Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mulig at 90+ har minst 90% myse(?)

90+ brukes som beskrivelse av så mangt, ofte at råvaren har over 90% protein pr 100g

Vi skal jo tru at det er i bøtta.

ej-shop-laktose 90+ er mest myse , men regner du rent protein i gram M/K i en 30g shake i det merket blir du skuffa.

Endret av War
Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på vanlig Whey Tech og 90+ proteiner?

Vil tro det er forholdet mellom myse og kasein. Whey tech (PF) Har et 80/20 forhold, ikke optimalt (50/50), men bedre enn. Mulig at 90+ har minst 90% myse(?)

Hvorfor er 50/50 optimalt? Jeg har hørt dette flere ganger, men har enda ikke sett noen troverdig kilde. Argument som:"det er optimalt fordi det er sånn morsmelken er." er et jævla dårlig argument.

Lenke til kommentar

Best er relativt, best er 50/50 M/K

Men du kan bruke rent myse (m) om du for eks får i deg K fra melk osv. Så det blir mer 50/50 sammen med kostholdet.

På toppen av dette burde det stå isolat på ettiketten og ikke konsentrat. Og skal det stå konsentrat så må det iallefall ikke stå

før isolat. Ikke bare er konsentrat en billig uren råvare, men den kan også være skadd under behandling da det blant annet ikke stilles varmekrav i produksjonen og dermed kan egentlig alt regnes som skadd aminosyreprofilmessig.

Dårlig råvare, sansynligvis skadd og bedriften tjener gode penger og det er råvareinfoen som står på etiketten

Så blander man seg en 30g shake som egentlig kanskje bare er 13g protein hvor profilen ikke er optimal , så er ikke alle billige pulvere noen god deal sånn totalt sett.

Edit:

Det er optimalt pga de har unike egenskaper, man får en høy puls og en langvarig.

Optimalt VS ene eller andre alene ja, ikke noe mirakel utover det.

Endret av War
Lenke til kommentar

Leucine finner man mest av i Myse og blir primært brukt for å øke størrelsen i muskelen men opptaket er kortvarig og noe vil oksideres som energi.

Phenylalanine som man finner i Kasein brukes til å bygge selve muskelen.

Myse en høyere topp i aminosyrekonsentrasjoner, mens kasein gir en mer langvarig tilførsel av aminosyrer.

Man vil ha egenskapene til begge to, derfor 50/50.

http://myrevolution.no/myoprotein-det-eksklusive-valget/

Står jo litt her, de hadde tjent mer penger på å selge rene K-pulver så det er ikke økonomiske interesser bak 50/50

Endret av War
Lenke til kommentar

På toppen av dette burde det stå isolat på ettiketten og ikke konsentrat. Og skal det stå konsentrat så må det iallefall ikke stå

før isolat. Ikke bare er konsentrat en billig uren råvare, men den kan også være skadd under behandling da det blant annet ikke stilles varmekrav i produksjonen og dermed kan egentlig alt regnes som skadd aminosyreprofilmessig.

På Whey Tech fra PF står det: Myseproteinkonsentrat, melkeproteinkonsentrat, myseproteinisolat, aroma, hydrolysert myseprotein (med oligo- og polypeptider)[listen fortsetter..] i den rekkefølgen. Dvs at det er dårlig proteiner eller at det _kan_ være dårlige proteiner?

De påstår også at den har optimal aminosyreprofil :p

Lenke til kommentar

Det er mulig push-ups og pull-ups (og her snakker jeg om overhåndsgrep) i teorien tærer på "motsatte" muskler, men jeg merker at et sett push-ups ikke fungerer som "pause" mellom to sett pull-ups, og vice verca.

Så ender opp med å ta pause mellom hvert sett uansett. Oh well, var mest for å divergere fra all OT-en på forrige side.

Lenke til kommentar

Forbanna dårlig dag i benken i dag, før jeg så går bort og perser i markløft. Høres helt feil ut, men greit at jeg er i grei form etter en pause siden mandag.

Uansett. Hva bør jeg gjøre når jeg får brystsmerter med dips?

Prøv og ikke gå så langt ned, da det belaster mye på skuldrene også. Hva mener du med smerter? ganske normalt at det "river" ganske godt på dips. Men om du får Veldig smerte kan du evt bytte det med push ups.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Etter markløft på onsdag (første gang) så kjenner jeg det ganske godt i ryggen, hvis jeg f.eks skal strekke på meg eller lignende. Er dette normalt? Jeg forsøkte så godt som mulig å løfte med låra.

Jeg rodde litt i dag for å prøve å myke opp litt :)

Lenke til kommentar

Er vel ikke unormalt å bli litt muskelstøl etter sånne øvelser når man ikke er spesielt godt trent, og det går over. Du er selv best til å anslå hvor du har vondt, men om du føler det når du strekker deg og lignende er det nok det. Du kan jo se på tips-tråden for teknikk her på forumet om du løfter riktig. Øv det inn med lette vekter i starten så du får teknikken på plass. Mark Rippetoe har mange gode videoer om emnet, og forklarer inngående fra posisisjonering til løfting.

Men nå er ikke jeg noen ekspert på det, men ut i fra egne erfaringer og det lille jeg vet. Så kan det jo hende noen av de andre, mer erfarne her kan utdype eller korrigere.

Lenke til kommentar

Regner med at det skjer når du presser deg opp igjen, tror dette er normalt - husker jeg også fikk det før, men regner det kommer seg med styrken, og ikke gå alt for langt ned. Har du trent dips lenge?

Er på vei opp igjen ja. Har bare hatt et par skikkelige økter. Får håpe det blir bedre.

Lenke til kommentar
Mulig at 90+ har minst 90% myse(?)

90+ brukes som beskrivelse av så mangt, ofte at råvaren har over 90% protein pr 100g

Vi skal jo tru at det er i bøtta.

ej-shop-laktose 90+ er mest myse , men regner du rent protein i gram M/K i en 30g shake i det merket blir du skuffa.

Lite laktose i det. Det var jo funnet erteprotein i en sånn bøtte! Hele merket er bare svindel, og det var vel derfor norkost kuttet det ut i sortimentet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...