeler ved å ta ut fordøyelsen av ligninga. Jeg skrev jo: Jeg ser bakdelene med akkurat det, kroppen venner seg til å ikke måtte bryte ned vanlig mat og vil slite om man må det. Men for kortere perioder som på diett o.l. har det nok en særdeles stor nytte Maten er jo ikke i helhet ferdig fordøyd, men brutt ned ganske langt i den prosessen som kroppen vanligvis tar seg av. Det er det samme med BCAA, det er brutt ned til nærmest peptider for et raskere og mer direkte opptak. Det blir det samme som marine fosforlipider som jeg skriver om. Det er rett og slett fett brutt ned noen hakk for raskere opptak og høyere utnyttelsesgrad Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mai 2011 BCAA eller Jack3d før 2km spurt test i morgo? Det blir gjort på tom mage forresten Hva mener du med spurttest? Du skal vel ikke spurte 2 km? Lenke til kommentar
storken Skrevet 3. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2011 BCAA eller Jack3d før 2km spurt test i morgo? Det blir gjort på tom mage forresten Ikke gjør det på tom mage, sørg for å få i deg ~50g carbs 1-2 timer i forveien. Ikke overhydrer, fare for sting da. Heller mildt dehydrert enn overhydrert Bcaa har ingenting for prestasjonene å si, men for restitusjonen etterpå - så jack3d før testen. (Forresten, jack3d - waste of money imo). Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mai 2011 Ja! Det lurer jeg på! Hva kan jeg gjøre for å forhindre sting på f.eks 3000meter-løp? Nå har jeg én ting, -være litt dehydrert. Andre? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2011 Jack3d! Kaffe! Ingen av delene! Mest fordi jeg ikke ønsker å gå og være avhengig av koffein. Jeg synes litt synd på dem som ikke fungerer om morningen/ettermiddagen fordi de ikke har fått drukket sine x kopper kaffe. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2011 Nå har jeg én ting, -være litt dehydrert. Andre? Poenget var ikke at du skal være dehydrert. Bare at det er å foretrekke over å ha for mye væske i magen. Det viktigste er å varme godt opp. Alt for mange når jeg gikk på VGS som skulle "spare krefter" til selve testen. Det førte bare til melkesyre og hold med en gang. Start i et okey rolig tempo du tror du kan holde hele veien. Lettere for kroppen å springe jevnt under melkesyregrense, enn å holde et tempo i starten som fører til melkesyre etter noen minutter slik at du så må springe veldig sakte. Selv om det føles som om mange springer fra deg i starten, så tar du igjen dem etterpå. Min erfaring. Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 3. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) BCAA eller Jack3d før 2km spurt test i morgo? Det blir gjort på tom mage forresten Jeg ville fått i meg tregt nedbrytbare karbohydrater litt mer enn en time før løpet, gjerne opp mot to. Dette er det som har fungert best for meg på langdistanseløp i hvert fall. Hvorfor vil du forresten gjøre det på tom mage? Edit: Så først nå at mange har svart på samme spørsmål bedre enn meg. Endret 3. mai 2011 av medlem-211409 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 3. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2011 BCAA eller Jack3d før 2km spurt test i morgo? Det blir gjort på tom mage forresten Ikke gjør det på tom mage, sørg for å få i deg ~50g carbs 1-2 timer i forveien. Kan ikke dette føre til en blodsukkerkræsj og lite energi når han skal i ilden? Tror det er bedre å ta det litt kortere tid før du skal prestere for å holde energinivået oppe. Tenk på PF, hvor du skal spise frukten like før trening, ikke lenge før. Lenke til kommentar
storken Skrevet 3. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2011 BCAA eller Jack3d før 2km spurt test i morgo? Det blir gjort på tom mage forresten Ikke gjør det på tom mage, sørg for å få i deg ~50g carbs 1-2 timer i forveien. Kan ikke dette føre til en blodsukkerkræsj og lite energi når han skal i ilden? Tror det er bedre å ta det litt kortere tid før du skal prestere for å holde energinivået oppe. Tenk på PF, hvor du skal spise frukten like før trening, ikke lenge før. Jeg er ikke helt sikker, greia er at blodsukkernivåene sammen med insulinnivåene kommer til å være skyhøye når du starter løpet. Følger du PF er glykogenlagrene fra før av rimelig fulle, men den lille påfyllen vil være positivt for å klemme ut det lille ekstra. Slik jeg har forstått det er det mindre belastende for kroppen å frigjøre glukose fra glykogenlagre - enn å ta det opp fra fordøyelsessystemet. Maraton-distanse løping blir selvfølgelig noe annet, siden glykogenlagrene dine går tomme etterhvert. Løping på tom mage er ihvertfall ikke anbefalt, styrketrening skiller seg fra løping på det området. "Blodsukkerkræsj" er forresten ikke noe som en normalt trent person opplever. Om du er diabetiker eller har type2 diabetes (el forstadie) blir det noe annet. Næring like før kondisjonstrening er ikke lurt, mener nå jeg. Noen (usikker her) timer i forveien dog, er anbefalt. Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2011 Høyde og vekt ble også oppført, men tror det var i forhold til hals-målet mitt. Var iallefall det det stod i advarslene når jeg skrev inn målene. Ved en nærmere titt så er du faktisk veldig brei over skuldra! Jeg har ca samme mål som deg på hals og bryst (39 og 105cm), men er hele 10cm mindre i skulderbredde. Så enten har du massive skuldre eller så er det jeg som er pinglete Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 3. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2011 Er ikke helt sikker jeg heller. Veit bare at Børge ikke anbefaler å få i seg noe særlig med karbohydrater tidlig på dagen/før trening, da det kan føre til dårlige energinivåer på trening. Mulig dette bare gjelder for styrke. Blodsukkerkræsj var kanskje ikke helt rett betegnelse, men du skjønte tydeligvis hva jeg mente. Lenke til kommentar
storken Skrevet 3. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2011 Er ikke helt sikker jeg heller. Veit bare at Børge ikke anbefaler å få i seg noe særlig med karbohydrater tidlig på dagen/før trening, da det kan føre til dårlige energinivåer på trening. Mulig dette bare gjelder for styrke. Blodsukkerkræsj var kanskje ikke helt rett betegnelse, men du skjønte tydeligvis hva jeg mente. Veldig usikker selv, har ikke testa dette kontrollert selv - men å teste 2km løpetid hadde jo ikke vært så dumt egentlig. Det er bare det, når jeg begynner å løpe, så innser jeg hvor mye jeg hater å løpe xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå