Teig Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Første lange løpetur på rundt 9 måneder kan konkluderes med en ting: løpsformen suger klam hestepung. Sett bortifra det, var det hyggelig å løpe med 14 grader, strålende solskinn og August Burns Red på øret. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Så fremt det er sol, så er vel dette den absolutt beste tiden på året å løpe ute på? Ikke for varmt, fin natur, ikke så alt for mange ute etc. Lenke til kommentar
Teig Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Absolutt. Perfekt løpstemperatur idag. Var jo en del folk som var ute på tur, men det er jo stor vei/løype så det plagde meg ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Syntes naturen er stygg nå jeg Gleder meg til sommeren. Begynne å gå lange turer i fjellet å fiske, det er herlig! Hvor bra trening er det å gå lange tøffe turer i fjellet? Går som regel i 5 - 10 timers turer i variert terreng, masse oppover og ned igjen, med alt fra 5 - 20 kg på ryggen. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Random spørsmål: Er det farlig å ha + 90% makspuls i 15 minutter 3-4 ganger uken for en 20-åring med dårlig kondis? Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Jeg tror det er et ytterst fåtall av Norges befolkning som kan skade seg selv ved å løpe for egen maskin. (Om du ikke er overvektig etc og kan ende opp med ødelagte knær) Så farlig er det ikke. Lenke til kommentar
Friskuss Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 noen som har tips til overbelastningsskader i leggene, erfaring ? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Leste på en tredemølle at en skulle ha maks 75% konstant puls. Er det bare tøys? Lenke til kommentar
jevli Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Er det dumt av meg å trene rygghev samme dag som jeg trener markløft? F.eks. en hvis jeg skal trene ryggen en dag tar jeg: 4 sett Markløft 5 sett Sitting row 4 sett Rygghev Problem? Nei. Dog kan du ende med å få vondt i korsryggen. Du må gjerne ta med litt mer om hvor tungt du løfter. Er du nybegynner så går det nok helt greit. Egentlig så ville jeg anbefalt deg å ta rygghev før markløft, for å få aktivert litt muskler der nede. Okei Sist jeg løftet markløft (med manualer) tok jeg: 10x23kg 10x26kg 10x28kg 8x31kg 8x31kg Det var helt i begynnelsen av treningen. Etter 4 sett sittende roing og 4 sett curl tok jeg følgende i rygghev: (Holder vektskiven inntil brystkassen) 10x10kg 12x10kg 15x10kg Trenger vel kanskje ikke ta så mange reps men jeg er ganske fersk på markløften så da er det vel lurt å heller bruke lav vekt? Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 (endret) Hvorfor tar du markløft med manualer? Om du kan så bruk stang. Nå har jeg en ikke helt frisk korsrygg, så for meg ser det programmet der ut til å være en fin vei til rygg døden. Bytt om, og ta rygg hev først, gjerne med -5 på antall reps. Altså; Du vil ikke bygge en sterk rygg ved å fokusere på ryggheven, dette er egentlig bare en øvelse for å hjelpe en svak nedre rygg. Jeg bruker øvelsen kun til å få aktivert nedre del av ryggen før jeg fortsetter over på markløft. Det er markløften du vil bli sterk i, og den du vil få mest utbyttet av. Endret 9. april 2011 av InToRv Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Mannen er stor Bisk0p Men, det at IF gir så gode resultater som du sikter til Cool, det er jeg også tvilsom til.. Det har vel mere med at du aldri spiser dritt, driver med en del kardio, har super gener og løfter meget tungt. 190cm og 80kg var jeg før jeg startet å trene.. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Hvorfor tar du markløft med manualer? Om du kan så bruk stang. Nå har jeg en ikke helt frisk korsrygg, så for meg ser det programmet der ut til å være en fin vei til rygg døden. Bytt om, og ta rygg hev først, gjerne med -5 på antall reps. Altså; Du vil ikke bygge en sterk rygg ved å fokusere på ryggheven, dette er egentlig bare en øvelse for å hjelpe en svak nedre rygg. Jeg bruker øvelsen kun til å få aktivert nedre del av ryggen før jeg fortsetter over på markløft. Det er markløften du vil bli sterk i, og den du vil få mest utbyttet av. Takk for tipset Har ikke olympiastang der jeg er å trener. Skal heller prøve skaffe meg det på egenhånd etterhvert. Da prøver jeg heller dette for ryggtrening: 2 sett rygghev (8-10 reps uten ekstra vekter for oppvarming) 5 sett markløft (5-6 reps) 4 sett sittende roing ? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 118kg og 182cm då eg starta å trene I beat all! Nokon som har forslag til rimleg og god pulsklokke? Har digital og vanleg klokke, treng eigentleg nare god pulsmålar og stoppeklokke etc. Ebay er plassen eg kjem til å kjøpe frå antagleg Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Clas Ohlson. Uslåelig garanti, og kun 500 kroner for klokka. Den tåler en del også :-) Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Tanken var Polar. Har hørt mykje bra om dei. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Dyrt a gitt. Faren min har en polar til rundt 1000 kroner. Funker bra den. Tror både brystbåndet og klokken er helt vanntett. Det er jo kjekt :-) Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Jeg ville heller ha spart penger og kjøpt en solid en. Skulle hatt en selv med alt fra puls til kalorimåler. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Igjen. Skal ikkje ha noko fancy shit. Trenger noko som gjer det den skal, ikkje noko meir. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Then clas ohlson tally ho? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Skjønnar ikkje kva du meiner med det, men skal iallfall ha ei rimleg pulsar klokke. Rimleg: 500-1000kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå