Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Altså, det blir like idiotisk som å ta markløft når du har vondt i ryggen (Som et produkt for å motvirke smerter i ryggen)...

Det må være derfor han jeg trener sammen med fikk beskjed hos fysioterapeuten om å trene markløft for å minske ryggsmerter... Og det fungerte...

 

Han må jo ha en mutasjon i hele sin fysiologi som opplevde dette... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva du ser eller ikke ser -sindre, kan ikke jeg endre på. Jeg kan anbefale deg å lese bedre, konsentrere deg bedre, ta deg bedre tid når du leser, kanskje notere ned ting du leser, når du ikke husker ting så godt. (Håper noen her tolker det som en spydighet)

 

(Klarer faktisk ikke dy meg)

 

Rette ræva som feis :ph34r:laugh.gif

Lenke til kommentar

T skje versjonen: Sno sier man heller skal bruke støtteredskaper til å utrede stivhet, ved bruk av samme øvelse som blir problematisk når man er like stiv som en 70 åring. Altså, det blir like idiotisk som å ta markløft når du har vondt i ryggen (Som et produkt for å motvirke smerter i ryggen)...

Faktisk er det ingenting som har hjulpet ryggen min så mye som å trene markløft og jeg har prøvd lege og fysioterapeut. Dette forutsetter selvfølgelig at man har 100% riktig teknikk og at ryggsmertene er muskulært.

Lenke til kommentar

Jeg er også fullt klart over at markløft er flott mot visse smerter i ryggen. Argumentet mitt derimot, bør, og er trolig en god forklaring på hvorfor Sno har feil. Jeg vet ikke om jeg enten er veldig mye smartere enn deg, eller hva det er, men dette begynner å bli for ille.

Lenke til kommentar

Sebbe kom med fasiten ja :)

 

Ser at dere har hatt en aldri så liten diskusjon om ryggsmerter. Kan i den forbindelse nevne at jeg har en kompis som driver med tricking/styrketrening, som lenge har hatt problemer med ryggen. Han var på masse legebesøk og lignende, men smerten forsvant etter han begynte med knebøy/markløft.

 

Men som Sebbe sier, kommer helt an på skaden/smerten :) I de fleste tilfeller hvor man trener med korrekt teknikk (noe man alltid bør gjøre) tror jeg baseøvelser vil ha en lindrende effekt.

Lenke til kommentar

ditro viser klasse. Jeg liker det!

 

Hvordan dere kan ha problemer med å forstå argumentet mitt, når jeg har gitt dere barnehage versjonen syntes jeg er skummelt, Men hey, jeg skal ikke bli barnehage tante.

 

Sno og -Sindre, seil deres egen båt, ignoranse og idioti klarer de fleste seg uten (Ja, de fleste)

Lenke til kommentar

*awkward*

 

Så, noen jeg tenkte på noe hin dagen... Har begynt med populære "100 push-ups" og tilsvarende program for pull-ups (kroppshevinger), og tar disse "øktene" samme dag. Er 5 sett på hver øvelse, og jeg har til nå tatt disse annenhver, altså 1 sett push-ups, 1 sett pull-ups, 1 sett push-ups, osv osv. Dette gir meg en illusjon om at tiden går fortere, og at jeg er mer effektiv/hardcore.

 

Har noen noen grunn til hvorfor dette er dumt, eventuelt hva jeg heller burde gjøre? Da tenker jeg mest på at begge disse øvelsene tærer på armene en del, og ikke er "motsatte" øvelser som knebøy og markløft.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Ah, treningsdiskusjoner når alle er på diett frem mot sommeren og blir gretne og jævlige :love:

 

on topic: Doofenschmitz, hva er det der? Ser sketchy ut :p

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Da foreslår jeg at du lar folk besøke bloggen din om de vil høre om livet ditt. For jeg tviler på at folket her inne er spessielt intressert.

 

Selvsagt vil vi lese sånt, hun er jo tross alt jente!! Men det passer nok litt bedre i hennes egen logg-tråd.

 

*hawkward*

 

:dremel:

 

Har noen noen grunn til hvorfor dette er dumt, eventuelt hva jeg heller burde gjøre? Da tenker jeg mest på at begge disse øvelsene tærer på armene en del, og ikke er "motsatte" øvelser som knebøy og markløft.

 

Akkurat det det er. Pull-ups: Rygg og biceps. Push-ups: Bryst og triceps ;) Kjør på!

 

Ah, treningsdiskusjoner når alle er på diett frem mot sommeren og blir gretne og jævlige :love:

 

:thumbs:

 

on topic: Doofenschmitz, hva er det der? Ser sketchy ut :p

 

Enig, what is!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...