geil Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Treningsstudioet jeg trener på har endelig fått power rack, noe som jeg har gledet meg litt til. Morsommere å ta knebøy når man ikke trenger bruke smithmaskin. Forøvrig, er det noen helsemessig grunn til å ta badstu? Vet at kampsportutøvere kan finne på å trene i badstu for å møte vektkrav dagen(e) før match osv, men finnes det noen beviste fordeler? Man hører jo at man kan få bedre hud etc, men virker som det er mye synsing rundt det og. Deilig er det i hvert fall etter trening... Hørt det samme. I tillegg til at det skal være godt for blodomløpet og lungekapasiteten. Hva som ligger i det aner jeg ikke, har ikke tatt meg bryet med å undersøke heller da jeg bare synes det er utrolig digg etter trening, spesielt svømming. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 (endret) ÅNEI! Alle diettnisser som teller hver minste kalori finn fram hvitløk, kors, helligvann og bibelen! Jeg har spist pizza og sitter nå og momser i meg sjokolade! SÅNT KAN MAN DA IKKE GJØRE NÅR MAN TRENER! /ironi Eller så kan du følge en diett der du slipper å telle kaloerier, men spise fornuftig til rett tid på døgnet. Skal selv lage meg Børges proteinpizza nu =) Hvem er Børge?? Hører hele tiden på treningssenteret om folk som spiser Børge-ditt og trener børge-datt. Ut fra hva jeg har fått med meg opp gjennom er det vel Børge Fagerli, i MyRevolution. geil, er vel der jeg er og. Får en boost av velvære av å sitte i badstu og ta en kald dusj etterpå. Endret 9. april 2011 av Fredrik Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 ÅNEI! Alle diettnisser som teller hver minste kalori finn fram hvitløk, kors, helligvann og bibelen! Jeg har spist pizza og sitter nå og momser i meg sjokolade! SÅNT KAN MAN DA IKKE GJØRE NÅR MAN TRENER! /ironi Eller så kan du følge en diett der du slipper å telle kaloerier, men spise fornuftig til rett tid på døgnet. Skal selv lage meg Børges proteinpizza nu =) Hvem er Børge?? Hører hele tiden på treningssenteret om folk som spiser Børge-ditt og trener børge-datt. Ut fra hva jeg har fått med meg opp gjennom er det vel Børge Fagerli, i MyRevolution. Forklarer en del Lenke til kommentar
Brad Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Kan jeg begynne på RYP etter jeg har brukt Stronglifts i noen måneder? Gikk lei Stronglifts, og har nå trent uten noen program, men vil helst ha et program jeg vet funker. Så tenkte kanskje å prøve ut RYP. Vil jeg ha bra fremgang, eller burde jeg gå på et annet program? BUMP Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Ja. RYP sitt grunnprogram vil gi gode resultater til en som har trent styrke i noen måneder. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Hva skal jeg ligge på i kcal-underskudd? Spiser i overskudd på litt over 3000 kcal i periodisk faste. Er en plass mellom 80 og 85 kg (latterlig vekt) og omtrentlig 187 cm høy. Skal prøve å få ned fettprosenten litt, samtidig som jeg øker muskelmassen. Trener annenhver dag, så det blir underskudd/overskudd annenhver dag. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Du bør prøve deg fram, siden det er vansklig å finne ut akkurat hvor mye du forbrenner iforhold til hvordan du beveger deg. Men hvis du trener styrke 3 ganger i uken, ville jeg kanskje prøvd å ligge 300 kalorier i overskudd på treningsdager, 200 kalorier i underskudd på ikke-treningsdager, altså sum på 100 kalorier i pluss i uka. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 VG med interessante innslag... 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Wey, han ber henne ta av skoene på knebøy. Creds! Så klart ikke alt slik jeg ville gjort det, men faktisk overraskende bra. Haha, hun dama "er det ikke greiere å begynne med litt lettere vekter?" og han svarer "dette er lette vekter". "Slik bør eldre personer trene for å ha en god helse" Faktisk bra nok for de aller fleste. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (youtube) Det er ikke helt lett å måle, heller ikke akkurat behagelig. Selv klarer jeg ikke få tak på låret, men overkroppen går greit. Har også kunnet måle svingninger på opptil 1 mm på måling på magen fra dag til dag med "Recomp-PF" (mye mat treningsdager, lite mat hviledager). Det kommer av forskjellig mageinnhold mener jeg. Bare jeg som irriterte meg grenseløst over å høre caliPer på ny og på ny og på ny? VG med interessante innslag... Klarer ikke helt å bestemme meg om denne. Synes gjennomføringen på sumo, knebøy og roing var litt annerledes enn hvordan jeg ville gjort det. Sumo tror jeg ble litt ødelagt over mangel på frivekt, knebøy manglet dubde og roing tar jeg mot magen (Forstår at det er forskjellige muskler som blir aktivert..) Men tror jeg sender denne til min far, han trenger noe lett-spiselig nå som har nettopp har startet med trening igjen. (bor ikke i samme by, så får ikke instruert han. Lenke til kommentar
storken Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Hva skal jeg ligge på i kcal-underskudd? Spiser i overskudd på litt over 3000 kcal i periodisk faste. Er en plass mellom 80 og 85 kg (latterlig vekt) og omtrentlig 187 cm høy. Skal prøve å få ned fettprosenten litt, samtidig som jeg øker muskelmassen. Trener annenhver dag, så det blir underskudd/overskudd annenhver dag. Snakker av egne erfaringer her nå, men treningsdager blir det mellom 2800-4500 kcal. Hviledager er veldig skiftende, føler at jeg har mat og næring tilgjengelig fra gårsdagen lenge utover. Spiser vanligvis i 6-7 tia på kvelden. Spiser proteinrikt og klokker inn på noe sånt som 1200-2000 kcal på hviledager. 72kg/176cm. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 VG med interessante innslag... Klarer ikke helt å bestemme meg om denne. Synes gjennomføringen på sumo, knebøy og roing var litt annerledes enn hvordan jeg ville gjort det. Sumo tror jeg ble litt ødelagt over mangel på frivekt, knebøy manglet dubde og roing tar jeg mot magen (Forstår at det er forskjellige muskler som blir aktivert..) Men tror jeg sender denne til min far, han trenger noe lett-spiselig nå som har nettopp har startet med trening igjen. (bor ikke i samme by, så får ikke instruert han. Er ikke så mye jeg har å sette fingeren på der, egentlig. Det var vel egentlig ikke sumo-mark, men strak-mark tror jeg? Han valgte en roøvelse som fokuserer mer på øverste delen av ryggen, ganske likt facepulls. Dybden i knebøy var god når han instruerte henne uten vekter, men tror sikringa i racket ødela for dybden når hu trena. Det eneste jeg har å si noe på er valg av tricepsøvelser. Her valgte han først en øvelse som ikke aktiverer alle tre tricepshodene, for å så bruke enda en øvelse for å aktivere resten. Her ville jeg heller valgt en øvelse som tar på alle tre hodene, som dips f.eks. Overraskende bra imo. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Hva skal jeg ligge på i kcal-underskudd? Spiser i overskudd på litt over 3000 kcal i periodisk faste. Er en plass mellom 80 og 85 kg (latterlig vekt) og omtrentlig 187 cm høy. Skal prøve å få ned fettprosenten litt, samtidig som jeg øker muskelmassen. Trener annenhver dag, så det blir underskudd/overskudd annenhver dag. Snakker av egne erfaringer her nå, men treningsdager blir det mellom 2800-4500 kcal. Hviledager er veldig skiftende, føler at jeg har mat og næring tilgjengelig fra gårsdagen lenge utover. Spiser vanligvis i 6-7 tia på kvelden. Spiser proteinrikt og klokker inn på noe sånt som 1200-2000 kcal på hviledager. 72kg/176cm. Såpass ja. Spiser på treningsdager (per nå hver dag) omtrentlig 8 brødskiver to ganger om dagen, i tillegg til drikke, shake om kvelden og middagsmåltid. Har gjort brødskivemåltidene om til 4 brødskiver. Det bør vel kutte en del. Kan også gjøre shaken lit mindre. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Overraskende bra imo. Joda, alt i alt sitter jeg igjen med et bra inntrykk og det er tydelig at fyren har peiling på hva han driver med. Men som sagt, noen små ting å sette fingeren på God fysikk på fyren til å være 63 år forsovet. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Fullførte NASM eksamen idag (amerikansk eksamen) med 94% wohoo 100 spørsmål. Edit: Klarer alltid å stave det feil Endret 10. april 2011 av Juliess Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Jeg vil også se sånn ut når jeg er over 60! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Skal få faren min på det nivået før han når 63, har laaang vei å gå. Satser på at bakgrunn med skihopp, håndball og fotball gjør en god base å jobbe på Lenke til kommentar
Sink Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Da var sykkelsesongen igang, det var grusomt. Planen var å kun ta en rolig tur på et par mil helt til en mann(~50) på offroader sykla forbi meg. Jeg hang meg på, syklet opp på siden og begynte å prate med han. Det var hans første sykkeltur i år, etter en lang skisesong, og jeg ble med på den planlagte økta hans. Alt i alt fornøyd selvom det var mye tyngre enn jeg forventa. http://www.endomondo.com/workouts/she9e2lzxPY Endret 10. april 2011 av Sink Lenke til kommentar
Brad Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Har bestemt meg for å begynne på RYP nå, etter å ha trent 5x5 Stronglifts i 2 måneder og 1 måned uten noe opplegg. Så dro på studioet i dag for å finne ut 10RM. Her er løfta: Knebøy - 70kg Skråbenk manualer - 17.5kg Roing bredt - her er jeg usikker, siden det ikke står noe kilo. Vektene er som det her: http://i52.tinypic.com/x2wbox.jpg Hvor mange kilo er 1? Jeg tok 10 "klumper" Arnoldspress - 10kg Tricepspress - 25 kg Bicepscurl 25 kg Endret 10. april 2011 av Brad Lenke til kommentar
Grand Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 mener det er 5 kg 1 "klump" veier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå