Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tenkt litt på å starte med polyphasic sleep, om dere vet hva det der?

 

Det jeg lurer på er om dette er dårlig for treningen. Jeg får kun 2 timer eller 5 timer søvn hver dag.

 

Noen som har peiling på dette?

 

 

Jeg har veldig tro på denne måten å sove på og hadde jeg bodd alene, hadde jeg trolig prøvd på dette selv (da mest sannsynlig Everyman versjonen pga jobb) Sånn hjernefunksjonallitetmessig (nytt ord? :p ) så tror jeg ikke det er noe problem når du har fått kroppen til å faktisk sove når den skal, som de fleste forskninger gjort på dette området trenger hjernen ikke 8 timers søvn og bruker da kun de siste min/timene på å gjøre det den skal.

 

Men kroppen, da spesielt for de som trener hardt, trenger hvile! Dette _kan_ være et problem når man bruker dette søvnmønsteret, men jeg tror ikke det vil være noe problem pga de færreste vil bli MER aktiv ved å endre søvnmønsteret og derfor vil kroppen få den hvilen den trenger.

Lenke til kommentar

Trener der som kjæresten jobber, Keddle's Gym som er ca 2 minutters gange rett nedi gata her :) Jeg går bare på sånn "womens beginners class" da, og er definitivt den dårligste der! Blir andre gangen min, så har masse å lære.. men det var absolutt gøy, inspirerende og krevende forrige gang!

Kanskje du vet hvem Alan Keddle er? Vil egentlig ikke tro det, men.. virker som navn og forskjellige sporter er LITT mer utbredt her i England enn i Norge.

 

http://www.keddlesgym.co.uk/

Lenke til kommentar

Jeg mener det gamle ser slik ut:

A:

Squats 5x5

Bench Press 5x5

Power Clean 5x5

Dips 3xF

 

B:

Squats 5x5

Shoulder Press 5x5

Deadlift 1x5

Chins 3xF

 

Litt usikker på kroppsvektsrepetisjoner. Selv ville jeg kjørt 3x5 med ekstra belastning i tillegg til 2x5 oppvarmingssett med kroppsvekt.

 

Bryr meg ikke veldig. Men jeg skal nok bli litt mer markert.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Hvordan så de første stronglifts programmene ut?

Jeg følger et gammelt stronglift-program som jeg lastet ned på excel. Det ser slik ut:

A

knebøy 5x5

benkpress 5x5

omvendt roing 3xF

Push ups 3xF

Reverse crunches 3xF

 

B

Knebøy 5x5

militærpress 5x5

mark 1x5

chins 3xF

planken 3x30 sek

 

Jeg har gjort noen endringer for meg selv, men det er slik det jeg har lastet ned er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...