Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor lenge bør man egentlig jogge hver dag hvis man vil komme i form? holder det med 30 min hver dag?

 

Hvilken type form snakker du om? Skal du få bedre kondisjon eller lavere fett prosent/vekt?

 

lavere fettprosent/vekt. Har ganske høy fettprosent nå.

 

Hvor lenge bør man egentlig jogge hver dag hvis man vil komme i form? holder det med 30 min hver dag?

Jeg kom meg godt i form med intervalltrening 2-3 dager i uka. Jeg holder på i ca 50 minutter da hver dag.

 

noted :)

Lenke til kommentar

Som sagt, markløft trenger ikke mer pause enn andre øvelser (sett bort fra iso da..). Hvor tungt du trener avgjør hvor lang pause du trenger, dette gjelder alle øvelser som involverer mer enn 2 muskler.

 

Regelen er hver muskel trenes maksimalt annen hver dag.

 

Hvor står alle disse reglene? I Den Store Treningslovboka?

 

Markløft er en langt større påkjenning for både rygg og nervesystem enn benk og bicepscurl..

Lenke til kommentar

Er "manboobs" seigare å forbrenne enn resten av fettet på kroppen? Synast, om ein kan kalle det eg har for manboobs, at det går jævli seint..

Det er nok lavere fettprosent som er løsninga ja...

Jeg har opplevd at det som forbrennes sist er magen (men det vet jo alle :p) og så rundt brystet og deretter nedre del av ryggen...

Lenke til kommentar

Hvor står alle disse reglene? I Den Store Treningslovboka?

 

Markløft er en langt større påkjenning for både rygg og nervesystem enn benk og bicepscurl..

 

Den generelle regel om minst 24 timer, helst 2 dager mellom hver gang en muskel trenes er det vel få som er uenig i..(?)

 

At mark er en større påkjenning på rygg og nervesystem enn benk og bicepscurl er åpenlyst. Men fremdeles skal ikke en normal markløft økt kreve mer pause enn noen andre øvelser (dvs 24-48 timer)

 

Er "manboobs" seigare å forbrenne enn resten av fettet på kroppen? Synast, om ein kan kalle det eg har for manboobs, at det går jævli seint..

Det er nok lavere fettprosent som er løsninga ja...

Jeg har opplevd at det som forbrennes sist er magen (men det vet jo alle :p) og så rundt brystet og deretter nedre del av ryggen...

 

Kan det ha noe med muskel mengde i disse områdene? Iallefall nedre mage er det få som har mye muskler, på siden (love hantles) er det vel "ingen" som har muskler..

Lenke til kommentar

Er "manboobs" seigare å forbrenne enn resten av fettet på kroppen? Synast, om ein kan kalle det eg har for manboobs, at det går jævli seint..

 

Neida, det kommer seg til slutt. Det er først når du er under 10% kroppsfett at du kan begynne å tenke på "gjenstridig kroppsfett". Siste fettet rundt nederste magemuskler minker her i gården, og det helt klart sist til å dra.

 

Du har jo hatt rå fremgang, i perioder kommer fremgangen til å være mindre synlig enn før - men det er bare å holde seg til treninga og et bra kosthold. Så kommer resultatene ;)

 

Har drevet på med tøying nå hver dag i sånn 4 dager, er støl hele tiden xD Men, på en eller annen pervers måte, det kjennes rett :p

 

 

Lenke til kommentar

Er "manboobs" seigare å forbrenne enn resten av fettet på kroppen? Synast, om ein kan kalle det eg har for manboobs, at det går jævli seint..

Det er nok lavere fettprosent som er løsninga ja...

Jeg har opplevd at det som forbrennes sist er magen (men det vet jo alle :p) og så rundt brystet og deretter nedre del av ryggen...

 

Kan det ha noe med muskel mengde i disse områdene? Iallefall nedre mage er det få som har mye muskler, på siden (love hantles) er det vel "ingen" som har muskler..

Neeeeei, jeg tror ikke det, jeg lurer på om det har noe med hvor kroppen lagrer fettet og hvor kroppen slipper det til forbruk fra... :hmm:

Det blir litt feil å se det på den måten at det er muskelmengde som har noe å si siden man ikke kan punktforbrenne fett.

På siden der man har love handles så er det muskler ja, de kalles musculus obliquus externus abdominis elns...

ytreskra_liten.jpg

Lenke til kommentar

Hos meg har jeg bittelite fett nederst på magen, det er der det legger seg.

 

Er det bare å trene vanlig løping for dette?

 

Trener også styrke, 3 ganger i uken.

 

Ligger nok på rævva også, du er bare ikke oppmerksom på det.

 

 

Som Matsemann sier: kaloriunderskudd + styrke > løping

 

 

Lenke til kommentar

Slenger meg på i denne tråden jeg. :)

 

Hadde planer om å gå ned fra 107 til så lite som mulig. Fikk gjort om kostholdet o.l og de 4 siste ukene har jeg gått ned 1 kilo i uka, så jeg veier 103 nå.

 

Kjenner motivasjonen slår inn litt ekstra når det går riktig vei. :tease:

Lenke til kommentar

Hos meg har jeg bittelite fett nederst på magen, det er der det legger seg.

 

Er det bare å trene vanlig løping for dette?

 

Trener også styrke, 3 ganger i uken.

 

Ligger nok på rævva også, du er bare ikke oppmerksom på det.

 

 

Som Matsemann sier: kaloriunderskudd + styrke > løping

 

kaloriunderskudd +løping + styrke > kaloriunderskudd + styrke :)

 

Men det er slik jeg liker å trene. Hvis du liker å ta deg en løpetur i finværet, så er det et fantastisk supliment som kardiotrening i tillegg til styrketreningen din og selvsagt kosthold og kaloriunderskuddet (som er helt klart det viktigste for vektnedgang).

Lenke til kommentar

kaloriunderskudd +løping + styrke > kaloriunderskudd + styrke :)

 

Men det er slik jeg liker å trene. Hvis du liker å ta deg en løpetur i finværet, så er det et fantastisk supliment som kardiotrening i tillegg til styrketreningen din og selvsagt kosthold og kaloriunderskuddet (som er helt klart det viktigste for vektnedgang).

Enig. Trener selv løping eller annen kardio en gang i blant på treningsfrie dager (altså ikke dager jeg trener styrke), det bidrar jo bare til at det er lettere med kaloriunderskudd i tillegg til at det er veldig sunt. Periodisk faste, kalorioverskudd på styrkedager, kaloriunderskudd på ikkestyrkedager gjør underverker for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...