Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt med litt ordentlig mat. Det du laga føler jeg nesten er standard måltid for meg, Mats :p Blir alltid noe random kjøtt, ofte kyllingkjøttdeig, krydder, salat, mais, paprika, agurk og tomat.

Nå skal jeg forberede litt Børges pannekaker til i morra :) Det er den desiderte favoritten min til etter trening! Med de pannekakene, litt melk og kanskje en frukt, så holder jeg det gående i hvertfall 6 timer før jeg blir ordentlig sulten igjen etter det, selv med en litt halvveis fysisk krevende jobb i mellomtiden. :new_woot:

Lenke til kommentar

Tips til jobbe/løpesko anyone?

Prisklasse: 1500 + -

Bruk: Asfalt/grus

Frekvens: 3-4 gonger i veka

Er avhengig av kvalitet, noko som varar lenge. Trenar langdistansejogging/intervall. Treng svar så fort som mulig, då det kunn er 2-2,5mnd igjen til befalopptaket!

Tusen takk til den som gidd, for eg har ingen som helst aning!

http://www.vibramfivefingers.it/

Så ødelegger du ikke beina dine.

Lenke til kommentar

Er for at du oppretter en egen diskusjonstråd for dette!

Hva gjør man for å øke i muskelmasse samtidig å gå ned i fettprosent?

Har skjønt såpass, at man har kalorioverskudd på treningsdagene og underskudd på hviledagene.

Kan noen av dere som har bra resultat med dette forklare mere? Kanskje, evt. i en egen diskusjonstråd.

For å gå ned i fett og opp i muskler må du ha et veldig perfekt kosthold som nesten er umulig for de fleste å holde hvis du ikke har veldig god tid da! :) Selv kroppsbyggere som dedikerer livet sitt til trening og kosthold kjører bulk når de ikke skal stille i konkurranse og deff når sesongen begynner.

Det letteste er absolutt å gjøre det samme, men hvis du er "godt i hold" (25%+) ville jeg startet med deff for å kommet ned på 10-15% før en bulk for å få litt mer muskler. Jeg gjorde motsatt og har slitt voldsomt med å komme meg ned i fettprosent.

Men hvordan du skal gjøre det hvis du vil ta dette i en en-gang, får noen andre svare på! :)

Styrkeprogram i kroppsøving skal inn i morgen. Hva skal jeg sette som "muskler" for markløft? Er klar over at den tar veldig mye, rygg, sete, legger, lår, mage og ellers mye på overkroppen. Hva bør jeg skrive?

Rygg, mage, sete/rompe, lår(forran og bak), legger, skuldre/nakke pluss en hel del støttemuskler!

Er avhengig av kvalitet, noko som varar lenge. Trenar langdistansejogging/intervall. Treng svar så fort som mulig, då det kunn er 2-2,5mnd igjen til befalopptaket!

M-77!! :thumbs:

Lenke til kommentar

Årh...merker jeg har mistet all motivasjon og nesten interesse for styrketrening nå :(

Se litt på motivasjons filmer på youtube, merket selv at jeg ble VELDIG gira selv. Dessverre er det ikke styrketrening på planen min enda.. Nærmere sommeren kommer det! =)

Lenke til kommentar

kaloriunderskudd +løping + styrke > kaloriunderskudd + styrke :)

Men det er slik jeg liker å trene. Hvis du liker å ta deg en løpetur i finværet, så er det et fantastisk supliment som kardiotrening i tillegg til styrketreningen din og selvsagt kosthold og kaloriunderskuddet (som er helt klart det viktigste for vektnedgang).

Enig. Trener selv løping eller annen kardio en gang i blant på treningsfrie dager (altså ikke dager jeg trener styrke), det bidrar jo bare til at det er lettere med kaloriunderskudd i tillegg til at det er veldig sunt. Periodisk faste, kalorioverskudd på styrkedager, kaloriunderskudd på ikkestyrkedager gjør underverker for meg.

PF er det beste kosthold/livsstilsprogrammet jeg har prøvd ut. Jeg ligger på rundt vedlikeholdsnivå hver dag i løpet av en hel uke, rundt 2200 kcal, og jeg "raser" ned i fettprosent, samtidig som jeg legger på meg muskelmasse og går smått opp i vekt. Sommermålet om å komme ned på 5-tallet i fettprosent til 1.juli, ses endelig mulig å oppnå!!!

Takk til deg Martin Berkhan!

Lenke til kommentar

M-77 er uaktuelt for nå iallfall :p

Zepti: Seriøst? Såg jævlig vonde ut!

M-77 er jo konge sko! Tror nesten ikke jeg har hatt bedre allround-sko! :) Jogging var litt tungt, men veldig god trening! :) Fikk ikke noe sår eller lignende etter bruk heller.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg et par Asics til 1300 på XXL for et par uker tilbake. Jeg har sjelden vært så fornyød med et par nye joggesko. Men igjen, går du får en av de sikre merkene i den prisklassen, så får du et GODE sko uansett. Spørsmålet er om hva du skal bruke skoene til og dersom du får en fyr til å hjelpe deg i butikken som faktisk har litt peiling, så kan han forklare deg mer.

Lenke til kommentar

Årh...merker jeg har mistet all motivasjon og nesten interesse for styrketrening nå :(

Se litt på motivasjons filmer på youtube, merket selv at jeg ble VELDIG gira selv. Dessverre er det ikke styrketrening på planen min enda.. Nærmere sommeren kommer det! =)

Nærmere sommern kommer det? *Håpe på superresultater siste uka før juli*

Nei! Du må trene ASAP om du i det hele tatt skal få noe resultater til sommern.

Lenke til kommentar

Nærmere sommern kommer det? *Håpe på superresultater siste uka før juli*

Nei! Du må trene ASAP om du i det hele tatt skal få noe resultater til sommern.

Fult klar over det. Svømming 4 ganger i uke pluss 1-2 innebandy treninger, skal vente til sommeren med styrketrening og bulking :)

Kroppen jeg har nå er godkjent for sommeren etter mitt syn, det er forsent å gjøre store endringer nå uten å endre radikalt på livet mitt.

Lenke til kommentar

Trur nesten eg må reise til ein sportsbutikk å snakke med nokon som har god greie på det. Med tanke på vekta mi, korleis foten min er etc. Takk for tips folkens!

Cool: Har sjølv tenkt på dei same du har. (http://www.xxl.no/sko/herresko/joggesko/gel-nimbus-12-1069669)

Biskop: Sikkert OK dei, men trur eg ventar til eg kjem til militæret og får dei gratis (?)

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke med meg de 8 inleggene som ble redigert av admin, hva skjedde?

Forøvrig bestod gårsdagens mat av

Lunch:

1 skive brød

30g honning

1 boks cottagecheese

1glass skummet melk.

Middag:

400g karbdeig+ ett egg = burger

ett burgerbrød.

Snacks:

3 scoops whey

nom nom.

Endret av discostu
Lenke til kommentar

Biskop: Sikkert OK dei, men trur eg ventar til eg kjem til militæret og får dei gratis (?)

Joda, du får et par gratis. Også må du levere tilbake det andre paret ("perm sko") Men de fleste sliter faktisk med gnagsår og beinhinnebetennelse av skoene, så kan være fordel å ha brukt slike på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...