Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen anbefale meg et godt treningsprogram? Har kjørt SL 5x5 i et halvt år omtrent, men mistet motivasjonen etter jul blant annet pga. mangel på fremgang. Jeg antar at grunnen er at jeg spiste for lite mat og fikk nok for lite søvn.

 

Uansett, skulle gjerne hatt et høyrep program, da jeg tror det passer bedre for meg. Jeg er nok ikke bygd for noen rå eksplosiv styrke, så satser heller mer på muskelvekst. Tenkte kanskje jeg skulle prøve å ligge litt i underskudd fram til sommeren, for å få vekk litt overflødig fett(vet jeg er litt sent ute, men bedre sent enn aldri).

 

Til poenget, noen anbefalinger på et treningsprogram?

Lenke til kommentar

Jeg klarte å skade meg av overhead press (SL 5x5) :( Ble alt for revet med, og skulle absolutt ta en repetisjon til, som resulterte i dårlig teknikk. Bøyde meg alt for langt bakover med øvre rygg...

 

Nå kjenner jeg at det stikker veldig vondt i øvre ryggmarg hver gang jeg går eller hopper med strak rygg. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men kjennes som om beinet skraper i et annet bein :S Bøyer jeg ryggen framover er det ikke vondt lenger, men har hatt det vondt nå i 3 dager, og det har ikke blitt noe bedre.

 

Er det lurt av meg å trene nå, med denne stikkende smerten? Har prøvd å gjøre overhead press igjen med tom stang, og det gjør litt vondt..

Lenke til kommentar

Sjå bilde

Har sama greiene sjølv. Ser ut som eg har bitchtits når nipplane ikkje er stive...har fett på brystet, men ikkje så jævli at eg vil kalle det manboobs i like store grad som før.

 

Fyrste styrketrening på 3 veker i dag, imponerte meg sjølv. Kunn gått ned 2,5kg i knebøy. Same vekt som før i benkpress og barbellrow. :new_woot:

 

Det er da ikke bilde av deg Ondskap?!

Lenke til kommentar

Sjå bilde

Har sama greiene sjølv. Ser ut som eg har bitchtits når nipplane ikkje er stive...har fett på brystet, men ikkje så jævli at eg vil kalle det manboobs i like store grad som før.

 

Fyrste styrketrening på 3 veker i dag, imponerte meg sjølv. Kunn gått ned 2,5kg i knebøy. Same vekt som før i benkpress og barbellrow. :new_woot:

 

Det er da ikke bilde av deg Ondskap?!

 

Han sa at det var det på forrige side, men jeg har mine tvil. (Beklager)

Lenke til kommentar

Sjå bilde

Har sama greiene sjølv. Ser ut som eg har bitchtits når nipplane ikkje er stive...har fett på brystet, men ikkje så jævli at eg vil kalle det manboobs i like store grad som før.

 

Fyrste styrketrening på 3 veker i dag, imponerte meg sjølv. Kunn gått ned 2,5kg i knebøy. Same vekt som før i benkpress og barbellrow. :new_woot:

 

Det er da ikke bilde av deg Ondskap?!

Hihi :ph34r:

Lenke til kommentar

Jeg klarte å skade meg av overhead press (SL 5x5) :( Ble alt for revet med, og skulle absolutt ta en repetisjon til, som resulterte i dårlig teknikk. Bøyde meg alt for langt bakover med øvre rygg...

 

Nå kjenner jeg at det stikker veldig vondt i øvre ryggmarg hver gang jeg går eller hopper med strak rygg. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men kjennes som om beinet skraper i et annet bein :S Bøyer jeg ryggen framover er det ikke vondt lenger, men har hatt det vondt nå i 3 dager, og det har ikke blitt noe bedre.

 

Er det lurt av meg å trene nå, med denne stikkende smerten? Har prøvd å gjøre overhead press igjen med tom stang, og det gjør litt vondt..

Hvis det kjennes ut som et bein som skraper i et annet bein ville jeg oppsøkt lege asap. Er det muskulært ville jeg trent med lav vekt og 100% riktig teknikk.

Lenke til kommentar

 

Det er da ikke bilde av deg Ondskap?!

 

Han sa at det var det på forrige side, men jeg har mine tvil. (Beklager)

 

Ja, for ingen som sitter på nettforum kan ha så lav fettprosent og tilfredsstillende muskelmasse...

Se på bildene i loggen da fra februar i år.

 

Jeg derimot, skal hive meg på grunnprogram nå frem til sommeren. Hurra for lave vekter og teknikkterping.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å gjennomføre knebøy. Vektstanga har ikke feste for vektene, og vektene mangler gummi til å holde seg fast. Holder jeg ørlite skeivt, sklir de av... Tips? :p

Skal vel faktisk litt til før de sklir av, jeg har aldri opplevd det i alle fall.

Jeg kjører og uten lås når jeg kjører 5x5 og har aldri vært borti at de har bevegd seg mer enn 2-3 CM utover

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...