Notatblokk Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Det er vel absolutt ikke anbefalt å sove så lite? Mtp. restitusjon og hvile, jeg har jo lest at folk mener man kan "trene" kroppen til å kun trenge så og så lite søvn. Hvor optimalt det vil fungere for 99% av oss er vel kanskje mer interessant Lenke til kommentar
Brad Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Jeg skal evt. gå for den som kalles "everyman" da sover man 2-3 ganger 20 minutter om dagen/kvelden og 5 timer om natten. Det blir jo ca 6 timer totalt, og det er jo ikke så ille. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Er det så ille? JEG sier ikke at det er ille. Venner og annet folk har en dårlig dragning mot det vanlige. Periodisk faste blir motargumentert med "små måltider, ofte" og "frokost er kjempeviktig!!". Om jeg skulle ha sovet smått og ofte hadde det blitt krig. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Har tenkt litt på å starte med polyphasic sleep, om dere vet hva det der? Det jeg lurer på er om dette er dårlig for treningen. Jeg får kun 2 timer eller 5 timer søvn hver dag. Noen som har peiling på dette? Jeg har veldig tro på denne måten å sove på og hadde jeg bodd alene, hadde jeg trolig prøvd på dette selv (da mest sannsynlig Everyman versjonen pga jobb) Sånn hjernefunksjonallitetmessig (nytt ord? ) så tror jeg ikke det er noe problem når du har fått kroppen til å faktisk sove når den skal, som de fleste forskninger gjort på dette området trenger hjernen ikke 8 timers søvn og bruker da kun de siste min/timene på å gjøre det den skal. Men kroppen, da spesielt for de som trener hardt, trenger hvile! Dette _kan_ være et problem når man bruker dette søvnmønsteret, men jeg tror ikke det vil være noe problem pga de færreste vil bli MER aktiv ved å endre søvnmønsteret og derfor vil kroppen få den hvilen den trenger. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Ja, er det jeg tenker. Skal prøve dette nå, så kommer jeg tilbake med hvordan det fungerer! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Søvn påvirker trening. I allefall døgnrytmen. Merka det fint i går når jeg var ødelagt etter 7 kilometer med jogging etter å ha hatt en døgnrytme som ligna katta i ferien Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Søvn påvirker trening. I allefall døgnrytmen. Merka det fint i går når jeg var ødelagt etter 7 kilometer med jogging etter å ha hatt en døgnrytme som ligna katta i ferien Joda, uten tvil. Men det er jo mer pga du avviker fra den døgnrytmen kroppen din er vant med Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Hvordan så de første stronglifts programmene ut? Lenke til kommentar
gnav Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Tror det første var sånn: A: bøy 5x5 benk 5x5 roing 5x5 dips 3xF kroppsvekt B: bøy 5x5 mark 1x5 press 5x5 chins 3xF kroppsvekt Edit: ikke 1xF på markløft nei Endret 26. april 2011 av gnav Lenke til kommentar
Requi Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Hvordan så de første stronglifts programmene ut? A Squat 5x5 Bench Press 5x5 Barbell rows 5x5 Dips 3xF Reverse Crunches 3xF B Squat 5x5 Overhead Press 5x5 Deadlift 1x5 Pull-ups 3xF Planck 3x30/60 sec. Lenke til kommentar
gnav Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Det er i så fall det den andre versjonen. Den første hadde ikke kjerneøvelser med, så vidt jeg husker. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Tenker å gå på thai boxing igjen i kveld, eneste terskelen er at jeg er litt flau fordi jeg ikke har dreisen på å hoppe hoppetau enda Bare skriver det ned her for å få bekreftet hvor teit det er! Lenke til kommentar
discostu Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Virker som et godt tilbud på prottispulver igrunn http://www.nordicnutrition.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=916475&b_kid=490186 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Tenker å gå på thai boxing igjen i kveld, eneste terskelen er at jeg er litt flau fordi jeg ikke har dreisen på å hoppe hoppetau enda Bare skriver det ned her for å få bekreftet hvor teit det er! Faen så bra! Hvor trener du? sugde i hoppetau i starten jeg også Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Trener der som kjæresten jobber, Keddle's Gym som er ca 2 minutters gange rett nedi gata her Jeg går bare på sånn "womens beginners class" da, og er definitivt den dårligste der! Blir andre gangen min, så har masse å lære.. men det var absolutt gøy, inspirerende og krevende forrige gang! Kanskje du vet hvem Alan Keddle er? Vil egentlig ikke tro det, men.. virker som navn og forskjellige sporter er LITT mer utbredt her i England enn i Norge. http://www.keddlesgym.co.uk/ Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Nei, da går jeg igang med gamle stronglift programmet. Dette kommer til å bli interessant. Bare jeg som ikke bryr meg noe særlig om det å være "deff" til sommersessongen? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Jeg mener det gamle ser slik ut: A: Squats 5x5 Bench Press 5x5 Power Clean 5x5 Dips 3xF B: Squats 5x5 Shoulder Press 5x5 Deadlift 1x5 Chins 3xF Litt usikker på kroppsvektsrepetisjoner. Selv ville jeg kjørt 3x5 med ekstra belastning i tillegg til 2x5 oppvarmingssett med kroppsvekt. Bryr meg ikke veldig. Men jeg skal nok bli litt mer markert. Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Hvordan så de første stronglifts programmene ut? Jeg følger et gammelt stronglift-program som jeg lastet ned på excel. Det ser slik ut: A knebøy 5x5 benkpress 5x5 omvendt roing 3xF Push ups 3xF Reverse crunches 3xF B Knebøy 5x5 militærpress 5x5 mark 1x5 chins 3xF planken 3x30 sek Jeg har gjort noen endringer for meg selv, men det er slik det jeg har lastet ned er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå