Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Maxa markløft for første gang i går etter å ha trent mark i 3 månader, tok 125 kg! Er det dårlig, greit eller bra etter å ha trent det i 3 månader(aldri trent det før dette).

 

Og en annen ting, når jeg tar knebøy har høyre foten min en tendens til å forfløtte seg/gli utover. Tips til å forhindre dette?

 

Takk!

Det er greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maxa markløft for første gang i går etter å ha trent mark i 3 månader, tok 125 kg! Er det dårlig, greit eller bra etter å ha trent det i 3 månader(aldri trent det før dette).

 

Og en annen ting, når jeg tar knebøy har høyre foten min en tendens til å forfløtte seg/gli utover. Tips til å forhindre dette?

 

Takk!

 

Trenger litt mer info om deg først. Jeg tok vel 100kg etter noen uker (sikkert ikke den beste utførelsen, men tok ikke skade av det..) Men igjen, jeg var 190cm og nesten 100kg :)

Lenke til kommentar

Maxa markløft for første gang i går etter å ha trent mark i 3 månader, tok 125 kg! Er det dårlig, greit eller bra etter å ha trent det i 3 månader(aldri trent det før dette).

Umulig å svare på. Selv om man ikke har trent markløft før kan man fortsatt være sterk i øvelsen pga annen trening. Veier du 150 kg ville jeg også forventet mer enn om du veier 50 kg, liksom.

 

Dessuten: Spiller det noen rolle? Bare du er fornøyd og ser fremgang er det det viktigste. :)

Lenke til kommentar

Jeg er 180cm høy og 79kg tung. Bare lurte siden jeg har aldri trent markløft før disse 3 månadene da. Så lurte liksom på om det var rævva, eller om det var helt greit. Føler selv at det ikke var så verst :)

 

Du er 4kg tyngre, 8cm lavere og tar 15kg mer enn meg, så for meg er du sterk <3

Lenke til kommentar

Hvor mye kan jeg regne med å gå ned i fettprosent på 2 uker med 2 intervalltreninger og 3 styrketreninger i uka? Har kcal overskudd på styrkedagene og underskudd på løpe/hviledagene.

Egne erfaringer, dog over lang tid: 1% mindre fett/1% mer muskler pr måned over 6 måneder. Ca 700g muskler/700g mindre fett månedlig.

 

 

Hvor mye på 2 uker tør jeg ikke helt estimere, det spørs vel mye på hvor mye muskelmasse du satser på å bygge.

 

 

Lenke til kommentar

Du vil ikke gå ned noe. Overskuddet vil kompensere for underskuddet, og vice versa, og du vil stå på stedet hvil. Skal du ned i fettprosent bør du ha underskudd i lengre tid, og skal du opp i vekt så må du ha overskudd i lengre tid. Du kommer uansett ikke å oppnå noe på to uker. Synlige resultater kommer etter mye arbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...