Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-211409

Knebøy:

Joggesko er absolutt ikke å anbefale til knebøy. Når det begynner å bli tungt, og du kjenner du får vondt under føttene, så kjøp deg et par fritidsko, eller løfte sko. Cluet her er å bruke sko uten demping. Det å ha noe under helene er også helt ubrukelig.

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knebøy:

Joggesko er absolutt ikke å anbefale til knebøy. Når det begynner å bli tungt, og du kjenner du får vondt under føttene, så kjøp deg et par fritidsko, eller løfte sko. Cluet her er å bruke sko uten demping. Det å ha noe under helene er også helt ubrukelig.

Hvorfor?

Dette stemmer ikke, er man for stiv i muskulaturen så vil man komme opp på tå når man går ned i bøyen. Ved forhøyning under helene så vil ikke dette skje. Er man i nybegynner fasen så kan dette være et godt alternativ om man er alt for stiv.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Dette stemmer ikke, er man for stiv i muskulaturen så vil man komme opp på tå når man går ned i bøyen. Ved forhøyning under helene så vil ikke dette skje. Er man i nybegynner fasen så kan dette være et godt alternativ om man er alt for stiv.

Det jeg også har hørt. Er spent på å høre argumentene for hvorfor det ikke er lurt. Kan godt være han har noen gode poeng.

Lenke til kommentar

Er man for stiv, så kommer man også til å få vondt i rygg og andre ledd. Ergo, da vil du heller bli mindre <stiv> enn å bruke <hel støtte> Jeg vet ikke hvor mange her som ikke forstår at det å lære seg korrekt teknikk fra dag 1, er rimelig viktig?

Løftesko passer foten din, det gjør ikke de fleste hel støtter jeg har sett folk bruke.

(Og bare for å mose det inn; Har dere noen gang sett noen som tar over 100kg i baseløft bruke alt av idiotiske hjelpemiddler?) Som feks: Nakkestøtte (Svart pute folk tar rundt stanga før knebøy) <hel støtte>?

Jeg skjønner det er lett å la seg lure. De fleste her trener på elexia og SATS, der slike ting er vanlig. Det blir litt som å leve i Sudan og bli vandt til å sulte. Det betyr ikke at det er rett.

Endret av InToRv
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Er man for stiv, så kommer man også til å få vondt i rygg og andre ledd. Ergo, da vil du heller bli mindre <stiv> enn å bruke <hel støtte> Jeg vet ikke hvor mange her som ikke forstår at det å lære seg korrekt teknikk fra dag 1, er rimelig viktig?

Enkelte kan ikke noe for at de er stive og vil derfor ha godt av å bruke helstøtte. Alle har ikke lik kropp...

Lenke til kommentar

jo, men viss man er for stiv. Så vil dette gå utover teknikken din. Det kreves en viss bevegelighet i knebøy for å utføre øvelsen riktig. Om man ikke tøyer i knebøy så kan det være et bra alternativ å ha høy hæl. Også fjerne denne etter en stund når bevegeligheten begynner å komme. Vil gjærne ha en kilde på der du skriver at man får vondt i ryggen og i andre ledd viss man er for stiv.

Lenke til kommentar

Enkelte kan ikke noe for at de er stive og vil derfor ha godt av å bruke helstøtte. Alle har ikke lik kropp...

DA GJØR MAN NOE MED STIVHETEN.

Om du har vondt i ryggen, tar du da markløft, bare med mindre vekt? Eller prøver du å fikse ryggen først?

Herre..

Kilder er oppskrytt i dette forumet. Bruk Google, eller fortsett med å gi latterlige råd. Det er ikke meg det går utover.

Endret av InToRv
Lenke til kommentar

Om du har vondt i ryggen, tar du da markløft, bare med mindre vekt? Eller prøver du å fikse ryggen først?

Herre..

Hvor får du smerter i ryggen fra og markløft? det er har da ingen ting med diskusjonen vår å gjøre. Det vi diskuterer er om det er lurt å ha høyhæl eller ikke. Kom med holdbare og relevante argumenter før du begynner med alt det viss vaset.

Jeg vil gjærne at du forklarer hva som skjer med ryggen om man løfter knebøy viss man er for stiv, du skreiv tidligere istad at man fikk ryggproblemer og problemer med ledd. jeg lurer på hvorfor dette skjer?

Så hvorfor er du med i denne diskusjonen viss du ikke kan argumentere for deg?

Endret av Sno
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Herre..

Kilder er oppskrytt i dette forumet. Bruk Google, eller fortsett med å gi latterlige råd. Det er ikke meg det går utover.

Folk er forskjellige. Noen er født som maratonløpere, mens andre er født som 100m-sprintere.

Noen er født med migrene, mens andre aldri har hatt vondt i hodet. Noen er født med stive ledd, andre ikke. Skjønner du hvor jeg vil?

Enkelte kan ikke noe for det: De kan tøye ut dag inn og dag ut, men likevel ikke ha bevegeligheten som skal til. Da mener jeg helstøtte er bra.

Lenke til kommentar

Har du stått opp på feil side av senga i dag InToRv? Du lirer jo av deg et eller annet dritt i hvert eneste innlegg du skriver. Skjønner ikke hvorfor ikke du gidder å være her, hvis du absolutt bare skal klage på alt og alle?

Når det kommer til kilder har jeg aldri sett deg henvise til en og du kommer med påståelige utsagn hver eneste dag. Sier ikke at diskusjon.no er perfekt, langt der ifra. Og er faktisk enig i noe av kritikken, men syns likevel det blir feil at du går til sånn frontalangrep, når du ikke er bedre selv.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Om du ikke klarer å se relevansen ved argumentet mitt, så tror jeg ikke vi har så mye mer å diskutere, verken nå eller senere.

Vi diskuterte hvorvidt helstøtte var skadelig for ryggen. Da hadde eksemplene i innlegget ditt liten relevanse.

Lenke til kommentar

Her HAR Du en kilde :)

http://www.davedraper.com/squatting-with-raised-heels.html

In the 80's there were enough damaged knees for the experts to say that elevating the heels caused knee problems. Biomechanic science now tells us that body proportions will give us the correct answer - if your leg femur is proportionately longer that your torso length, elevating the heels is a viable answer for you, even though that might hurt the knees of your squatting partner.

Når det kommer til kilder har jeg aldri sett deg henvise til en og du kommer med påståelige utsagn hver eneste dag. Sier ikke at diskusjon.no er perfekt, langt der ifra. Og er faktisk enig i noe av kritikken, men syns likevel det blir feil at du går til sånn frontalangrep, når du ikke er bedre selv.

Hvem var den rettet til?

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Om du ikke klarer å se relevansen ved argumentet mitt, så tror jeg ikke vi har så mye mer å diskutere, verken nå eller senere.

Vi diskuterte hvorvidt helstøtte var skadelig for ryggen. Da hadde eksemplene i innlegget ditt liten relevanse.

T skje versjonen: Sno sier man heller skal bruke støtteredskaper til å utrede stivhet, ved bruk av samme øvelse som blir problematisk når man er like stiv som en 70 åring. Altså, det blir like idiotisk som å ta markløft når du har vondt i ryggen (Som et produkt for å motvirke smerter i ryggen)...

Hva du ser eller ikke ser -sindre, kan ikke jeg endre på. Jeg kan anbefale deg å lese bedre, konsentrere deg bedre, ta deg bedre tid når du leser, kanskje notere ned ting du leser, når du ikke husker ting så godt. (Håper noen her tolker det som en spydighet)

Lenke til kommentar

Hvem var den rettet til?

InTorv vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

T skje versjonen: Sno sier man heller skal bruke støtteredskaper til å utrede stivhet, ved bruk av samme øvelse som blir problematisk når man er like stiv som en 70 åring. Altså, det blir like idiotisk som å ta markløft når du har vondt i ryggen (Som et produkt for å motvirke smerter i ryggen)...

To vidt forskjellige eksempler som ikke kan sammenlignes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...