Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja.. Der er det masse lats og skuldre ser jeg, -som du trener godt ved svømming!

 

Jepp, men viss du ikke vil i svømmehallen så tror jeg det er viktig å trene bryst og lats, da mener jeg nedtrekk eller hangups, mark og roing gir bare tjukkelse på ryggen, og ikke så mye bredde i forhold til hangups/nedtrekk, skuldre er også viktig som du sa.

 

Er nok litt gener også for hvor mye V-form man kan få, og hvor lett den kommer. men jeg mener at man kan få ganske grei V-form uten å være avhengig av genene. Med bare arbeid og trenings så er det slettes ikke umulig.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Farvell kosthold og døgnrytme. I dag drar jeg på hytta.

 

Edit: Og før dere slenger med at jeg kan jo selv kontrollere hva jeg hiver i meg og alt. Jeg kommer ikke til å sosialt låse meg ut og takke nei til alt som blir servert blant de 8-10 personene som er der oppe :p

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Trodde jeg skulle dø på spinningen i dag.

 

Ikke fordi det var uvanlig slitsomt, men påskeinstruktøren spilte halvseig blues og ga oss nesten ingen pauser. Det var bare øk motstand, stå, sitt, øk motstand, stå osv.

Herrejemini. Jeg mener, WTF? Blues? Blues Brothers? Kødder du? Jeg må ha noe som går raskt, noe dunk-dunk musikk eller rock som gjør meg forbanna og engasjert, ikke noe boogie woogie jeg kunne tenke meg å danse til på fest i 7. klasse.

Lenke til kommentar

Farvell kosthold og døgnrytme. I dag drar jeg på hytta.

 

Edit: Og før dere slenger med at jeg kan jo selv kontrollere hva jeg hiver i meg og alt. Jeg kommer ikke til å sosialt låse meg ut og takke nei til alt som blir servert blant de 8-10 personene som er der oppe :p

 

Samme her.. Skal oppover og besøke mine foreldre, men skal prøve å holde både PF og inntaket så-som-så.. Har med løpesko, så skal iallefall ta en tur! :D

Lenke til kommentar

Fysiokjæresten sier du bør vente noen dager, gjerne opp mot en uke hvor du ikke belaster den mye, tar på litt is og f. eks når du sitter i sofaen, holder den opp. Hvertfall om den er hoven. Om det er et veldig stygt overtråkk bør du bruke lenger tid. Bruke RICE- prinsippet (rest, ice, compression, elevation).

Lenke til kommentar

Fysiokjæresten sier du bør vente noen dager, gjerne opp mot en uke hvor du ikke belaster den mye, tar på litt is og f. eks når du sitter i sofaen, holder den opp. Hvertfall om den er hoven. Om det er et veldig stygt overtråkk bør du bruke lenger tid. Bruke RICE- prinsippet (rest, ice, compression, elevation).

 

Takker for svar :) Blir noen timer forran tv-en nå. Så skal holde foten høyt og slenge på noe is. Ble rastløs i dag og måtte en tur i svømmehallen. Gikk bra med ankelen når jeg isolerte beina.

 

Det er bare å belaste en forstuelse! Eneste som er farlig er at det er lett for at foten gir etter pga smerte og du forstuer den på ny/den andre foten.. De har bare godt av belastning ellers! ;)

 

Den fikk seg nok belastning dagene etterpå :p var midt oppe på fjellet når det skjedde

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Har tenkt å kjøpe proteindrikker osv, men er dette lurt? Har egentlig aldri drukket noe slikt før og heller gått for "naturlige" muskler. Jeg prøver som regel å spise mye etter trening og å få i meg nok proteiner, men tror ikke jeg får så mye som jeg bør ha. Noen anbefalinger om jeg bør starte med det?

 

Har også hørt at man får raskere progresjon og bedre markeringer men hvis man stopper å trene i 2 mnd f.eks. så blir musklene borte og det meste blir fort gjort om til fett.

Lenke til kommentar

Har tenkt å kjøpe proteindrikker osv, men er dette lurt? Har egentlig aldri drukket noe slikt før og heller gått for "naturlige" muskler. Jeg prøver som regel å spise mye etter trening og å få i meg nok proteiner, men tror ikke jeg får så mye som jeg bør ha. Noen anbefalinger om jeg bør starte med det?

 

Har også hørt at man får raskere progresjon og bedre markeringer men hvis man stopper å trene i 2 mnd f.eks. så blir musklene borte og det meste blir fort gjort om til fett.

 

proteinpulver/drikker er kosttilskudd, dersom du sliter med og få i deg nok proteiner kan du ta proteinpulver, dette er ikke noe du må gjøre for og få bedre ressultater det er bare kosttilskudd. Men det er uansett lettvint, og fint og ta etter en treningsøkt. Og om du tar deg en shake vil det ikke si at du bygger unaturlig.

 

og nei du blir ikke feit eller mister muskler om du ikke har trent på 2mnd selv om du tar proteinpulver, dette kommer ann på kostholdet.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar
Har egentlig aldri drukket noe slikt før og heller gått for "naturlige" muskler.

Har også hørt at man får raskere progresjon og bedre markeringer men hvis man stopper å trene i 2 mnd f.eks. så blir musklene borte og det meste blir fort gjort om til fett.

1: Man får ikke unaturlige muskler eller noe sånt. Det er ingenting skummelt med proteintilskudd, det er proteiner, akkurat som i maten.

2: Du får ikke raskere progresjon eller bedre markeringer med proteinpulver. Og de gjør heller ikke noe annet spesielt med kroppen og musklene som skulle tilsi at de forsvinner fort eller egentlig noen ting annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...